למ"ס: המכירות של רשתות השיווק ירדו ב-1.2%

זאת, בהמשך לירידה של 2.8% בשלושת החודשים מאי-יולי השנה; במכירות מזון של הרשתות נרשמה גם כן ירידה של 3.6% בחישוב שנתי
אפרת אדיר |

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת מדי 3 חודשים את המכירות של רשתות השיווק. מהבדיקה של שלושת החודשים אוגוסט-אוקטובר 2006 נרשמה ירידה, במחירים קבועים, של 1.2% בחישוב שנתי, בסך כל המכירות של רשתות השיווק.

זאת, המשך לירידה של 2.8% בשלושת החודשים מאי-יולי 2006. במכירות המזון של רשתות השיווק נרשמה גם כן ירידה, במחירים קבועים, של 3.6% בחישוב שנתי בחודשים אוגוסט-אוקטובר 2006, בהמשך לירידה של 6.3% בחודשים מאי-יולי 2006.

יצויין, כי נתונים אלה משמשים אינדיקטור לצריכה הפרטית ומקדימים את נתוני פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ. כמוכ ן, ההגדרה של רשת שיווק היא מספר חנויות (לפחות 3) של אותה רשת המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר, כולל מזון.

מבחינת הפדיון בענפי המסחר והשירותים בחודשים ינואר-ספטמבר לשנת 2006, קיים גידול של כ-9.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשלושת החודשים יולי-ספטמבר 2006 גדל הפדיון ב-7.7% בחישוב שנתי, זאת לאחר עלייה של 6.3% בחודשים אפריל-יוני השנה.

ענפי המסחר והשירותים כוללים את ענפי המסחר הסיטוני והקמעוני, שירותי אוכל ואירוח, שירותים עסקיים ושירותים אישיים.

בפדיון המסחר הסיטוני והקמעוני עלה הפדיון בחודשים יולי-ספטמבר 2006 ב-3.8%, ואילו בפדיון שירותי האירוח והאוכל נרשמה באותם חודשים ירידה של 5.9%, לאחר ירידה של 7.8% בחודשים אפריל-יוני 2006.

בענף החינוך נרשמה בחודשים יולי-ספטמבר השנה עלייה של 6.6%. בענף שירותי בריאות, רווחה וסעד נרשמה עלייה של 1.6% באותם חודשים וגם עליה של 1.1% בענף השירותים האישיים.

נתון נוסף - הייצור התעשייתי עלה ב-7.9% בחודשים ינואר-ספטמבר של 2006, לעומת התקופה המקבילה אשתקד ובמספר השכירים נרשמה באותה תקופה עלייה של 2.7%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה