הרשתות הילטון וקמפינסקי יבחנו השקעות בישראל

בפגישה שקיימו בלוס-אנג'לס סיכם שר התיירות, יצחק הרצוג, עם הנהלת הילטון על ביקורם בישראל בתחילת 2007, במטרה להרחיב את השקעותיהם בארץ
דותן לוי |

שר התיירות הרצוג פועל במלוא המרץ לשקם את התיירות הישראלית, בין היתר בכך שהוא מעודד כניסות של רשתות בתי מלון מובילות לישראל. לאחר שנפגש לאחרונה עם איזדור שארפ, נשיא רשת "ארבע העונות", נועד אתמול בלוס אנג'לס עם בכירי הנהלת רשתות בתי המלון העולמיות 'הילטון' ו'קמפינסקי' ושמע מהם עם רצונם להשקיע בתחום המלונאות בישראל.

סטפן בולנבאך, מנכ"ל משותף של רשת 'הילטון' העולמית, מסר להרצוג כי הרשת, המפעילה את מלונותיה באמצעות ניהול עצמי או בזכיינות, מתעתדת לפתוח בשנה הקרובה עוד 250 בתי מלון נוספים בעולם, וכי יש להם עניין רב לפתוח בתי מלון במספר אתרים בארץ באמצעות הסכמי דמי ניהול משותפים. "רכישת הילטון העולמי לפני כשנה מהווה עיתוי מצוין מבחינתנו להשקיע היום בישראל", אמר בולנבאך להרצוג, וציין כי בעבר ביקר בארץ והתרשם מאוד מהמוצר התיירותי הישראלי.

הרצוג סקר בפני בולנבאך את הצרכים הנדרשים של ענף התיירות בארץ ואת המחסור הצפוי בכ-10,000 חדרים בשנים הבאות ובמיוחד בת"א, ירושלים, חיפה, אילת, נתניה, טבריה וים המלח, ואמר כי "נוכחות חזקה של רשתות בינלאומיות בישראל מחמיאה ומהווה הוכחה לאמון הקיים בעולם כלפי המוצר התיירותי הישראלי, והיא עולה בקנה אחד עם הצרכים העתידיים של הענף בארץ".

בולנבאך נענה ליוזמת הרצוג להגיע לארץ בתחילת 2007 עם משלחת של בכירי הרשת, לשם הכרת ענף הנדל"ן והמלונאות בישראל, וציין כי הרשת בוחנת פרויקטים שונים בתחום ההשקעה בארץ.

על ההתעניינות הגוברת בהשקעה בתחום המלונאות בארץ שמע השר הרצוג גם בפגישה שקיים עם אמיל רזייה, יועץ בכיר לנשיא העולמי של רשת בתי המלון היוקרתית 'קמפינסקי' - רשת אירופית שהוקמה בגרמניה הכוללת 55 בתי מלון ברחבי העולם. שמה של רשת בתי המלון 'קמפינסקי' יוצא לפניה במיוחד בתחום מצוינות השירות.

רזייה דיווח להרצוג על השקעותיהם במזרח התיכון, ביניהם בית מלון בדובאי שנפתח השנה, מלונות משגשגים בירדן והקמת מלון לפני כשנה באבו-דאבי. רזייה הודיע להרצוג כי הרשת מעוניינת לפתוח מלון בישראל ובמיוחד בתל-אביב, בסדר גודל של מינימום 200 חדרים, והיא מנהלת מגעים עם מספר גורמים בנושא.

לדברי הרצוג, מטרת יוזמות אלו נובעת מהצורך של ישראל למקסם את ההתעניינות של רשתות מובילות בתחום המלונאות בעולם תוך האצת תהליכי פיתוח והשקעה בתשתיות התיירותיות של ישראל באמצעות הסקטור הפרטי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה