Asus S6F Dark Brown Leather

אין ספק שאסוס חשבה על על כל הפרטים הקטנים על מנת להפוך את המחשב ליוקרתי, חבל רק שויתרה על דברים אלמנטרים כמו יציאת s-video
צבי קצבורג |

מעבר לכל מה שיש למחשב הזה להציע מבחינה טכנית, לטוב ולרע, הוא קודם כל מהווה אטרקציה עיצובית. אם תבחרו לרכוש את ה-S6F, תקבלו מוצר שמשדר יוקרה, לפחות מבחינה חיצונית. ברגע שתוציאו את המחשב הזה מהתיק שלכם ותניחו אותו על השולחן, אנחנו מבטיחים לכם שהדבר הבא שיקרה הוא שכל מי שיעבור ליד השולחן ירצה לבדוק אותו מקרוב. וזו בדיוק המטרה של אסוס: לספק ללקוח מוצר יוקרתי שיבדיל אותו בבירור משאר ההמון.

אין ספק שאסוס השקיעה לא מעט מחשבה בפרטים הקטנים, במטרה לגרום לרוכשי המחשב להבין עד כמה ייחודי המוצר אותו הם בחרו לרכוש: החל מקופסת הקרטון הייחודית שנפתחת כמו אריזת מתנה מהודרת וכלה בשכבת העור המעובד שעוטפת את המחשב, כמו גם את העכבר האופטי.

את כל מה שיש למחשב הזה להציע מבחינה טכנית דחסו לתוך מארז שמידותיו 270 x 37 x 191 מ"מ, וקל מאוד להבחין שמדובר במחשב הקטן ביותר מבחינה פיזית בסבב המבחנים הנוכחי.

גם מבחינת משקל, ה-S6F מרשים ביותר. הוא שוקל 1.53 ק"ג בלבד, למרות שהוא כולל צורב DVD פנימי. כיצד הצליח ה-S6F להיות כזה? תביטו שוב בטבלה ההשוואתית: הוא מצויד במסך 11.1 אינץ', קטן באינץ' מהממוצע בשוק בתחום המחשבים הזה. מצד שני, מדובר במסך בעל איכות תצוגה נהדרת. למרות גודלו, מציע המסך רזולוציה טבעית ברמה של 1366x768, מול ה-1,280x800 של רוב מסכי ה-12.1 אינץ', כך שהתוצאה היא ששטח העבודה רחב יותר, למרות שאולי חלק מהאנשים לא ירגישו בנוח עם הצלמיות הקטנות והטקסט. הבעיה היחידה היא שבעת שעובדים ישירות כשאור השמש מאחור, ציפוי הזכוכית העדין הופך לשקוף באופן בולט.

בכל מקרה תוכלו להשתמש בתוכנה שאסוס משכה מתחום ייצור המסכים שלה: Technology Splendid. כשתפעילו את התוכנה תוכלו לבחור אחת מחמש הגדרות תצוגה מוגדרות מראש. במצב השישי תוכלו לקבוע את הגדרות הצבעים, הבהירות והניגודיות בעצמכם.

Splendid Technology מגיע כחלק ממערך תוכנות מוצלח ביותר שמציעה אסוס, וביניהן גם תוכנת Power4 Gear הנהדרת. Power4 Gear מאפשרת לקבוע את מצבם של כל הרכיבים שואבי האנרגיה במחשב, בהתאם למצבי עבודה שונים - ממשחקים ועד יישומים שדורשים את מירב הביצועים. את הגדרת מצב הפעילות של המחשב מבצעים בעזרת כפתור מעוגל שממוקם בצד השמאלי של ציר המחשב, ומעוצב בצורה מצוינת. בצדו השני של המחשב מוצאים את כפתור ההפעלה / כיבוי, עם נורית המצב של המחשב.

אבל שלא תבינו לרגע שהמחשב הזה כולו מתחיל ונגמר בעיצוב - בהחלט לא. מעבד ה-Core Duo ULV שנמצא בקרבו מספק עוצמה שבהחלט מתמודדת היטב מול כל מחשב אחר שמבוסס על מעבד Core Duo, ואפילו נותן תחרות למעבדי Core 2 Duo מסוימים, ובמיוחד באחד התחומים היותר חשובים בתחום האולטרא-ניידים: זמן העבודה. המחשב מציע קצת יותר מ-4 שעות וחצי תחת מבחן הפרודוקטיביות של 2005 MobileMark, וזה בהחלט מרשים ומספק, בעיקר בהתחשב בכך שעוצמת העיבוד של ה-S6F חזקה מאוד.

