נובה צמצמה את ההפסד הנקי לרבעון ל-0.8 מיליון דולר
חברת נובה מכשירי מדידה שבשליטת כלל תעשיות (16.53%) מדווחת היום על התוצאות הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2006 כולה, כשבשורה העליונה הציגה החברה גידול של 60% בהכנסות השנתיות.
בחישוב רבעוני, הסתכמו הכנסות החברה לרבעון בכ-14.1 מיליון דולר, גידול של 59% בהשוואה להכנסות ברבעון המקביל 2005 וגידול של 13% בהשוואה לרבעון השלישי בשנת 2006.
ההפסד הנקי ברבעון הרביעי לשנת 2006 הסתכם בכ-0.8 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 1.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, והפסד זהה של כ-0.8 מיליון דולר, ברבעון השלישי לשנת 2006.
בתוך התוצאות לרבעון הרביעי נכלל סכום חד פעמי של 0.3 מיליון דולר, המיוחס לצמצום כוח אדם וארגון מחדש של פעילויות כחלק מיוזמת החברה להפחתת עלויות, ורישום חשבונאי של 0.6 מיליון דולר בגין עלויות מענקי מניות לעובדים ופחת על נכסים לא מוחשיים.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם בכ-41% בהשוואה ל 42% ברבעון המקביל אשתקד, ו-41% ברבעון השלישי השנה.
הוצאות התפעול לרבעון הרביעי של השנה הסתכמו בכ- 6.6 מיליון דולר, או 47% מההכנסות, בהשוואה להוצאות תפעול בסך 5.4 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, או 61% מהכנסות הרבעון המקביל אשתקד, וכ- 6 מיליון דולר, או 48% מההכנסות, ברבעון השלישי של שנת 2006.
בסיכום שנתי עמדו הכנסות החברה על 48.3 מיליון דולר, גידול של 60% בהשוואה לסך הכנסות של 30.1 מיליון דולר בשנת 2005.
ההפסד השנתי הצטמצם משמעותית והסתכם בסך של 1.9 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 8.4 מיליון דולר בשנת 2005.
יתרות המזומנים בסוף הרבעון הרביעי של שנת 2006 הסתכמה בכ- 15.2 מיליון דולר, קיטון של 0.9 מיליון דולר בהשוואה ליתרות המזומנים בסוף הרבעון השלישי השנה.
"שנת 2006 הייתה שנה של הישג מהותי עבור נובה," אמר גבי זליגסון, נשיא ומנכ"ל נובה. "בנוסף לגידול משמעותי מאד בהכנסות בפעילות הליבה שלנו והרחבה משמעותית בנתח השוק, השלמנו מספר מטרות חשובות. הוספנו מוצרים חדשים חשובים וביצענו רכישה אסטרטגית במטרה להרחיב את שווקי היעד שלנו. כמו כן, ערכנו שינויים בצוות ההנהלה וביצענו מהלך של צמצום עלויות. הצלחת החדירה שלנו לשוק חדש משתקפת ברמת ההכנסות ממוצר ה-Stand Alone המאפשר מדידת קוים דקים על גבי פרוסות סיליקון, כשההכנסות ממוצר זה מהוות כ – 10% מסך ההכנסות השנתי שלנו ממכירת מערכות".
"בהסתכלות קדימה, "המשיך זליגסון "אנו מצפים לגידול נוסף במכירת המוצרים החדשים שלנו, בעיקר במחצית השנייה של השנה. בשילוב עם המיקוד שלנו על שליטה בעלויות, אנו מצפים כי צמיחה זו תאפשר לנו להציג שיפור ברווחיות בשנת 2007".