סקר: למעלה מ-50% מלקוחות הבנקים שוקלים לעבור בנק

הבנק שבו אחוז לקוחותיו השוקלים לעבור הוא הגבוה ביותר הוא בנק הפועלים (74%), אחריו בנק דיסקונט (72%) ובנק לאומי (70%). אחוז השוקלים לעבור הנמוך ביותר - בנק יהב (32%)
אסף מליחי |

למעלה מ-50% מלקוחות הבנקים שוקלים לעבור בנק. כך עולה מתוצאות סקר שערך אתר הצרכנות הפיננסי - SmartMoney. הסקר כלל שתי שאלות: באיזה בנק אתה מנהל את חשבון הבנק שלך? והאם שקלת לאחרונה לעבור בנק?

על פי תוצאות הסקר, הבנק שבו אחוז לקוחותיו השוקלים לעבור הוא הגבוה ביותר הוא בנק הפועלים (74%), אחריו ממוקם בנק דיסקונט (72%) ובנק לאומי (70%). הבנק שבו אחוז השוקלים לעבור הוא הנמוך ביותר הוא בנק יהב (32%). הנתונים בבנקים אחרים: הבינלאומי - 52%, מסד - 55%, אגוד - 56%, מזרחי-טפחות - 57%, אוצר החייל - 61%, הישיר הראשון - 63% ומרכנתיל ובנק ירושלים - 67%.

גבי בן עמי, מנכ"ל בסטרייט, החברה שמפעילה את האתר, אומר כי הסקר ממחיש עד כמה גדולה אי שביעות רצונם של הלקוחות מהבנקים. "הנתונים מלמדים, כי ישנו מספר גבוה של לקוחות המעוניינים לעבור בנק, אך בפועל מספר הלקוחות שאכן עוברים בין הבנקים הוא אחוזים בודדים בשנה. זה מחזק את הצורך במתן כלים יעילים ללקוחות הבנקים להשוות ביניהם, כדי ליצור תחרות אמיתית במגזר השירותים הבנקאיים", אומר בן-עמי.

אתר SmartMoney משמש כגורם מקשר בין צרכנים המעוניינים בשירותים פיננסיים לבין גופים המספקים שירותים אלה. מטרתו היא להקל על הצרכנים באיסוף מידע וקבלת ההצעה הטובה ביותר בקניית מוצרים פיננסיים שונים כגון משכנתאות, הלוואות לכל מטרה, ביטוח דירה ורכב, העברת חשבון בנק וניהול תיקי השקעות וקופות גמל, כאשר הוא עובד בשיתוף עם מרבית הבנקים המסחריים, בתי השקעות, חברות אשראי ומימון. האתר הינו האתר היחיד בישראל אשר מאפשר לעבור בנק באמצעות מכרז בין הבנקים. השירות ניתן לצרכן ללא תשלום ואין צורך בהתחייבות מצידו.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה