פיברולן ממשיכה לצמוח: גידול של 90% בכנסות הרבעון

הסתכמו ב-14.8 מיליון שקל. בשורה התחתונה, הסתכם הרווח הנקי ב-4.6 מיליון שקל, גידול של 52%, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2005
אסף מליחי |

חברת פיברולן, העוסקת בתחום מערכות גישה רחבות פס לצורך העברת נתונים של קול ותמונה על גבי פרוטוקול תקשורת IPמדווחת היום על תוצאות הרבעון ה-3 של 2006. מהדו"חות עולה כי החברה ממשיכה לצמוח בקצב מרשים בכל הפרמטרים תוך שהיא כמעט מכפילה את הכנסותיה ובתוך כך רושמת שיפור של 50% בשורה התחתונה.

בשורה העליונה, הסתכמו ההכנסות ב-14.8 מיליון שקל, גידול מרשים של 90% לעטומת הרבעון המקביל ב-2005. מתחילת השנה רשמה פיברולן מכירות שיא של 27.8 מיליון שקל לעומת 18.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של 50%.

בשורה התחתונה, הסתכם הרווח הנקי ב-4.6 מיליון שקל, גידול של 52%, בהשוואה לרבעון המקביל ב-2005. הרווח הנקי בתשעת החודשים של 2006 הסתכם בסך של 10 מיליון שקל, לעומת 8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד גידול של % 21.

הרווח התיפעולי ברבעון השלישי הסתכם ב-4.81 מיליון שקל, בהשוואה ל-3.87 מיליון שקל, גידול של 24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התיפעולי של החברה לתשעה חודשים הסתכם ב-10.5 מיליון שקל לעומת 8.6 מיליון שקלאשתקד, גידול של % 21.

לדברי ישראל שטיין, מנכ"ל פיברולן, כברת הדרך אשר עשתה החברה: הזינוק בהיקף המכירות ושיעורי הצמיחה נובעים מן המהלכים האסטרטגיים, בהם התמקדה החברה בחודשים האחרונים ועיקרם הגדלת יכולות השיווק וחתירה לפריסה גיאוגרפית רחבה יותר.

כאמור,בחודש אוגוסט האחרון רכשה פיברולן חברת שיווק שוודית - Upgrade בעלת מרכזי פעילות נוספים בדנמרק ובנורווגיה. רכישה זו היוותה עבור פיברולן אבן דרך וצעד משמעותי בבניית פלטפורמה למיצוי פוטנציאל השוק הסקנדינבי ויצירת בסיס איתן ויציב לפעילות רחבה יותר באירופה,

נתוני פיברולן המאוחדים כוללים את נתוני Upgrade החל מאוגוסט 2006.

בנוסף, בראשית חודש ספטמבר דיווחה החברה על חתימת הסכם לשיתוף פעולה עם חברת תקשורת ארופאית, ענקית, מהמובילות בעולם. על פי הסכם זה מפתחת פיברולן כבר בחודשים אלו, במימון חברת התקשורת, משפחת מוצרי גישה, המיועדים בעיקר לשוק הסלולארי. נדבך נוסף זה צפוי להגדיל את הכנסות החברה כבר החל משנת 2007.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.52%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".