זאת לא קדחת קניות, זאת אסטרטגיה

בכנס אורקל לעסקים, אשר יתקיים ב-26 במרץ, תוצג האסטרטגיה של אורקל וכיצד משתלבות כל הרכישות כחלק ממחויבות "Applications Unlimited" של אורקל, שנועדה לאפשר ללקוחות להמשיך ולהצליח עם היישומים הנוכחיים שלהם
כתבה תדמית |

מאת: אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל מכירות ויישום פתרונות עסקיים, Oracle ישראל

בתחילת שנת 2005, החלה אורקל במהלך של רכישת חברות רבות, בעלות מגוון פתרונות. הרכישה של Demantra, Siebel, Retek, GLog, Portal,PeopleSoft הישראלית ועוד, הינה השתקפותה של אסטרטגיה מתוכננת היטב. אורקל הבינה שמכיוון ובכל ארגון ישנן מספר פלטפורמות, הפתרון האמיתי למינוף התהליכים העסקיים הינו פתרון חוצה פלטפורמות. לכן, על ידי רכישה של חברות שהינן Best-of-Bread בתחומן ואיחודן תחת ארכיטקטורה אחת מכוונת שירותים (SOA) יצרה אורקל פתרון מקיף שמצד אחד נותן מענה מקצה לקצה ומצד שני ניתן להטמיע כל חלק ממנו בנפרד בהתאם לצרכי הארגון.

יישומים ללא גבולות

בכנס אורקל לעסקים , אשר יתקיים ב-26 במרץ, תוצג האסטרטגיה של אורקל וכיצד משתלבות כל הרכישות כחלק ממחויבות "Applications Unlimited" של אורקל, שנועדה לאפשר ללקוחות להמשיך ולהצליח עם היישומים הנוכחיים שלהם. בכנס יוקדש מסלול שלם לרכישות של אורקל בתחום ה- CRM בו יוצגו כיווני הפתרון העיקריים של PeopleSoft ו- Siebel. בנוסף, יוצגו סיפורי לקוחות Seibel – טבע ושירותי בריאות כללית וסיפורי לקוח PeopleSoft של מפעל הפיס ובזק. וכן, יוצגו גרסאות Seibel 8 ו- PeopleSoft 9 ב- demo ground אשר יתקיים בכנס.

בנוסף נסקור את מערכת ניהול הביקושים של Demantra הישראלית שנרכשה גםהיא ע"י אורקל.

תוכנית "Applications Unlimited" כוללת גם גרסאות חדשות לתוכנות הקיימות של אורקל. במסגרת זו הוכרז בחודש שעבר על הגרסה החדשה של מערכת ה- ERP של אורקל – גרסה 12. כמו כן, השבוע הוכרז על הגרסה החדשה של פתרון המדף ל-ERP של אורקל – Oracle Accelerate, הכולל פתרונות ורטיקאליים. שתי המערכות יוצגו לראשונה בכנס, הן ב- demo ground והן בהרצאות השונות. כמו כן, ישולבו עם סיפורי לקוח שממחישים את העובדה כי ערך מוסף עסקי באמצעות ERP Oracle אינו רק חזון, אלא מציאות. את הכנס יפתח מר דוד אבנר, מנכ"ל פרטנר, מבכירי הלקוחות של אורקל בארץ, שידבר על שוק התקשורת בישראל. בין סיפורי הלקוח שיוצגו בכנס – פולישק, פלסאון, Radware, הזרע, סנפרוסט ועוד.

אינטגרציה

שתי סיבות עיקריות הביאו את אורקל לבצע את השינוי בגישה:

1. ההכרה שסביבת הIT הייתה ותהיה תמיד סביבה מרובת פלטפורמות , מגמה שאף התעצמה בעקבות תהליכים של גלובליזציה , מיזוגים ורכישות.

ברוב הארגונים ככולם קיימים פתרונות שונים של ERP , CRM , Billing , Core Business ועוד. בארגונים רבים קיימת אף יותר ממערכת ERP אחת.

אורקל זיהתה את הצורך במתן פתרון שיתמוך בתהליכים עסקיים שמנוהלים ביותר מפלטפורמה אחת ויאפשר לשלב פתרונות קיימים בארגון כולל פתרונות שפותחו על - ידי הלקוח.

2. השלמה של חבילת תווכה המורכבת מפתרונות best of breed והעונה לשם Oracle Fusion Middleware . חבילה זו פותחת את הדלת עבור לקוחות שאינם לקוחות מסורתיים של Oracle Applications להשתמש בפתרונות ייעודיים של אורקל בלי להידרש לאינטגרציות מסובכות או לביצוע שינויים בפלטפורמת ה-IT שלהם. כך יוכלו לקוחות SAP, Movex, MFG/PRO ואחרים ליהנות מפתרונות אורקל כדוגמת Data hubs, איחוד דו"חות כספיים, Demantra, Retek ועוד. פתרונות אלו, המוכרים כ- best-of-functionality ובעלי ערכים מוספים גבוהים בתעשיות ספציפיות, יוצגו בכנס אורקל לעסקים .

