הישראלים הגדילו את היקף ה"גיהוצים" בכרטיסי אשראי
הישראלים הגדילו משמעותית את השימוש בכרטיסי אשראי. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמתפרסמים היום. בחודשים ינואר-נובמבר 2006 גדל היקף הרכישות הכולל בכרטיסי אשראי ב-9.6%, לעומת התקופה המקבילה 2005.
העלייה הנמוכה ביותר - ברכישת כרטיסי טיסה
בדומה לתקופה הקודמת, בקבוצת הרכישה "מוצרי תעשייה" (הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה-כולל בתי כל-בו ורהיטים), נרשמה העלייה החדה ביותר בשיעור של 14.2% בינואר-נובמבר 2006, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בתוך הקבוצה, את העלייה הגבוהה ביותר רשם ענף ההלבשה וההנעלה עם 16.4%.
מנגד, בקבוצת הרכישה "מזון ומשקאות" (כולל שירותי אוכל), המהווה 21% מהרכישות בכרטיסי אשראי על ידי צרכנים פרטיים, נרשמה העלייה הנמוכה ביותר, של 6.7% בינואר-נובמבר 2006, לעומת התקופה המקבילה 2005.
בתוך קבוצת השירותים (הכוללת שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה), המהווה 19% מהרכישות, נרשמה עלייה של 11.3% בהיקף הרכישות. בין כל הענפים, את העליה המשמעותית ביותר הציג ענף שירותי הממשלה והעיריה עם גידול של 22.6%, מנגד, את העלייה הנמוכה ביותר "זקף" ענף התיירות והאירוח הכולל בתוכו את שירותי הטיסות, עם גידול של 3.6% בלבד.
41% מסך הרכישות הכולל שייך לקבוצת הרכישה "מוצרים ושירותים אחרים" (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות). בקבוצה זו נרשמה עלייה של 8.4% שנבעה בעיקר מגידול הרכישות בענף המחשבים והתוכנה.