שטראוס-עלית: צמיחה דו ספרתית במכירות הרבעון ה-3
קבוצת שטראוס-עלית פירסמה היום (ב') את תוצאותיה הכספיים לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2006. בשורה התחתונה, רשמה הקבוצה רווח נקי ברבעון השלישי של כ-70.6 מיליון שקל לעומת כ-56.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשתקד. הרווח הנקי פרופורמה בנטרול כל ההשפעות החד פעמיות (הפחתת חוב קלאבמרקט, הכנסות והוצאות אחרות בנטרול השפעת המס) הסתכם בכ-62.7 מיליון שקל לעומת כ-58.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשתקד - גידול של כ-7.5%.
בתשעת החודשים הראשונים הסתכם הרווח הנקי לכ-303.1 מיליון שקל לעומת כ-128.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה, אשתקד. הרווח הנקי פרופורמה בנטרול כל ההשפעות החד פעמיות גדל בתשעת החודשים בכ-12.7% והסתכם בכ-177.5 מיליון שקל.
בשורת המכירות המשיכה הקבוצה להציג גידול דו ספרתי, המכירות ברבעון השלישי צמחו בכ-20.2% והסתכמו ב-1.34 מיליארד שקל בהשוואה לכ-1.1 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה האורגנית (בנטרול השפעת מיזוגים ורכישות) ברבעון הסתכמה ב-6.6%.
מכירות הקבוצה בתשעת החודשים הראשונים של 2006 הסתכמו ב-3.8 מיליארד שקל, לעומת כ-3 מיליארד שקל אשתקד, עליה של כ-24.4%. הצמיחה האורגנית בתשעת החודשים הסתכמה ב-9.7%.
עיקר הגידול בהיקף הפעילות נובע מההתרחבות העסקית הבינלאומית אותה ביצעה החברה במהלך שנת 2005 ואשר מקבלת את ביטויה המלא מתחילת שנת 2006. הצמיחה באה לידי ביטוי בכל המגזרים העסקיים בהם פעילה החברה.
מכירות החברה בישראל (כולל ייצוא ומקס ברנר) ברבעון השלישי צמחו בכ-1.5% והסתכמו בכ-822 מיליון שקל, לעומת 810 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשתקד. בתשעת החודשים הסתכמו מכירות החברה בישראל בכ-2.3 מיליארד שקל, לעומת כ-2.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עליה של כ-5.3%. מהקבוצה נמסר, כי הצמיחה במכירות נבעה בעיקר מצמיחה משמעותית במכירות המזון הטרי ופעילות מקס ברנר בישראל.
מכירות הפעילות הבינלאומית ברבעון השלישי גדלו בכ- 70.3% והסתכמו לכ-517.3 מיליון שקל בהשוואה לכ-303.8 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשתקד. בנטרול השפעת מיזוגים ורכישות צמחו (צמיחה אורגנית) המכירות של הפעילות הבינלאומית ברבעון השלישי בכ-16%.
בתשעת החודשים צמחו מכירות הפעילות הבינלאומית ב-75.8% והסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל, לעומת כ-837.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הצמיחה הארוגנית בתקופה המדוברת הינה כ-17.7%.
הצמיחה המואצת במכירות הפעילות הבינלאומית נבעה בעיקר מהרכישות אותן ביצעה החברה בחו"ל (בעיקר במהלך המחצית השנייה של שנת 2005). בין הרכישות ניתן למנות את רכישת חלקו של השותף (60%) בחברת דונקפה בסרביה, רכישת המותג MK בפולין, רכישת 51% מפעילות סלטי סברה בארה"ב ומיזוג פעילות החברה בברזיל עם זו של סנטה קלרה.