מצד שני, לא הכל מושלם בממלכה, ואחד החסרונות הבולטים בנייד של אסוס היא המקלדת. כצפוי, לאור גודל המסך המתנשא מעליהם, המקשים של המחשב הזה מעט קטנים מהרגיל, אבל הבעיה האמיתית אינה טמונה בגודלם, אלא בנוקשות שלהם. לעיתים הרגשנו שעלינו ממש להפעיל כוח כדי לא לפספס במהלך ההקלדה אות זו או אחרת.

בעיה נוספת בה נתקלנו נוגעת דווקא לשליטה ביכולות האלחוט של המחשב. מתברר שכדי לבחור את מצב הקישור האלחוטי (מעבר להפעלה/ביטול מוחלטים, פעולה שמבוצעת בעזרת כפתור שנמצא בצד השמאלי של המחשב) צריך להשתמש בעכבר - אין שום מקש פונקציה שמוצמד לבחירה הזו, וחבל שכך.

ישנם עוד כמה ויתורים קלים במחשב הזה, למשל במספר יציאות ה-USB ובכך שכרטיס המסך אינו כולל יציאת S-Video אותה ניתן לחבר לטלוויזיה, אבל בשורה התחתונה, עדיין מדובר במחשב מרשים מבחינת עיצוב ומבחינת איכות. האם תג המחיר הגבוה שווה את האפיון האופנתי שלו? זו כבר החלטה שאתם תצטרכו לקחת.

ציון תכונות: 9

ציון ביצועים: 8

ציון תמורה: 7

ציון כללי: 8

מעבד 1.67 גה"ץ ,Intel Core Duo L2400

מחיר 14,500 ש"ח

ספק רונלייט

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי בייליס (רשתות)שי בייליס (רשתות)

תלוש פיקטיבי - המנכ"ל שהוציא תלוש לאשתו ומה העונש?

פורמולה וונצ'רס רשמה שכר של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של שי בייליס, בעל השליטה, למרות מעולם לא עבדה בחברה; ובכך העבירה החברה כסף לקרובו של בעל השליטה וגם הפחיתה את חבות המס בחברה

צלי אהרון |

הדרכים להפחתת המס מרובות. חלק מהן במסגרת תכנון מס לגיטימי, חלק אחר אפור, אבל אפשרי וחלק אחר כבר חוצה את הקו האדום. בהתחלה מנסים לתכנן בהתאם לחוק, ואז במקרים לא מעטים גולשים ועוברים את הגבול. לפעמים זו מעידה קלה ורשות המס מוותרת על הליך פלילי, אבל קובעת כופר. הנה מקרה של הגדלת הוצאות באופן פיקטיבי שמבטא גם העברת כספים גדולה של 1 מיליון שקל לבעל השליטה מבלי שהוא צריך לשלם על זה מס. 


המקרה של פורמולה וונצ'רס ויו"ר ומנכ"ל החברה שי בייליס - על פי פרסום רשמי של רשות המסים, בין השנים 2017 ל-2022 רשמה החברה בספריה תשלומי שכר בסך כולל של קרוב ל-1 מיליון שקל לאשתו של בעל השליטה - מינה בייליס. על אף שמעולם לא עבדה בפועל בחברה. כלומר, הכסף שולם ללא כל תרומה עסקית מצידה. המהלך הזה סיפק לחברה 'תועלת כפולה' - אך לא חוקית: העברת כסף למקורב, במקרה זה, לאשתו של בעל השליטה, מבלי שנדרשה לבצע עבודה בפועל. ובכך היא ביצעה הפחתה של חבות המס, הרי ששכר עבודה נחשב כהוצאה מוכרת לצורכי מס. כשהחברה רושמת הוצאה כזו, היא מקטינה את ההכנסה החייבת שלה, וכך משלמת פחות מס לקופת המדינה. אלא שהמשמעות בפועל היא פגיעה כפולה: מצד אחד, המדינה, כלומר הציבור - מקבל פחות הכנסות ממסים. אבל מצד שני, והחמור יותר - משקיעי החברה רואים חלק מהכסף שלהם מנותב למטרות שאין להן ערך עסקי אמיתי. ולא נועדו כדי להצמיח את החברה אלא כדי להונות את המשקיעים באופן של תרמית מתוחכמת כביכול, והפעם במקרה שלנו - היא יצאה מזה עם קנס של פחות מ-300 אלף שקל.

במקום לנהל הליך פלילי שיכול להיגרר שנים, לרשות המסים יש אפשרות להציע לנישום הסדר כופר - תשלום קנס מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. זה לא 'פיצוי' בלבד, אלא סוג של עסקת טיעון אזרחית-מנהלית: הנישום לא מודה באשמה בבית משפט, אבל משלם סכום שנקבע, ומנקה את התיק הפלילי הספציפי הזה. במקרה של פורמולה וונצ'רס, ההסדר הזה הסתיים בתשלום כופר של 275 אלף שקל לרשות המסים. מבחינת המדינה, זה חוסך זמן, משאבים ודיונים משפטיים; מבחינת החברה, זה סוגר את הפרשה בלי להגיע לכתב אישום - אך כמובן לא מונע את הצורך לשלם את חבות המס האמיתית, שכוללת גם ריבית וקנסות. רשות המסים לא מסתפקת בקריאת דוחות שנתיים. היא משווה נתוני שכר מול ביטוח לאומי, בודקת היתכנות מקצועית (האם ה''עובד' מדווח במקביל על משרה אחרת, האם יש לו כתובת דואר אלקטרוני פעילה בחברה, האם הוא נוכח בפגישות), ולעיתים מקבלת מידע פנימי מעובדים או שותפים לשעבר.

פערים חריגים בין שכר לבין תרומה ממשית לחברה הם בדרך כלל הדגל האדום שמפעיל חקירה. העסקת עובדים פיקטיביים או רישום הוצאות שכר כוזבות אינה תופעה חדשה. בשנות ה-90 ותחילת שנות ה-2000 זה היה כלי נפוץ בחברות קטנות ובינוניות, ולעיתים אף בחברות ציבוריות, להעברת כספים לבעלי עניין. החקיקה והאכיפה התקדמו מאז, אך המקרים ממשיכים לצוץ, לעיתים בסכומים גבוהים מאוד. ההשלכות הן לא רק פליליות. ברגע שחברה נחשדת או נתפסת בעבירות כאלה, היא מסתכנת בנזק תדמיתי קשה, בפגיעה ביחסים עם משקיעים ובבעיות מול גופים מממנים. החוק מטיל אחריות ישירה גם על מנהלים ודירקטורים, ולא רק על החברה. בעצם מדובר על 'הרמת מסך' שבה חברה אשר כביכול היא 'חברה בע"מ' ובעלי המניות בה חסינים. עד למקרה כזה של תרמית ופגיעה ישירה במשקיעים וברשות המסים.  המשמעות היא שגם אם העבירה בוצעה ב'דרג נמוך', מנהלים בכירים שלא פיקחו או שלא מנעו את ההפרה יכולים להיחשב אחראים לה. המקרה של שי בייליס ופורמולה וונצ'רס ממחיש עד כמה רישום משכורות פיקטיביות הוא לא 'טריק חשבונאי' אלא עבירה שיכולה להגיע גם למאסר בפועל. מדובר במעשה שפוגע בציבור, בחברה עצמה ובשוק ההון כולו.


מסלול של 'הסדר כופר'

על פי פקודת מס הכנסה, רישום כוזב של הוצאות - ובכלל זה שכר לעובד פיקטיבי, מוגדר כ'עבירה פלילית חמורה', כאשר סעיפים מוגדרים בפקודה קובעים כי במקרים של כוונה להתחמק ממס מדובר בעבירה שעונשה עד שבע שנות מאסר, לצד קנסות כבדים. במקרים מסוימים בתי המשפט אף שלחו נאשמים למאסר בפועל, במיוחד כשנמצא דפוס פעולה שיטתי והיקפים כספיים גבוהים. במקביל, רשות המסים יכולה לבחור במסלול של 'הסדר כופר' - תשלום מוסכם שמחליף את ההליך הפלילי. פתרון שחוסך זמן ומשאבים לשני הצדדים, אך מונע הכרעת דין פומבית ואינו מרתיע כמו הרשעה.

