פרס מפעל חיים בשיווק למנכ"ל תנובה אריק רייכמן
איגוד המפרסמים בישראל יעניק השנה פרס מפעל חיים בשיווק ופרסום לאריק רייכמן, מנכ"ל תנובה. הפרס יינתן במסגרת טקס פרסי "קקטוס הזהב", תחרות הפרסום הישראלית 2007, שייערך ב-17 במאי, באודיטוריום סמולרש באוניברסיטת תל-אביב.
רייכמן (69), חבר קיבוץ גליל-ים, נבחר בזכות פועלו והישגיו בשוק המזון הישראלי, כדמות אשר הובילה את מחלבת "תנובה" ממשבר הסיליקון לפני למעלה מעשור, אל מעמד בכורה של קונצרן המזון הגדול בישראל. רייכמן הנהיג שינויים עמוקים במרקם הפנימי של החברה, מפעילות מבוססת מוצרים לפעילות מותגית וממוקדת שיווק, המתאימה לשוק תחרותי. החברה, בהנהלת רייכמן, הגדירה את הליבה העסקית שלה, עברה מתפיסה ייצורית לתפיסה שיווקית, והפכה להיות מוטת שיווק במקום מוטת חומר גלם.
בשנים האחרונות מוביל רייכמן את תנובה בתנופת פיתוח מעבר לים: בחיפוש אחר שווקים חדשים ובהקמת פעילות ייצור ושיווק במדינות שונות. שני פרוייקטים משמעותיים בתחום זה הם "תנובה רומניה" ו"תנובה USA".
בזכות התמורות שהנהיג רייכמן בחברה, תנובה של 2007 היא חברה איתנה, המעסיקה כ-4,000 עובדים ונהנית מרווחיות של כ-5.4 מיליארד שקל בשנת 2006.
הנהלת איגוד המפרסמים אשר החליטה על הענקת הפרס נימקה את בחירתו של רייכמן בפעילותו רבת השנים בענף המזון, התרבות העסקית שהנחיל בתנובה, ותרומתו הרבה לכלכלת ישראל.
בעברו, כיהן רייכמן כמנכ"ל חברת "גרנות" בין השנים 1985-1993 ולאחר מכן כמזכ"ל התנועה הקיבוצית המאוחדת בין השנים 1993-1995.