אלקואה נכנסת לישראל: קליל תשווק מוצריה לבניה

אלקואה היא היצרנית הגדולה בעולם בתחום האלומיניום. הפעילות תכלול בעיקר מערכות האלומיניום למגדלי על למגורים, משרדים ומסחר בישראל
שי פאוזנר |

ענקית האלומיניום, אלקואה (ALCOA) נכנסת לשוק הישראלי. החברה שדיווחה אשתקד על מכירות בהיקף של 30 מיליארד דולר, חתמה היום עם חברת קליל תעשיות, יצרנית האלומיניום הגדולה בישראל, במסגרתו ישתפו השתיים פעולה בתחום מערכות האלומיניום למגדלי על למגורים, משרדים ומסחר בישראל.

במסגרת ההסכם, קיבלה קליל זיכיון ורישיון בלעדי לייצור ושיווק מוצרי ומערכות האלומיניום של חברת KAWNEER-ALCOA בשוק הישראלי. בקליל מעריכים, כי היקף מכירות מוצרי האלומיניום למגדלי העל באיזור ת"א בלבד, עומד על כחצי מיליארד דולר בשנה וכי היקף מכירות חומרי הגלם למוצרי האלומיניום, עומד על כ-140 מיליון דולר. בעקבות חתימת ההסכם, יתחילו החברות בימים הקרובים לפעול ליישומו ונציגים של שתי החברות ייפגשו לקידום ייצור ושיווק המערכות והמוצרים השונים.

אלקואה היא יצרנית האלומיניום הגדולה ביותר בעולם. מכירותיה גדלו בשנתיים האחרונות בכ-30%. החברה מעסיקה 123 אלף עובדים ב-44 מדינות ובמזה"ת יש לה נציגויות בבחריין ובאיחוד האמירויות הערביות.

מנכ"ל קליל, אריה (ריצ'י) ריכטמן: "בשנה וחצי האחרונה, בחנה קליל את שוק מגדלי העל בישראל ומצאה כי קיימת דרישה בשוק למערכות מיובאות מחו"ל. קיימת דרישה בקרב יזמי וחברות נדל"ן כי מערכות החלונות, הדלתות וקירות המסך בפרויקטים יוקרתיים המוקמים באיזור המרכז יהיו תחת פלטפורמה של חברה בינלאומית בעלת שם. לאור רצונה של קליל לקחת חלק בשוק זה, בחנה קליל אפשרויות שונות לשיתופי פעולה אסטרטגיים עם גורמים מובילים באירופה ובארה"ב לייצור ושיווק מקומי של מערכות בינ"ל. לאחרונה, הבשילו המגעים והבדיקות לכדי הסכם עם החברה המובילה בעולם והגדולה בעולם בתחום מוצרי האלומיניום, אלקואה".

במסגרת הבדיקות שערכה קליל בשנה וחצי האחרונה מול גורמים שונים באירופה ובארה"ב לשיתוף פעולה אסטרטגי בתחום ייצור ושיווק מוצרי ומערכות אלומיניום לשוק מגדלי העל בישראל, נפגשו הצדדים מס' פעמים ומצאו כי הפלטפורמה במסגרתה קליל תפעל כבעלת זיכיון ורישיון בלעדי בישראל לייצור ושיווק מוצרי אלקואה מתאימה לשתי החברות ומשרתת את האינטרסים ההדדיים שלהן: מבחינתה של קליל, זוהי פלטפורמה מצוינת לחדירה מסיבית לשוק מגדלי העל בישראל המצוי בצמיחה ותקופת שגשוג.

אלקואה מייצרת ומשווקת מזה שנים מערכות אלומיניום למגדלי על בכל העולם. כניסתה של חברה בסדרי גודל של אלקואה לשוק הישראלי, עתידה לגרום לכך כי כעת בכל פרוייקט נדל"ן אשר מוקם אם לצרכי מגורים ואם לצרכי מסחר ומשרדים, יתווסף גורם נוסף ובעל משקל רב למצבת האפשרויות העומדות בפני חברות הנדל"ן ולאור זאת, קיים צפי כי נתחי השוק צפויים לעבור שינויים.

שווי חומרי גלם לאלומיניום בכל מגדל על בישראל מוערך בכמיליון דולר. בהתחשב בכך שבאיזור ת"א בלבד, מתוכננים לקום בשנתיים הקרובות כ- 140 מגדלים, הרי שמכירות חומרי גלם בלבד עתידות להסתכם ב 140 מיליון דולר ומכירות מוצרי האלומיניום לשוק מגדלי היוקרה יסתכמו בכחצי מיליארד דולר.

המוצרים אשר ייוצרו וישווקו על ידי קליל במסגרת ההסכם הנם: קירות מסך, דלתות וחלונות ייחודיים המותאמים לדרישות המיוחדות והנוקשות של של יזמי הנדל"ן בנוגע לשוק מגדלי העל. בנוסף, יוחלף בין שתי החברות מידע וידע מקצועי רלוונטיים וכן יתקיימו הדרכות והשתלמויות של נציגי קליל במפעלי ALCOA בארה"ב ונציגי ALCOA בעולם.

קליל ביצעה בתקופה האחרונה מספר מהלכים להעמקת חדירתה והתרחבות פעילותיה לשווקים ותחומים נוספים וחדשים בארץ ובעולם. רק לאחרונה יצא משלוח ראשון למדינת פלורידה ארה"ב של מערכת המיגון הייחודית בפני הוריקנים שפיתחה קליל אשר זכתה לעמוד בתקן המחמיר של "פלורידה קוד" וקבלה את אישור הרשויות האמריקאיות להפצה. מדינות נוספות העומדת על הפרק בדר' מז' ארה"ב, לשיווק המערכת המיוחדת הן: לואיזיאנה, צפון קרוליינה וטנסי.

כמו כן, החברה מעורבת בפרויקטים רבים בתחום מערכות קירות המסך בישראל ולאחרונה נבחרה לספק את מערכות קירות המסך בפרויקט מגדל איילון במתחם הבורסה ברמת גן.

קליל סיימה את תשעת החודשים הראשונים של 2006 ברווח של 41 מיליון שקל, כולל רווח הון בסך של 33.9 מיליון שקל ממימוש נכס מקרקעין במחזור מכירות של 182 מיליון שקל. זאת בהשוואה להפסד של 2 מיליון שקל ומחזור מכירות של 149 שקל בתקופה המקבילה ב-2005.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה