צמיחה של 46% ברווחי הרבוע הכחול; הסתכם ב-42 מ' ש'
רבוע כחול ישראל שבשליטת אלון, המפעילה את המותגים מגה, סופר סנטר ושפע שוק, פירסמה היום את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2007, שהסתמן כרבעון מוצלח עבור החברה.
ההכנסות ברבעון הראשון של שנת 2007 הסתכמו ב- 1.693.5 מיליארד שקל, בהשוואה להכנסות של 1.536.7 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב 2006 - עלייה של כ- 10.3%. הגידול נובע מגידול של כ- 5.1% במכירות בחנויות זהות, פתיחת סניפים חדשים ומהשפעת חג הפסח אשר חל ברבעון הראשון של השנה.
הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2007 הסתכם ב-443.6 מיליון שקל (26.2% מההכנסות) בהשוואה לרווח גולמי של 392.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006 (25.5% מההכנסות) - צמיחה של - 13.1%. הגידול ברווח הגולמי נובע מגידול בהכנסות, תמחור נכון של המוצרים ומדיניות רכש יעילה ואגרסיבית.
הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו ב-363.1 מיליון שקל, (21.4% מההכנסות) בהשוואה להוצאות של 326.1 מיליון שקל (21.2% מההכנסות) ברבעון הראשון של 2006, עלייה של 11.3%.
מהחברה נמסר כי העלייה נבעה בעיקר מהוצאות בגין פתיחת חנויות חדשות, מגידול בהוצאות שכר כתוצאה מעליית שכר המינימום והוצאות בגין השקת מועדון You.
הרווח לפני הוצאות ריבית, מסים, פחת והפחתות (EBITDA) הסתכם לסך ב-113 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה (6.7% מההכנסות), עלייה של 14.2% בהשוואה ל 99 מיליון שקל ברבעון המקביל (כ- 6.4% מההכנסות). הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2007 הסתכם ב-80.5 מיליון שקל (4.8% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי של 66 מיליון שקל (4.3% מההכנסות) ברבעון הראשון של 2006 - גידול של 22%. הגידול ברווח התפעולי נובע מגידול בהכנסות וברווח הגולמי.
הוצאות המימון ברבעון הראשון ירדו בכ-42.8% והסתכמו ב-8 מיליון שקל, בהשוואה להוצאת מימון של 14 מיליוני ש"ח ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון נובע משיעור אינפלציה שלילי של כ- 0.4% ב"מדד הידוע" ברבעון הנוכחי בהשוואה לשיעור אינפלציה של כ- 0.1% ברבעון המקביל וכן מהקטנת היקף החוב בעקבות הנפקת חברת הבת ריבוע נדל"ן.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי צמח ב-46.3% ברבעון הראשון של 2007 והסתכם ב-42.5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 29.1 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2006.
גיל אונגר מנכ"ל רבוע כחול מסר: "אנו מציגים היום רבעון נוסף של עלייה בהכנסות, ברווחיות וברווח. זינוק של 46% ברווח הנקי הינו תוצאה של מספר גורמים, ביניהם ניהול פורמטים נכון, רכש יעיל ויעילות תפעולית. תוצאות אלו משקפות את הצלחת האסטרטגיה שלנו - על אף התחרות החריפה בשוק. "במהלך הרבעון פתחנו 2 סניפים חדשים של רשת מגה בהיקף של כ-8,200 אלפי מטרים. אסטרטגיית הצמיחה האגרסיבית תמשיך לקבל ביטוי במהלך השנה, בה אנו מתכוונים לפתוח 12-8 סניפים חדשים".
רבוע כחול חילקה לבעלי המניות דיבידנד במזומן בגובה 60 מיליון ש"ח ב-19 באפריל 2007.