ועד הבינלאומי: לא נתן משכנתאות ללקוחות אוצר החייל
מחריף המאבק בין עובדי הבינלאומי (בינלאומי 5 ) להנהלה על רקע המיזוג עם בנק אוצר החייל. לאחר שועד הבינלאומי שלח חוזר לעובדים בו הוא אוסר על מתן שירותי משכנתאות ללקוחות אוצר החייל מנסות הנהלות 2 הבנקים לעקוף את גזירת העובדים. במהלך שהוגדר ע"י ועד העובדים: "נסיון מתחכם לעקוף את עיצומי הארגון".
כאמור, בהודעה האחרונה ששלח הועד נמסר על אי מתן שירות לסניפי בנק אוצר החייל המשדרים עבור לקוחותיהם בקשות למשכנתא במערכת המשכנתאית.
נזכיר, כי לאחרונה הנהלת הבנק הבינלאומי הציבה בסניפי בנק אוצר החייל מערכת ממוחשבת המקושרת לבנק הבינלאומי לצורך פתיחת בקשות למשכנתאות. עובדי הבנק הבינלאומי הונחו על ידי הוועד שלא לטפל בפניות המגיעות דרך המערכת.
בעקבות הודעתם פתחה הנהלת בנק אוצר החייל, בהנחיית הנהלת הבינלאומי בפעולה רחבת היקף – הפניית לקוחות בנק אוצר החייל לקבלת משכנתאות בסניפי הבינלאומי. פקידי אוצר החייל התבקשו ע"י ההנהלה להפנות את לקוחותיהם הנזקקים למשכנתא ישירות לסניפי הבנק הבינלאומי תוך ציון שמות פקידי המשכנתאות ומיקום דלפקי המשכנתאות.
בעקבות זאת מבהירים בועד: אין לתת שירות ללקוחות בנק אוצר החייל המופנים לקבלת שירותי משכנתא בסניפי הבנק. העובדים הונחו להסביר בנימוס ללקוחות בנק אוצר החייל המגיעים כי בגלל עיצומים בבנק הבינלאומי הם לא יוכלו לקבל שירות במשכנתאות או בכל תחום אחר וכל זאת עד תום סכסוך העבודה בבנק.
הגישור שנמשך בין ההנהלה לועד העובדים בבנק מזה כמה חודשים עסק בדרישת הוועד כי ההנהלה תפסיק את הנוהג למנות עובדים חיצוניים לתפקידים שונים בבנק. לעומת זאת, הנהלת הבינלאומי טענה בפגישות הגישור כי עליה למנות עובדים חיצוניים לתפקידים נדרשים בבנק. זאת, כחלק ממדיניותה להעסיק אנשי מקצוע ברמה גבוהה ולהגדיל בכך את כושר התחרות של הבינלאומי.