אשדר נכנסת לשיווק דיור בחו"ל: תקים 5 סניפים בעולם

תפתח ב-2007 סניפים בניו יורק, פריז, בלונדון, בריסל ובקיפטון ותשקיע למעלה מ-1.5 מיליון שקל בפרסום בחו"ל, מבצעי קד"ם, קטלוגים ואינטרנט
שי פאוזנר |

אשדר, חברת הבניה הפרטית הגדולה בישראל, מקימה מחלקה ראשונה מסוגה שתתמחה בשיווק ומכירות בחו"ל. במסגרת זו גייסה החברה את אריאל מרוואני לעמוד בראש המחלקה. מרוואני התמחה בשנים האחרונות במכירת נדל"ן בחו"ל).

אשדר תפתח בשנת 2007 חמישה סניפי מכירות בחו"ל בניו יורק בארה"ב, בפריז בצרפת, בלונדון באנגליה, בבריסל בבלגיה ובקפטון בדרום אפריקה ותשקיע למעלה מ-1.5 מיליון שקל בפרסום בחו"ל, מבצעי קד"ם, הכנת קטלוגים ואתר אינטרנט ב-4 שפות זרות (אנגלית, צרפתית, פלמית וספרדית).

שרגא וייסמן, מנכ"ל אשדר ציין היום, כי ההחלטה להקים את המחלקה למכירות דירות בחו"ל נובעת מהתחזית שב-2007 יהיה גידול של כ-30% במכירות דירות לתושבי חוץ, הן בתחום המגורים והן בתחום ההשקעה. במסגרת זו תשווק החברה למעלה מכ-500 יחידות דיור בפרויקטים שונים אטרקטיביים לתושבי חוץ בירושלים, חוף הצוק בת"א, אשדוד, בת ים ונתניה. וייסמן מציין עוד שבשנים 2005-6 מכרה החברה כ-204 יחידות דיור לתושבי חוץ בשווי כולל של כ-51 מיליון דולר, וכי הצפי שלה לבשנת 2007 הוא שכ-17% מכלל המכירות של יחידות הדיור של החברה יהיו לתושבי חוץ.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.