מנרב ודניה סיבוס זכו להקים את אצטדיון הכדורגל בפ"ת
שותפות הכוללת את חברת מנרב הנדסה ובניין (חברת בת של מנרב אחזקות) וחברת דניה סיבוס זכתה הבוקר (ג') במכרז לביצוע פרויקט להקמת אצטדיון הכדורגל העירוני בעיר פתח-תקווה בשטח של כ-60 דונם. הכנסות הצפויות של השותפות מהפרויקט, מוערכת בכ-106 מיליון שקל. בהתאם לתנאי המכרז צפויות כלל העבודות במסגרת הפרויקט להתחיל בסוף חודש יוני ולהימשך כשנתיים. על רקע הדיווח, מנית מנרב רושמת בשעה זו עליה של כ-2.75%, אולם דניה סיבוס דווקא רושמת ירידה של כ-0.36%.
מדובר באיצטדיון מודרני עם קירוי של איזורי הישיבה ( טריבונות ). האיצטדיון יכלול 11,000 מקומות ישיבה. בהקמת האיצדיון ישולבו אלמנטים טרומיים אותם ייצרו במפעל הטרומי של החברה. משרד האדריכלים שתכנן את האיצטדיון הוא גולדשמידט ארדיטי- בן נעים והקונסטרקטור – ישראל דוד מהנדסים.
מנרב הקימה בעבר גם את איצטדיון הכדורגל העירוני בראשון לציון הכולל כ- 10,000 מקומות ישיבה. גם הוא תוכנן על ידי אותו משרד אדריכלים.
מנרב ודניה סיבוס ביצעו בעבר מספר פרויקטים גדולים משותפים ומבצעות כיום יחד את בניית מעונות הסטודנטים באוניברסיטה העברית בירושלים ובניית בעת הסוהר בניהול פרטי בבאר-שבע.
בנוסף לפרויקטים אלו, ביצעה מנרב מספר פרויקטים בשיטת ה- BOT ביניהם מגדל הקריה בתל אביב, וכן הקמת פארק ביוטכנולוגיה במתחם הדסה עין כרם ירושלים. החברה מתמודדת כיום יחד עם חברת אפריקה ישראל על הקמת מעונות הסטודנטים בתל אביב.
בתחום התשתיות מבצעת מנרב פרויקטים בעלי מורכבות הנדסית גבוהה הדורשים ידע ויכולת הנדסית. כיום מבצעת החברה את שני גשרי הרכבת הארוכים ביותר בישראל במסגרת קו הרכבת של ירושלים – תל אביב.
בתחום המגורים בונה היום מנרב את פרויקט "אונו על הפארק" בקרית אונו, פרויקט "קדמת העיר " בכפר סבא, פרויקט "הדרי העיר" בפתח תקווה ואת פרויקט "שטראוס" ( מגדל מגורים יוקרתי ) בירושלים. החברה גם עומדת להקים את פרויקט הריביירה, כפר נופש באשדוד. בחו"ל בונה מנרב למעלה מ- 1000 יח"ד בהונגריה במספר פרויקטים חלקם בשת"פ עם האחים עופר וחלקם בשת"פ עם גורם מקומי.
החטיבה הביולוגית של מנרב עוסקת בפיתוח ייצור ושיווק של מוצרי הדברה והגנה ביולוגיים לצמחים.פעילויות נוספות של הקבוצה כוללות הקמת מכוני טיהור שפכים, מפעל פלדה מהמתקדמים בעולם לייצור קונסטרוקציות פלדה למבנים רבי קומות, ומפעל לייצור והרכבה של אלמנטים מתועשים למגורים ומבני ציבור.

בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית
ריבית, אינפלציה וצמיחה - כל הפרמטרים האלו קשורים אחד לשני ומשפיעים אחד על השני. התחזית של בנק ישראל להורדת ריבית ועלייה בצמיחה, לצד ירידה באינפלציה - היא אתגר גדול. בצמיחה גבוהה לא מורידים ריבית. שאלות ותשובות
בנק ישראל פרסם תחזיות לפיהן תהיה אינפלציה מתונה יחסית, ריבית בירידה וצמיחה גבוהה. הבורסה מתמחרת אופטימיות וציפייה לסיום המלחמה ולתקופת שגשוג. אלא שצמיחה גבוהה ומהירה לא משתלבת עם ריבית נמוכה ולרוב גם לא עם ירידה באינפלציה. האם התחזיות של בנק ישראל להורדת ריבית ולצמיחה מוגזמות?
איך מתומחרת כיום האינפלציה בשוק?
פערי תשואות באג"ח משקפים אינפלציה צפויה של כ־2% לשנים הקרובות, אך בפועל היא נעה כבר זמן רב סביב 3%.
למה בנק ישראל צופה אינפלציה נמוכה יותר?
הבנק מעריך ירידה באינפלציה בזכות התמתנות בצריכה וצמצום גיוסי המילואים, שיפחיתו לחצי שכר. אלא שתחזית כזו מתעלמת מלחצים מבניים כמו מחירי הדיור ושוק עבודה הדוק.
מה מייצר את
הלחצים האינפלציוניים?
שוק עבודה חזק עם שיעור אבטלה נמוך, עליות חדות בשכר דירה בעקבות פגיעה בהיצע דירות במרכז הארץ, והצפי לזרימת תקציבי עתק לשיקום ולפיתוח - כולם תורמים לעליית מחירים.
- השווקים מצפים להורדת ריבית – אך כל נתון אינפלציה עלול לשנות את התמונה
- לקראת דוח התעסוקה - הסימנים מצביעים על שוק עבודה רך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה המשמעות עבור משקיעים באג"ח?
בתנאים כאלה, אג"ח צמודות קצרות עשויות להעניק תשואה עודפת של עד אחוז וחצי בשנה הקרובה, לעומת אג"ח שקליות, משום שהן מתממשקות
טוב יותר עם סביבת אינפלציה גבוהה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".