מירי רגב
צילום: יחצ

יו"ר ועד אל על נגד רגב: "מהלך שירסק את התעופה הישראלית"

שרון בן יצחק יצא נגד כוונת שרת התחבורה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו קוסט וויז אייר, שיהיה בנתב"ג ויכלול צוותים ישראליים. לדבריו,  "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור"

עוזי גרסטמן |

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, יוצא במתקפה חריפה על שרת התחבורה מירי רגב, בעקבות היוזמה שלה להקים בישראל בסיס פעילות לחברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר. לדבריו, מדובר בצעד פופוליסטי וחסר אחריות שעלול להמיט פגיעה קשה על ענף התעופה המקומי.


בשלב זה, קבעה רגב כבר שיחות עם מנכ"ל וויז אייר והיא בוחנת את הקמת הבסיס בנמל התעופה בן‑גוריון. המהלך הוגדר על ידה כ"מהלך שובר שוק", שבמרכזו הקמת בסיס של ממש, שיכלול מטוסים ויכלול צוותים ישראליים, כולל טייסים ודיילים. לדברי רגב, התוכנית צפויה להוביל לירידה משמעותית במחירי הכרטיסים, להתרחבות היצע היעדים הבינלאומיים - בין היתר להודו, מרוקו ואף מזרח הרחוק - ולתחרות מוגברת בשוק המקומי. כתנאי למהלך, השרה דרשה שוויז אייר תתחייב להמשיך ולהפעיל טיסות גם בעתות חירום, כפי שנדרש מחברות תעופה ישראליות - מה שיכול לשפר את הקיימות והרציפות התעופתית במצבי סיכון. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרד התחבורה, בהם השתתפו אנשי מקצוע, רשות שדות התעופה והרשות לתעופה אזרחית. למרות התנגדויות נחרצות מצד גורמי רגולציה וכמה חברות תעופה ישראליות, הוחלט להמשיך ולמקד את המהלך, ולבצע עבודת מטה שתבחן לעומק את ההשלכות הכלכליות והרגולטוריות. המשרד אף הנחה לקדם פגישה עם הנהלת וויז אייר העולמית בהקדם.


בן יצחק טוען כי משרד התחבורה "זורע חול בעיני הציבור" כשהוא מציג את המהלך כפתרון להורדת מחירי הטיסות. לדבריו, גם אם השרה מבטיחה כרטיסי טיסה זולים - בפועל המחירים לא יירדו. במקום להתמודד עם הבעיה האמיתית, שהיא סירובן של חברות זרות רבות לשוב ולטוס לישראל מזה שנה וחצי בעקבות המצב הביטחוני, בוחרת רגב לקדם מהלך שעלול להחליש עוד יותר את חברות התעופה הישראליות. הוא הוסף כי הקמת מערך ובסיס קבוע של וויז אייר בישראל יוצרת אפליה ברורה מול החברות המקומיות, שכן החברה הזרה לא תחויב באותם כללים רגולטוריים ושיקולי ביטחון. "זהו תקדים מסוכן שאין לו אח ורע בעולם", התריע בן יצחק. "המשמעות היא העברת יעדים לחברות זרות, קריסה של החברות הקטנות, צמצום דרמטי של אל על ולבסוף השתלטות זרה על השוק, שתביא דווקא לעליית מחירים לציבור".

בן יצחק אף הרחיב את הביקורת מעבר לענף התעופה, ואמר כי מדובר במדרון חלקלק: "אם מאפשרים לחברה זרה לפעול בלי חובות רגולטוריות, מחר זה יכול לקרות גם במערכת הבריאות, בבנקאות ובתחומים נוספים. לפי השיטה הזו, כל עובד ישראלי ניתן להחלפה בעובד זול ממזרח אירופה". בהתייחסו לעבר, הזכיר יו"ר הוועד כי עובדי אל על היו אלה ששמרו על רצף תעופתי בתקופת הקורונה וגם בזמן המלחמה הנוכחית, כשחברות זרות הפסיקו את פעילותן בארץ. "אנחנו הוכחנו שאין לישראל על מי לסמוך מלבד על עצמה", אמר. לסיום, קרא בן יצחק לשרת התחבורה לעצור את המהלך: "אם תתעקש להמשיך בדרך הזו - היא תיזכר לדיראון עולם כמי שפגעה במו ידיה בתעופה הישראלית".