פישמן מכר חלקו ב-012 לאלוביץ' ב-140 מ' ד'
חברת אינטרנט זהב (סימול: IGLD) שבשליטת שאול אלוביץ, הודיעה היום (א') כי הגיעה לסיכום עקרוני להגדלת אחזקותיה במניות 012 קווי זהב שבשליטת אליעזר פישמן מ-60% שעליו דיווחה בתחילת יולי לכ-100%, תמורת סכום של כ-56 מליון דולר, כלומר לפי שווי של 140 מיליון דולר לחברת 012 קווי זהב.
הרכישה משלימה את העסקה הקודמת שנחתמה בחודש יולי 2006 ובכך עוברת הבעלות המלאה על חברת 012 קווי זהב לידיה של קבוצת אינטרנט זהב בתמורה ל-140 מיליון דולר.
נזכיר, ב-2 ביולי 2006 הודיעה אינטרנט זהב, כי הגיעה לסיכום לרכישת 60% מחברת 012 קווי זהב לפי שווי חברה של 140 מליון דולר (ואכן כך נעשה היום). הרכישה שהתבצעה היום (א') כפופה, בין היתר, לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ומשרד התקשורת ואולם כעת, שהבעלות המלאה בשתי החברות תמצא במסגרת הקבוצה, מאמינה החברה שהאישורים הנדרשים יוצאו בתוך זמן קצר. הגב' סטלה הנדלר, מנכ"ל 012 קווי זהב כיום, תכהן כמנכ"ל חברת התקשורת הממוזגת. שאול אלוביץ', יו"ר קבוצת אינטרנט זהב ומיועד לכהן כיו"ר החברה הממוזגת אמר היום: "לאחר חתימת העסקה הקודמת, למדנו היטב את האיכויות המיוחדות של 012 קווי זהב, את הניהול המקצועי של הגב' הנדלר ואת הסינרגיה המצוינת שביכולתנו להשיג ע"י מיזוגה עם פעילות התקשורת הקיימת שלנו ולכן שאפנו להרחיב את העסקה ולרכוש את הבעלות המלאה ב- 012, רכישה אשר גם תקל ותזרז את מתן האישורים הרגולטורים הנדרשים. אני סמוך ובטוח שעסקה זו תהווה בסיס לצמיחתה של קבוצת אינטרנט זהב ומיצובה בצמרת חברות התקשורת בישראל". אלי הולצמן, מנכ"ל אינטרנט זהב ומיועד לכהן כסגן יו"ר החברה הממוזגת, מסר היום: "העובדה שאינטרנט זהב תחזיק בבעלות מלאה בשתי החברות טרם מיזוגן, תקל ותייעל את תהליכי המיזוג. אנו מצפים להוציא אל הפועל את תוכניות המיזוג באופן מהיר ואפקטיבי כדי לאפשר לקבוצה ליהנות בהקדם האפשרי מהסינרגיה הצפויה גם בחסכון בהוצאות כמו גם ביצירת מקורות הכנסה נוספים".
הולצמן הוסיף, "מהיכרותי את מטרות החברה הממוזגת בפרט והקבוצה שלנו בכלל אני מסתכל באופטימיות אל עבר השנה הבאה כשנת מפנה שבה הכנסותיה של קבוצת אינטרנט זהב צפויים לעבור באופן משמעותי את רף מיליארד שקל וזאת ברווחיות משופרת. אני צופה שהתוצאות הצפויות יתרמו לשיפור השרות ללקוחותינו, לרווחת צוות העובדים וליצירת ערך לבעלי המניות שלנו".
במסגרת הרכישה ניתן לצפות, כי ישתנו גם יחסי הכוחות בין משרדי הפרסום המטפלים בתקציב 2 החברות. תקציבי הקריאייטיב של 012 מטופלים בשלמור-אבנון-עמיחי וגלר-נסיס; ואילו תקציב הפרסום של אינטרנט זהב מטופל בשנה האחרונה בראובני-פרידן. ייתכן, כי המיזוג בין החברות יוציא משרד פרסום אחד מחוץ למשחק.