מכירות הקמעונאיות האמריקניות ירדו ב-0.2% באפריל

כלי הרכב והבנזין היוו גורם מכריע בנתונים
אריאל אטיאס |

מכירות הקמעונאיות האמריקניות נחלשו יותר-מהצפוי בחודש אפריל, ירדו כ-0.2%, המשרד למסחר העריך היום (ו'). זה מסמל את הירידה הגדולה ביותר במכירות הקמעונאיות מאז ספטמבר האחרון. בהוצאת כלי רכב, המכירות נשארו ללא שינוי.

הכלכלנים ציפו לדוח רך יותר, אבל לא קיבלו אפילו אחד השבוע. ממוצע הכלכלנים היה לעלייה של 0.3% במכירות הקמעונאיות. בהוצאת מכלי רכב, היה צפוי שהמכירות יעלו ב-0.5%.

הדוח היה חלש יותר ללא המחירים הגבוהים של הדלקים. בהוצאת בנזין, מכירות הקמעונאיות ירדו 0.4%. בהוצאת כלי-רכב ובנזין, המכירות ירדו ב-0.2%.

הדוח הנ"ל משרה אופטימיות בקרב המשקיעים אשר צופים כעת, כי הדוח החלש ידחוף את הפדרל ריזרב להורדת הריבית בקרוב כדי למנוע המשך הידרדרות בכלכלה.

הדוח היום עשוי להיות סימן לכך שהצרכנים מבזבזים פחות כסף, דבר אשר ישפיע בגדול על תחזית הצמיחה הכלכלית ברבעונים הקרובים. מדד הוצאות הצרכנים נשאר חזק בחצי שנה האחרונה, למרות שחלה האטה בכלכלה.

הכלכלנים אמרו שההוצאות יהיו איטיות יותר ברבעון השני אחרי שעלו בקצב של 3.8% ברבעון הראשון ו-4.2% ברבעון הרביעי של 2006. מכירות הקמעונאיות תורמות לכמעט חצי מהוצאות הצרכנים, שבסופו של דבר נחשבות בערך כשני-שלישים מהביקוש הכולל של הכלכלה.

סממנים שמכירות הקמעונאיות יהיו חלשות יותר צפו כבר אתמול (ה'), כאשר רוב רשתות הקמעונאיות הגדולות דיווחו על ירידה במכירות אפריל, עקב מזג-אוויר גרוע לעונה ותאריך חג הפסחא המוקדם. לידיעה המורחבת

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה