גוגל יאהו ומיקרוסופט פרסמו תקן משותף למפות אתרים

שלוש הענקיות החליטו לשתף פעולה בכדי להקל על בעלי אתרים, כמו גם על הגולשים עצמם, בתקווה להצטרפותן של עוד חברות
לירון יחזקאל |

כנראה שבקרוב רשת האינטרנט תהפוך למקום מסודר יותר: שלושת מנועי החיפוש הגדולים (גוגל, יאהו ומיקרוסופט) משתפים לראשונה פעולה, במטרה לקבוע תקן אחיד למפות אתרים (Site Maps). מנוע החיפוש הראשון שיצא עם שירות של מפות אתרים היה גוגל. השירות מאפשר למנהלי אתרים ליצור קובץ ש'מכוון' את מנוע החיפוש לדפים הרלוונטיים באתר האינטרנט. הדבר פועל לטובת שני הצדדים: מנוע החיפוש מסוגל לסרוק את האתר ביעילות רבה יותר, והאתר עצמו זוכה לחשיפה טובה יותר.

כאמור, מעתה יאמצו גם יאהו ומיקרוסופט את התקן שפיתחה גוגל. עד עתה בעלי האתרים היו צריכים לעבור תהליך דומה של רישום ידני ומסורבל בכל אחת ממנועי החיפוש אליהם רצו להיכנס ולכן התקן החדש אמור להקל עליהם בצורה ניכרת. מעתה יהיה צורך לעבור את התהליך רק פעם אחת בכדי להכניס את האתר לשלושת מנועי החיפוש הגדולים.

הצעד הראשון בא מכיוונן של גוגל ויהאו אשר תהו על האפשרות הנוחה והקלה למפרסמים ובעלי רשתות לפרסם את מרכולתם לתפוצה רחבה יותר של צרכנים מבלי לעבוד קשה ולהירשם לכל מנוע חיפוש בנפרד. אחד מבעלי הרעיון בחברת יאהו אמר כי "אנו מזמינים עוד מנועי חיפוש להצטרף אלינו ולאמץ את רעיון השותפות".

במיקרוסופט אומרים כי "אנו שמחים לשתף את Windows Live Search בפרוייקט הזה ולעזור לא רק למנהלי רשתות אלא גם לקונים אשר יקבלו יותר תוצאות רלוונטיות וכך יוכלו למצוא את מבוקשם בצורה מהירה".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל. 


יעקב אטרקצ'י אאורה
צילום: יח"צ

הפניקס תשקיע במרכזים המסחריים של אאורה

ההשקעה, בהיקף כולל של 140 מיליון שקל, תיתן לה אחזקה של 17.5% מהחברה, לפי שווי של 800 מיליון שקל, אחרי הכסף. לחברה יש כיום 22 מרכזים מסחריים בשלבים שונים של הקמה בפרוקטים שהקימה למגורים ברחבי הארץ, ועוד מרכזים שנמצאים בתכנון. מדובר בהשקעה נוספת של חברת הביטוח בחברת הנדל"ן, אחרי שביצעה כבר השקעות בתחום הבנייה למגורים

עוזי גרסטמן |

הפניקס ביטוח תשקיע 140 מיליון שקל בחברת המרכזים המסחריים של אאורה תמורת 17.5%, ולפי שווי חברה של כ-800 מיליון שקל, אחרי הכסף. כך הודיעה חברת הבנייה היום. לאאורה יש 22 מרכזים מסחריים שנמצאים בשלבים שונים של הקמה, ברחבי הארץ, מומוקמים בפרויקטים של החברה במרכזי ערים ונועדו, בין השאר, לספק תזרים יציב, קבוע וצומח לחברה. בנוסף, מרכזים מסחריים נוספים יצטרפו לפורטפוליו של אאורה בשנים הקרובות בפרויקטים שאותם מקדמת החברה ברחבי הארץ. החברה אף הודיעה כי תבחן הנפקה עתידית. ההשקעה ההונית הזו של הפניקס מצטרפת להשקעה של 750 מיליון שקל ב-11 פרויקטי מגורים של אאורה, ומעלה את סך ההשקעה הישירה של הפניקס בפרויקטים של החברה לכ-900 מיליון שקל.


לפני קצת יותר משנתיים חתמה אאורה על הסכם עם הפניקס, שלפיו חברת הביטוח תעמיד סכום מסגרת בהיקף של עד 350 מיליון שקל, המיועד להשתתפות הפניקס בהעמדת ההון העצמי הנדרש לארבעה פרויקטים לבנייה של אאורה. לפני כשנה הפניקס הגדילהאת ההשקעה בהון העצמי של הקבוצה ל-750 מיליון שקל. הסכם ההשקעה הישיר ההוא בפרויקטים אפשר לאאורה להאיץ באופן משמעותי את היקף הפעילות והפרויקטים בביצוע ושיווק, ללא הגדלת החוב וללא דילול בעלי המניות של הקבוצה. תמורת מימון ההון העצמי בשיעור של 65% בפרויקטים, הפניקס היתה זכאית ל-30% מרווחי הפרויקטים בהם היא השקיעה.


הבעלים ומנכ״ל אאורה, יעקב אטרקצ'י, מסר כי, ״החברה מאמינה שפעילות המרכזיים השכונתיים בלב שכונות ענק תיהפך לפעילות משמעותית שתשיא רווחים ותשואות בשנים הקרובות. אנחנו מודים להנהלת הפניקס, בראשות המנכ"ל אייל בן סימון והסמנכ"ל גיא פורת, על הבעת האמון הגדולה ולא בפעם הראשונה ובטוחים שהצטרפות הפניקס בהשקעה הונית תחזק את החברה ותאפשר להרחיב את פעילותה".


מנהל מחלקת הנדל"ן בהפניקס קפיטל פרטנרס:, גיא פורת, הוסיף כי, "כפועל יוצא לשיתוף הפעולה הפורה בין הפניקס לאאורה בתחום ההתחדשות העירונית, גבשנו עסקה ייחודית נוספת, הפעם בתחום המרכזים המסחריים השכונתיים. הפניקס שמחה לרכוש לאורך זמן נתחים מחברה שתאגד תחתיה את כל פעילות הייזום העתידית של אאורה בתחום דפנסיבי ורווחי זה, שהולך ותופס תאוצה כחלק ממגמת עירוב השימושים בשכונות החדשות הנבנות על ידי אאורה".