בינה עסקית כיתרון תחרותי

נדבך מרכזי באסטרטגיה החדשה הוא עולם ה- BI. אורקל מציעה פתרון מוביל בתחומו, שתומך בתהליכי קבלת ההחלטות של המנהלים, החל מהרובד האסטרטגי ועד לרובד התפעולי היומיומי. פתרון זה, כמו פתרונות אחרים שאורקל מספקת, מיועד לעבוד עם כל המערכות הקיימות בארגון ומגיע עם עולמות תוכן מוכנים מראש עבור כל הפתרונות של אורקל, הן בתחום ה- ERP והן בתחום ה- CRM, כולל התפתחות ורטיקאלית משמעותית. בנוסף להצגת ה- BI ב-demo ground , יוצגו כיווני המוצר העתידיים ויתרונות עסקיים מיישום Oracle BI במסלולים.

כנס אורקל לעסקים יתמקד השנה בהוצאה לפועל של החזון של אורקל בעקבות כל הרכישות שביצעה בשנתיים האחרונות. אורקל פועלת כדי שמוצריה ימשיכו להוות יתרון תחרותי אמיתי עבור לקוחותיה.

הכנס, שכולו יום של תובנות עסקיות, יצייד אתכם בכלים אשר יתרמו לצמיחתו העסקית של ארגונכם. לפרטים נוספים והרשמה

ההשתתפות בכנס אינה כרוכה בתשלום אך מותנית ברישום מראש.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים בנובמבר - צפי לירידה של 0.5%

על מחירי הדירות, הריבית - והאם היא תשתנה בקרוב, ועל האינפלציה הצפויה בשנה הקרובה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לחודש נובמבר יתפרסם מחר ב-18:30 והכלכלנים צופים מדד שלילי של בין מינוס 0.4% למינוס 0.5%. הסיבה המרכזית לכך היא ירידה במחירי הטיסות. הכלכלנים מצפים לירידת מדרגה במדד ב-12 החודשים הקרובים לאזור 2% עד 2.3%. הציפיות האלו מגולמות בשווקים - במחירי אגרות החוב. למעשה, התחזיות האלו עדיין לא מגולמות בריבית בנק ישראל שעומדת על 4.25% - כ-2% מעל האינפלציה. בנק ישראל שמרן בגישתו ומוריד את הריבית במשורה. 

לטענת בנק ישראל - העלות של הטעות אם תהיה גדולה פי כמה וכמה מהתועלת שבהפחתה. הבנק מודע לצורך ולרצון של העסקים והציבור בהפחתה של הריבית על המינוס והופחתה של החזרי המשכנתאות, אבל בנק ישראל חושש מכל דבר לטעות. אם תהיה הפחתה גדולה בריבית ויתברר שהאינפלציה שוב תרים ראש, כי אחרי הכל הריבית היא נשק לריסון האינפלציה, אזי התחמושת תהיה מעטה ויקרה יותר להמשך. 

ולכן, למרות מדד שלילי משמעותי ולמרות שגם בדצמבר צפוי מדד שלילי של 0.1%, אל תצפו שבמועד הקרוב על החלטת הריבית - בינואר, הנגיד יוריד את הריבית. צריכים להיות סימנים מאוד חזקים של התמתנות באינפלציה ובמשק כדי להוריד את הריבית בהמשך. בינתיים, שוק העבודה חזק מאוד ומשדר ביקושים גבוהים לעבודה, אבטלה נמוכה, ושוק כזה מבטא בעקיפין גידול בצריכה-צמיחה קדימה.

ובכלל - תחזית צמיחה עם עלייה בצריכה היא לא קרקע נוחה להפחתת ריביות. הצריכה והצמיחה מחממות את השוק הריאלי ומעלות לרוב מחירים. ובכלל - צריך לחזור על זה: ריבית בנק ישראל בגובה של 4.25% צפויה לרדת, אבל תשכחו מריבית נמוכה כפי שהיתה לפני גל העליות בריבית. זה לא יהיה בקידומת 1%, גם לא בקידומת 25, בנק ישראל מדבר על 3.75% עוד כשנה. יש גם הערכות ל-3.5%, אבל לא מתחת. 


לצד הירידה החדה במדד המחירים לצרכן יהיה מעניין לראות אם ובכמה יורדים מחירי הדירות. אנחנו בודקים בשוטף את המחירים בשכונות וערים שונות, המחירים הם בירידה של מעל 7% מתחילת השנה. בלמ"ס סופרים משמעותית פחות מכך גם כי הנתונים שלהם בדיליי של חודשיים וחצי - מחר הם יפרסמו מה קרה בספטמבר-אוקטובר, וגם כי הם לא סופרים את ההנחות השונות. אתם רואים מבצעים של 20/80 - התשלום בסוף הדרך מבטא הנחה מימונית גדולה, בלמ"ס לא מעדכנים את ההנחה הזו שמגיעה ל-5%-7%. הקבלנים מוכרים עכשיו דירות עם תשלום שנה אחרי המסירה - זו הנחה של כמה אחוזים טובים - גם את זה לא תקבלו בנתוני הלמ"ס. הקבלנים התחילו למכור דירות בטרייד אין. באים עם דירה ישנה היא מקבלת שמאות מורידים 6%, וזה שווי העסקה מול הקבלן. יש כאן הנחה משמעותית, אבל לא תראו אותה במחירים הרשמיים.