נתון מכירות הקמעוניות הפתיע בעוצמתו עם עלייה של 1%

מדובר בקפיצה הגדולה פי 10 מתחזיות האנליסטים שחזו עלייה של 0.1% בנובמבר. בחודש אוקטובר הנתון רשם ירידה של 0.1%.
אריאל אטיאס |

היום פורסם נתון המכירות הקמעונאיות לחודש נובמבר, אשר הציג עלייה של 1%, עלייה הגדולה פי 10 מצפי האנליסטים שחזו כי הנתון יעלה ב-0.1%. בנוסף, העלייה של 1% הינה העלייה החד פעמית הגדולה ביותר מאז העלייה של 1.4% שנרשמה בחודש יולי. העלייה במכירות הקמעונאיות הגיעה ברגע חשוב לכלכלה האמריקנית, תחילת תקופת החגים.

במידה ולא משקללים את מכירות כלי הרכב אשר עלו ב-0.9%, המכירות הקמעוניות עלו ב1.1%. העלייה מגיע לאחר ירידה של 0.1% בחודש אוקטובר או ירידה של 0.3% אם לא משקללים את נתון מכירות כלי הרכב. לדברי Ian Shepherdson, כלכלן בכיר, העלייה בנתון הייתה עלייה "שלא ניתן להסביר אותה". הוא גם הוסיף וציין כי נתוני הממשלה הראו עלייה של 3.1% במכירות כלי הרכב בשלושה חודשים האחרונים וזאת לעומת דיווחי יצרני המכוניות שדיווחו על ירידה של 1.25% במכירות.

הנתון החזק יכול לגרום לכך שהאנליסטים, יבצעו הערכה מחדש לצפי שלהם, אשר מצביע על גידול של פחות מ-2% ברבעון העכשווי (בקצב שנתי) בכלכלה האמריקנית. יש לזכור שנתון מכירות הקמעוניות בארה"ב, משכלל בתוכו את סך הפדיונות של הקמעוניות בארה"ב, דבר הזהה להוצאות הצרכנים, אשר משקפים שני שליש מהתמ"ג (תוצר מקומי גולמי).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה