גוגל מסמנת את התחום החם הבא: ענף הפרסום ברשת

הודיעה כי תרכוש את דאבל קליק תמורת 3.1 מיליארד דולר; כניראה שמצד גוגל לא מדובר ברכישה אחרונה של חברה העוסקת בתחום הפרסום, ונראה כי ענקית החיפוש שמה לעצמה כיעד להשתלט על תחום זה לחלוטין
סיון איזסקו |

חברת גוגל הודיעה אמש כי היא רוכשת את חברת Double Click המספקת שירותי פרסום באינטרנט, ובכך גברה על מייקרוסופט בקרב על נתח הפרסום ברשת.

חברת גוגל תשלם עבור הרכישה סכום של 3.1 מיליארד דולר במזומן, ובכך הופכת הרכישה לרכישה הגדולה בתולדותיה של גוגל בפרט ושל ענף הפרסום המקוון בכלל.

דאבלקליק הוקמה בשנת 95', והייתה חלוצת ענף הפרסום ברשת. הייחודיות הטכנולוגית של החברה מאפשרת פרסום ממוקד באתרי אינטרנט המאפשר ללקוחותיה לקבל מידע מדויק אודות אפקטיביות הפרסום.

ב-2005 רכשו הלמן אנד פרידמן את השליטה על דאבל קליק ב-1.1 מיליארד דולר. בשנת 2006 רשמה החברה הכנסות של כ-150 מילון דולר. עד לאחרונה שקלה החברה להנפיק את מניותיה בבורסה, ובחנה הצעות לקנותה מצד כל מתחרותיה, ביניהן גוגל.

גוגל הודיעה כי היא מתכוונת לשלב את ''דאבל-קליק'' עם שירות ה''אדסנס'' שלה אשר יחדיו יהפכו את גוגל למובילה באינטרנט בניהול פרסומות לאתרי תוכן.

רכישה זו ממחישה עד כמה עוצמתית מגמת הפרסום באינטרנט, ועד כמה חברות המתעסקות בתחום זה הן ברות פוטנציאל. נציין כי מדובר מסכום כמעט כפול מהסכום ששילמה גוגל עבור אתר שיתוף הווידאו "יו-טיוב", 1.8 מיליארד דולר.

בבחינת היסטוריות הרכישות של גוגל, ודרך התנהלותה, ניתן לשער כי לא מדובר ברכישה אחרונה של חברה המתעסקת בתחום הפרסום המקוון, ונראה כי גוגל שמה לעצמה כיעד להשתלט על תחום זה לחלוטין.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה