בלעדי: פריזמה הובילה בפרסום בשוק ההון בספטמבר
אתר הפרסום והשיווק של BIZPORTAL בשיתוף עם יפעת בקרת פרסום פרסמו היום את דירוג ענף הפרסום בתחום שוק ההון בישראל לחודש ספטמבר. הנתונים מצביעים על היקפי ההשקעה בפרסום של החברות בשוק זה במחירים ריאליים. מהדירוג עולה, כי קרן מרקסטון הובילה את התחום בקטגוריית המפרסם בספטמבר, עם הוצאה ריאלית לפרסום של 371,125 דולר.
נציין, כי מרקסטון מוציאה את מרבית התקציב על פרסום בית ההשקעות אשר בבעלותה - פריזמה, המוביל הן בקטגוריית הקמפיין והן בקטגוריית המותג בדירוג ספטמבר של BIZPORTAL ויפעת בקרת פרסום.
במקום השני בקטגוריית המפרסם בתחום שוק ההון לחודש ספטמבר, ממוקמת "מיטב - קרנות נאמנות", עם פעילות של כ-306 אלף דולר, ואחריה בפער קטן, עם הוצאה ריאלית לפרסום של כ-301 אלף דולר, נמצאת קבוצת ביטוח ישיר.
סוגרים את החמישיה בדרוג המפרסם - בית ההשקעות "אקסלנס נשואה" ומנהלת קרנות הנאמנות "פסגות אופק", במקום הרביעי והחמישי, בהתאמה. פסגות אופק עלתה לכותרות לאחרונה עת פורסם, כי היא עומדת להימכר לגוף אמריקני בשם "קרן יורק" בשווי עסקה בסך 1.35 מיליארד שקל. העסקה התעכבה בשל חקירה של הרשות לניירות ערך נגד ראשי "פסגות" ובראשן, המנכ"לית גבי רביד, בשל חשד לעבירות לכאורה על חוק הייעוץ בתחום ני"ע. השבוע, אף נודע, כי הפרקליטות מתכוונת להגיש כתב אישום נגדה ונגד אחרים בחברה. על אף השתלשלות הארועים ממשיכה החברה בפרסום בהיקף משמעותי, העומד על 164,811 דולר בחודש ספטמבר.
כאמור, בית ההשקעות "פריזמה" מאייש את המקום הראשון בדרוג הקמפיינים בתחום שוק ההון לחודש ספטמבר, עם קמפיין "WORLD WIDE - ארבעה שיתופי פעולה" בהשקעה ריאלית של 146,321 דולר. הקמפיין, מבית שלמור אבנון עמיחי, מציב גם את משרד הפרסום במקום הראשון בדרוג משרדי הפרסום בתחום שוק ההון, עם היקף פעילות של 371,301 דולר לחודש ספטמבר. שלמור אבנון אחראי גם על תקציב הפרסום של "פריזמה - קרנות" ושל "פקן פלוס - קרנות ונאמנות".
קמפיין "ישיר בית השקעות - מבינים השקעות, מבינים אותך" באמצעות פרסום LEAD נמצא במקום השני וקמפיין "מיטב - קופת גמל" ממוקם שלישי עם הוצאה פרסומית של כ-119 אלף דולר.
בית ההשקעות "פריזמה" מוביל גם בדרוג המותגים בתחום שוק ההון בפער ניכר (350,060 דולר) לפני "ישיר בית השקעות - קרנות", הממוקם במקום השני (212,616 דולר) ו"כלל פיננסיים - קרנות" הנמצא במקום השלישי.

ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות
מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי
בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על
הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית,
בעוד המדינה היא השותף הראשי.
מהו בעצם מס היסף?
מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).
איפה האבסורד?
עד
היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47%

ישראל במקום הרביעי בעולם במיסוי על הכנסות גבוהות
מס היסף החדש - המדינה מרוויחה מההצלחה שלכם. אתם שותף זוטר לרווחים; העלייה במס היסף מביאה את היקף המיסוי בארץ למספרים חסרי תקדים - על המצוי ועל הרצוי
בתחילת שנת 2025 במסגרת חוק ההתייעלות הכלכלית מס היסף קפץ בעוד 2% והעלה את שיעור המס הכולל המוטל על
הכנסות גבוהות לשיא חדש ועל הכנסות מסוימות יחול מס בשיעור שיא של 52%(!).
ומכאן שהנישום הוא ה"שותף הקטן" בפעילות הכלכלית,
בעוד המדינה היא השותף הראשי.
מהו בעצם מס היסף?
מדובר במס שמתווסף לשיעורי המס הקיימים וקיים בהכנסה גבוהה במיוחד - מעל 721,560 שקל בשנה נכון לשנת 2025, המס נועד במטרה לצמצם פערים חברתיים, ולעשות צדק חברתי עם מיסוי פרוגרסיבי (מס הכנסה שבו שיעור המס עולה ככל שההכנסה עולה).
איפה האבסורד?
עד
היום, הכנסות שלא נקבע להן שיעור מס מיוחד, חויבו במס פרוגרסיבי בהתאם למדרגות המס כאשר שיעור המס על הכנסה היה משתנה בהתאם לרמות ההכנסה. מדרגות המס החלו מ-10% (בגין הכנסות אקטיביות) ונעו עד 47%