אבגול רוכשת קו ייצור נוסף ב-30 מ' ד' למפעלה בארה"ב

"קו היצור החדש הינו חלק מהאסטרטגיה הכוללת של אבגול להגדלת כושר הייצור וזאת על מנת לעמוד בדרישות השוק", כך אמר ניר פלג, מנכ"ל אבגול
סיון איזסקו |

חברת אבגול, העוסקת בייצור בדים לא ארוגים (Nonwoven) לשוק ההיגיינה ולתעשיית החיתולים, הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת קו ייצור נוסף למפעלה של החברה בארה"ב, Avgol America Inc. אבגול תשלם ליצרן המכונות מקדמה בסך 350 אלף יורו עבור רכישת הקו הנוסף. סיום הקמת קו הייצור ותחילת הפעלתו המסחרית צפויה להתבצע במהלך הרבעון השני של שנת 2008. נכון להיום אבגול מייצרת מעל 10% מחומרי הגלם לחיתולים בשוק העולמי עבור חברות ענק רב לאומיות: Kimberly-Clark, Tyco Healthcare, P&G (Procter & Gamble). להערכת אבגול, סך ההשקעה הנדרשת להקמת הקו (כולל הכשרת המבנה הנדרש למיקום קו היצור, עלות רכישת קו הייצור ומכשור נלווה) תעמוד על כ- 30 מיליון דולר. על פי תנאי מזכר ההבנות, אבגול תהיה רשאית להודיע עד ליום ה-15.6.2007 על ביטול הרכישה ובמקרה זה המקדמה ששולמה על ידה תיוחס להתחייבויות אחרות של החברה כלפי יצרן המכונות. ביטול הרכישה יעמוד על הפרק במידה ותימצא חלופה אשר תאפשר את הגדלת כושר הייצור לפני הרבעון שני של שנת 2008 – הרבעון בו קו הייצור עתיד לפעול. במקרה זה תבחן אבגול בשנית את הצורך בישום מזכר ההבנות. ניר פלג, מנכ"ל אבגול, ציין כי "רכישת קו היצור החדש הינה חלק מהאסטרטגיה הכוללת של אבגול להגדלת כושר הייצור וזאת על מנת לעמוד בדרישות השוק". בנוסף ציין פלג הוסיף כי החברה בוחנת חלופות נוספות להגדלת כושר הייצור. כזכור, בדוח השנתי ל-2006 דיווחה אבגול כי רכשה תוצרת גמורה מיצרנים אחרים וזאת על מנת להתמודד עם הביקושים הגבוהים למוצרי החברה על-ידי לקוחותיה - ביקושים אשר החל מהרבעון השלישי של 2006, עולים על כושר הייצור של החברה. מדובר ברכישת מוצרים שאינם דורשים יכולת טכנולוגית גבוהה, בעוד שאבגול ממשיכה לייצר את המוצרים הדורשים מיומנות טכנולוגית גבוהה יותר. רכישות חיצוניות אלו נעשות ברווחיות נמוכה יחסית למול יצור עצמי של מוצרי החברה. אבגול פועלת באמצעות חברות בנות בארה"ב ובמזרח הרחוק והיא נמצאת עתה בתחילת הקמתו של קו ייצור חדש ברוסיה, שעתיד להתחיל ולייצר בסוף הרבעון הרביעי של 2007. הכנסות החברה ב-2006 הסתכמו בכ- 229.1 מיליון דולר, גידול של כ- 40.2% לעומת כ- 163.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. עיקר הגידול במכירות נובע מגידול בביקושים למוצרי החברה, שסופקו על ידי הקמת הקו השלישי בארה"ב והפעלתו ברבעון האחרון של 2005 ובעליה ביעילות היצור בקווים הקיימים. כמו כן, החל מהרבעון השלישי של 2006 החלה החברה למכור מוצרי בד לא ארוג שנרכשו מיצרנים אחרים בכדי לעמוד בביקושים הגבוהים שקיימים למוצרי החברה. אבגול רשמה בשנת 2006 גידול של 98% ברווח הנקי שהסתכם בכ- 15.3 מיליון דולר, (כ-6.7% מההכנסות), לעומת כ- 7.7 מיליון דולר, (כ-4.7% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה