יצרני המרכבה נפגשו עם השרים ודרשו את המשך הייצור
"צה"ל חייב להמשיך ולהצטייד בטנקי מרכבה חדישים ולהגדיל את שיעור הסבת טנקי המרכבה הישנים, כדי לעמוד בפני אתגרי המלחמה הבאה" כך אמרו חברי פורום יצרני טנק המרכבה, איגוד תעשיות מתכת, חשמל ותשתית בהתאחדות התעשיינים, בפגישות שערכו עם שרים וחברי כנסת .
חברי הפורום, נפגשו עם השר יעקב אדרי וחברי הכנסת עתניאל שנלר, מ"מ יו"ר ועדת חוץ ובטחון ועם חברי הוועדה האלוף (מיל.) מתן וילנאי, משה שרוני ומשה כחלון יו"ר ועדת הכלכלה ועדכנו אותם בלקחי מלחמת לבנון השנייה וההשפעות שיהיו במישור הצבאי, הכלכלי והחברתי במידה ויצומצם או יופסק פרויקט המרכבה.
יו"ר הפורום, תא"ל (מיל.) שלמה פסי וחבריו תא"ל (מיל.) אברהם בר- דוד, תא"ל (מיל.) יהודה אדמון, אל"מ (מיל.) בועז תדמור, אייל בן חיים ועמרם שחר, מנהל מפעל מקרית שמונה, ציינו כי בצה"ל, במערכת הביטחון ובמערך התעשיות של טנק המרכבה, קיימת תמימות דעים ש"טנק המרכבה סימן 4", גילה כושר שרידות גבוה ביותר במערכה למרות טילי הנ"ט המשופרים שהפעיל נגדם החיזבאללה.
חברי פורום יצרני טנק המרכבה, המייצג למעלה מ- 200 יצרנים לחלקים שונים של הטנק, המעסיקים כ-10,000 עובדים הביעו את חששם כי למרות שטנק המרכבה עמד ב"מערכה בכל היעדים שהוצבו לו והציל חיי לוחמים", מערכת הביטחון עומדת לקצץ בהזמנותיה להצטיידות חדשה של טנקי מרכבה מתקדמים לשנים הקרובות ותאט את קצב החלפת הטנקים הישנים.
"זו תהיה בכייה אם לא נמשיך להחליף את הכלים הישנים בחדשים, כי אז נמצא עצמנו במערכה הבאה במצב קשה יותר מזה שהיה בלבנון" מזהירים אנשי הפורום ומוסיפים כי "במקביל יש להגביר את הפיתוח למיגון אקטיבי של הכוחות ובנושא זה, יש להם גם רעיונות ותוכניות חדשות".