לראשונה בישראל: ליסינג תפעולי לתקשורת IP
תדיראן טלקום שרותי תקשורת בישראל, משיקה שירות חדש וייחודי עבור מגזר ה- SMB בישראל – ליסינג תפעולי לתקשורת IP. השירות החדש אותו מציעה תדיראן טלקום יהפוך אותה מספקית ציוד תקשורת לספקית שירותי תקשורת כוללים (Wholesale). החברה תשקיע כ-10 מיליון דולר בשלוש השנים הקרובות בהפיכתה לחברת Wholesale ובהשקת השירות החדש.
כ-Wholesale, תספק תדיראן טלקום תשתיות ושירותי גישה לרשת לצד כל צרכי התקשורת (תקשורת קווית, בינלאומית, סלולר, אינטרנט, תקשורת נתונים ועוד). יתרון משמעותי בשירות החדש טמון בריכוז כל האינטראקציה מול גורם אחר – תדיראן טלקום: החל מאספקת מרכיבי תקשורת מגוונים, מחשבים אישיים וחומרה, ריכוז עלויות ובילינג - גבייה לכל השירותים בחשבון אחד, וכלה בתמיכה לכל מגוון השירותים במוקד שירות אחד. זאת בנוסף לשמירה על סביבת עבודה מתקדמת.
השירות החדש מתאפיין בגמישות מרבית מול הלקוח, ובאספקת חבילת שירותים כוללת על פי צרכיו. תדיראן טלקום תשווק את חבילת השירותים החדשה בשלושה מסלולים הניתנים גם לשילוב:
·מסלול בסיסי – הכולל: קישוריות מפ"א מכל ספקי התקשורת הקווית, קישוריות סלולר, קישוריות אינטרנט וקישוריות לספק שיחות בינלאומיות.
·מסלול מתקדם – הכולל: טלפונית IP בסיסית – מרכזיות ותכונות מרכזיה; ציודי קצה – טלפונים רגילים ואלחוטיים, מכשירי VOIP, טלפון ועידות ועוד; קישוריות מרכזיה לסלולר; קישורי IP – קישור שלוחות מרוחקות למשרד; SoftPhone – אפליקציית טלפון וירטואלי המותקנת על המחשב, מחשבים, שרתים, תוכנות משרדיות ושירותי תמיכה לרשת המחשוב.
·מסלול מורחב – הכולל: קישוריות ליומן המשרדי (אאוטלוק), אפליקציות זיהוי דיבור, Unified Messaging, גילוי האזנות לקווי טלפון, אפליקציות Call Center ותקשורת אלחוטית.
לדברי יעקב בנתאי, מנכ"ל תדיראן טלקום שרותי תקשורת בישראל: "שירות הליסינג התפעולי לתקשורת IP מהווה מהפכה של ממש הן מבחינת התפיסה של ספק שירותי תקשורת בשוק שלנו והן בדרך שבה עסקים קטנים ובינוניים ינהלו את צרכי התקשורת שלהם. אין ספק ששירות זה מהווה עליית מדרגה מבחינת מגזר ה- SMB בישראל, שיוכל כעת ליהנות מחבילת פתרונות תקשורת כוללת המותאמת בדיוק לצרכיו. מגזר ה-SMB בישראל מאופיין בנטייתו לאמץ במהירות טכנולוגיות מתקדמות. השירות החדש שאנו מציעים יאפשר לעסקים קטנים ובינוניים יישום מהיר של פתרונות תקשורת מתקדמים מסוגם, תוך ריכוז כל השירותים הנלווים והתמיכה מגורם אחד".
תדיראן טלקום שרותי תקשורת בישראל עוסקת במכירה, הפצה, תמיכה ושירות של מערכות תקשורת עסקיות ומוקדי שירות. החברה מציעה מכלול שלם של מוצרים ופתרונות תקשורת, מסורתיים (TDM) ומבוססי IP, פתרונות התקשורת החדשניים והמתקדמים המוצעים משלבים מוצרים שונים המבוססים על טכנולוגיות מגוונות ומתקדמות ומאפשרים מתן מענה תקשורתי מלא, למגוון עסקים וארגונים: החל ממשרדים קטנים, עסקים קטנים ובינוניים (SMB), משרדים מרוחקים - ועד לארגונים/חברות גדולים, לרבות חברות מרובות סניפים הפועלות ממשרדים מפוזרים גיאוגרפית.

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי
במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור
מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות
הממושך בעזה.
מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94% , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור, בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.
זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.
אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים.
- אלביט מערכות חושפת את Frontier: מערכת AI חדשה להגנת גבולות
- דירוג 100 הביטחוניות 2025: אלביט ורפאל עלו, תע״א באותו המקום
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת
עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה.

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל
מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו
למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו".
ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים.
עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל.
במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת.
- מנכ"ל ריאנאייר מאיים להעביר מטוסים בעקבות המצב הבטחוני
- חברת התעופה האירית שנמצאת בעמדה תחרותית חזקה יותר מכולן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".