אינטרנט זהב: הכנסות שיא של 105.3 מ' ש' ברבעון ה-3

גידול של 44% לעומת 73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשתקד. בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח נקי של 7 מיליון שקל, קפיצה של 327% לעומת רווח נקי של 1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשתקד
ליאור גוטליב |

אינטרנט זהב (סימול: IGLD) פרסמה היום (ב') את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי של 2006. ההכנסות ברבעון עמדו על שיא חדש 105.3 מיליון שקל, גידול של 44% לעומת 73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשתקד.

בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח נקי של 7 מיליון שקל, קפיצה של 327% לעומת רווח נקי של 1.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשתקד.

הרווח נקי של החברה ברבעון השלישי הושפע משמעותית משתי הוצאות חד פעמיות: הפרשה בסך 1.5 מיליון שקל בגין עיצום רגולאטורי (כרגע מתכננים לערער) שהושת על ידי משרד התקשורת.

הוצאה חד פעמית בסך של כ-1.3 מיליון שקל של הוצאות משפטיות ועלויות אחרות שהוצאו בהקשר לרה-ארגון שבוצע בחברה ולפיצול שנעשה לסמייל.מדיה ולסמייל.תקשורת.

מנכ"ל אינטרנט זהב, אלי הולצמן מסר: "אנו שבעי רצון להציג רבעון שיא נוסף בהכנסות וברווח התפעולי וזאת למרות תקופת הלחימה בקיץ, אשר חששנו שתשפיע לרעה על עסקינו. על אף שבתקופת הלחימה קטנו מעט ההכנסות מפרסום באינטרנט, הגידול בהכנסות שמקורן בסחר המקוון ובמגזר טלפוניה הבינלאומית יותר מפיצה על כך. במקביל, בתקופה מאתגרת זו, המשכנו להרוויח מהתבססות האינטרנט כמקור האמין ביותר לעדכונים וחדשות והמקום הנוח ביותר לקניות ובידור. לאור זאת, התמקדנו בשיווק יעיל ועל כן זכינו לאחד מהרבעונים החזקים ביותר מאז ומעולם בהצטרפות מינויים חדשים."

הולצמן, "הרבעון היה פורה גם מנקודת מבט אסטרטגית. אנו שבעי רצון מהשלמת הפיצול לשתי חברות בת ממוקדות בבעלות מלאה ומהודעה שבאה לאחר מכן בעניין תוכנית הרכישה המיזוג עם 012-קווי זהב. אלו שני צעדים ראשוניים וקריטיים בתוכניתנו להנהיג את החברה לשלב הבא עם בסיס הכנסות של משמעותית למעלה ממיליארד ש"ח בשנה ובמקביל גם עם עליה ברווחיות. על כן, אנו מאמינים שאנו בהליך אשר ייצור ערך משמעותי עבור בעלי המניות, הלקוחות והעובדים שלנו כבר בשנה הקרובה וגם בטווח הארוך."

סקירת תחומי הפעילות של הקבוצה:

סמייל.תקשורת - במהלך הרבעון השלישי, נמשך הגידול בכל פעילויות סמייל.תקשורת אשר בא לידי ביטוי בגידול של כ-10% בהכנסות בהשוואה לרבעון השני של שנת 2006 וגידול של 44% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

סמייל.נט - ISP - בסיס הלקוחות של החברה גדל בכ-16,500 (נטו) משתמשי פס רחב נוספים במהלך הרבעון השלישי כתוצאה של הצלחת מאמצי השיווק האגרסיביים. מכירת שירותי ערך מוסף (אנטי-וירוס, אנטי-ספאם ושירותי אבטחה) גדלו במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-38% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

סמייל.015 - שיחות בינלאומיות: הכנסות הטלפוניה גדלו משמעותית במהלך הרבעון. הגידול הינו תוצאה הן של תקופת המלחמה, אשר המריצה את השימוש בטלפון, והן המשך הצמיחה הפנימית בשוק הטלפוניה הבינלאומית הישראלי. למעשה במהלך המחצית הראשונה של שנת 2006, גדל שוק הטלפוניה הבינלאומית הישראלי בכללותו בכ- 12% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2005.

סמייל.ביז - שירותים לעסקים: הכנסות הקבוצה משירותים לעסקים בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדלו בכ-23% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הגידול משקף את הצלחת החברה בתפיסת נתח שוק בתחום תשתיות IT ובשירותי אינטגרציה, וכן את המשך הגידול החזק במכירות של חבילות תקשורת לארגונים.

סמייל.מדיה - למרות ההאטה הכללית הזמנית שחלה בכל תעשיית המדיה הישראלית במהלך המלחמה בלבנון, הכנסות הרבעון השלישי של סמייל.מדיה צמחו בכ- 1% בהשוואה לרבעון השני של שנת 2006. צמיחה זו משקפת את הגידול החזק בהכנסות ממסחר המקוון אשר יותר מפיצו על הירידה הקלה בהכנסות הפרסום המקוון. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, הכנסות סמייל.מדיה צמחו בכ- 33% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2005.

פרסום מקוון/תוכן - במהלך הרבעון השלישי, הכנסות הקבוצה מ- 12 הפורטלים קטנו בפחות מ- 5% בהשוואה לרבעון השני של שנת 2006. הירידה משקפת את ההאטה הזמנית בשוק הפרסום המקוון במהלך תקופת המלחמה. בהשוואה של שנה לעומת שנה, צמחו הכנסות הקבוצה מפרסום מקוון בכ- 35%.

סמייל.שופס - הכנסות הקבוצה ברבעון השלישי מפעילות הסחר המקוון צמחו ב- 33% בהשוואה לרבעון השני של שנת 2006, הצמיחה משקפת את הגידול בכל פעילות האון-ליין במהלך חודשי המלחמה. בתשעת החודשים הראשונים של השנה, מכירות הסחר המקוון קפצו בכ 21% בהשוואה לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2005.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה