מנור: 75% מהציבור לא מודע לתשואות קופות וקרנות שלו
"על פי נתונים שברשותנו 75% מהציבור לא יודע מה התשואה בקופות הגמל ובקרנות ההשתלמות שלו. 58% מהציבור כלל לא יודעים שאפשר להעביר את הכסף בין הקופות. גם לקוחות שיודעים שאפשר להעביר, שואלים כמה זה עולה להם. למעבידים רבים יש מיליונים בקופות פיצויים והם כלל לא יודעים מה התשואה. לסוכני הביטוח יש הזדמנות בלתי רגילה לפנות ללקוחות, להיפגש איתם ולדבר על נושאים שלא דיברו עליהם בעבר. המתחרים הגדולים של סוכני הביטוח עדיין לא השלימו את הדרוש ונמצאים במרחק חצי שנה עד שנה מסיום מכירת הנכסים שלהם וזה הזמן בו הסוכנים יכולים לפעול". כך מסר יוסי מנור, נשיא לשכת סוכני ביטוח בכנס שערכה לשכת סוכני ביטוח בנושא: "הסוכן הפנסיוני כמשווק פיננסי".
הכנס מתקיים כחלק מהפעילות הרחבה של לשכת סוכני ביטוח. בימים אלה העלתה לשכת סוכני ביטוח קמפיין רדיו רחב בכותרת: "סוכן הביטוח שלי – נאמן רק לי". הקמפיין הוא חלק מהתוכנית האסטרטגית של לשכת סוכני ביטוח, אשר נבנתה בשיתוף עם חברת הייעוץ האסטרטגי POC.
מנור הוסיף: "הכנס הוא חלק מהאסטרטגיה הכללית של לשכת סוכני הביטוח שמתמקדת בלקוח, במיצוב סוכן הביטוח ובנאמנות העצומה של הלקוחות בסוכני הביטוח. הענף הפיננסי בישראל מפגין בשנים האחרונות עוצמה עצומה שהולכת ומתגברת. סוכני הביטוח נמצאים בשנת המפנה וההזדמנות הגדולה שלהם: אם לפני חמש שנים המילה פנסיה הייתה רק של זקנים, חל שינוי עצום בתחום זה וזה תחום שמעניין מאוד גם צעירים. העוצמה בהזזת קופות גמל וקרנות אין לה תקדים באף מדינה אחרת".
לדברי ניר כהן, משנה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון: "על מנת להעביר את הכוח ללקוח צריך לתת לו את היכולת להחליט. ההחלטה של הלקוח אינה חד פעמית, אלא משתנה במשך חייו. על מנת לאפשר את קבלת ההחלטות של הלקוח קבענו כי מעביד שאינו מקיים את סעיף 20 עובר עבירה פלילית. זה הבסיס של הרפורמה שמטרתה ליצור שחקנים בשוק הפנסיוני. ככל שנדרוש מהחברות יותר שקיפות יהיה ללקוח קל יותר לקבל החלטה. השקיפות תיווצר באמצעות כלים כמו דיווח רבעוני ושדרוג אתרי האינטרנט".
לדברי עו"ד אירית שפירא-וובר ממשרד עורכי הדין לויתן-שפירא: "סעיף 20 פותח לסוכן הביטוח פתח נרחב לפעילות מול כל העובדים השכירים. התניה של המעביד לקופת גמל מסוימת או למספר קופות גמל, אסורים על פי סעיף 20".