ריטליקס: חוזים עם מיינס בארה"ב וויקטורי בישראל

בישראל: רשת המרכולים ויקטורי תנהל את סניפיה באמצעות קופות ריטליקס ומערכות ניהול מבית סטור-נקסט. בארה"ב: מפיצת המזון האמריקאית מיינס התקינה מערכת של ריטליקס לניהול מחסנים ומרכזי הפצה
אסף מליחי |

חברת ריטליקס (נאסד"ק: RTLX), ספקית פתרונות תוכנה לקמעונאים ומפיצים, הודיעה היום כי רשת א.ב.א ויקטורי, מפעילת רשת המרכולים ויקטורי, בחרה בפתרונות התוכנה של ריטליקס לניהול הקופות והמשרד האחורי.

ריטליקס סיימה להתקין את המערכת בכל שמונת סניפי ויקטורי (כ-70 קופות בסה"כ) באזור השפלה והדרום.

בנוסף, החלה רשת ויקטורי לנהל את סניפיה באמצעות מערכת StoreMax - מערכת מקוונת לניהול קמעונאי וספקי מבית סטור-נקסט, מקבוצת ריטליקס. StoreMax היא מערכת ERP לניהול כולל של העסק המאפשרת, בין היתר, ניהול מחסנים, רכש, מלאי, כספים, הנהלת חשבונות, תשלומי מס"ב והתאמות כרטיסי אשראי.

"המערכות של ריטליקס וסטור-נקסט הינן כלי שרת מעולה למנהלי מרכולים, המשפר את תפעול החנויות ואת רווחיותן", אמר אייל רביד, המנכ"ל רשת א.ב.א ויקטורי ואחד מבעלי מניותיה. "בכוונתנו להקים מועדון לקוחות ברשת על בסיס הטכנולוגיה של ריטליקס וסטור-נקסט. אני מאמין שההשקעה במערכות תחזיר את עצמה במהירות".

"רשת ויקטורי הינה רשת חשובה ומרכזית בשוק הרשתות הקמעונאיות הפרטיות, עם נוכחות מרשימה באזור השפלה והדרום", אמר דרור קלוש, מנהל פעילות ריטליקס בישראל. "מערכת ריטליקס תגביר את השליטה של ויקטורי ואת יכולת ניתוח נתוני המכירה ותיתן לה תשתית לצמיחה בעתיד. זהו צעד נוסף בהתבססותה של ריטליקס במרבית הרשתות הקמעונאיות בישראל בכלל וב'רשת הרביעית' בפרט".

לדברי ישי אורלן, סמנכ"ל תחום קמעונאים בסטור-נקסט: "מערכת StoreMax החדשנית מאפשרת בין השאר לנהל את הפעילות הלוגיסטית מול הספקים באמצעות מסרים אלקטרוניים וביצוע הזמנות אוטומטיות, הנפקת תעודות משלוח וחשבוניות אלקטרוניות. ה-StoreMax תייעל את פעילותה העסקית של רשת ויקטורי, תוך חיסכון בעלויות כוח אדם וזמינות נתונים גבוהה. זאת, בהשקעה מינימלית בתוכנה ובתשתית. הטמעה של מערכות מסוג זה מחזקת את כוחן של הרשתות הפרטיות בתחרות ההולכת ומתגברת עם הרשתות המאורגנות ומשפרת את הקשר שלהן מול הספקים".

חוזה עם מפיצת המזון האמריקנית מיינס

במקביל לחוזה בישראל עם חברת ויקטורי, מסרה ריטלקס, כי חברת Maines Paper and Foodservice התקינה את מערכת Retalix Power Warehouse לניהול מחסנים בעשרת מרכזי ההפצה שלה בארה"ב.

להערכת גורמים בענף, היקף העסקה מוערך בכמיליון דולר, עם פונטציאל להתרחבותה בעתיד עם אימוץ פתרונות נוספים של ריטליקס

חברת מיינס היא אחת ממפיצי המזון העצמאיים המובילים לענף ההסעדה בארה"ב, עם מחזור שנתי של יותר מ-1.6 מיליארד דולר. מיינס מפעילה עשרה מרכזי הפצה המשרתים יותר מ-4,000 אתרי הסעדה ובהם מסעדות עצמאיות, רשתות הסעדה אזוריות, מוסדות חינוך, מוסדות בריאות, חנויות נוחות, חברות ספנות ומחנות. חטיבת המזון המהיר של מיינס מספקת מזון לשתיים מתוך שלוש רשתות ההמבורגרים המובילות בארה"ב.

מערכת Retalix Power Warehouse איפשרה למיינס לעבור משימוש בארבע מערכות שונות לניהול מחסנים (WMS) למערכת אחת אחידה בכל עשרת מרכזי ההפצה שלה. באמצעות שילוב יכולות התקשורת האלחוטית וקריאת הבר-קודים במערכת של ריטליקס, שיפרה מיינס את בקרת המלאי, ספירת הסבבים, וניהול ההחזרות והפחת.

"תוך 22 חודשים בלבד הצלחנו למכן את כל עשרת מרכזי ההפצה שלנו, שפועלים בפורמטים מורכבים ושונים זה מזה, באמצעות Retalix Power Warehouse", אמר ג'ו ג'וריץ', מנהל מערכת המידע של מיינס. "ריטליקס ענתה בקלות לדרישות שלנו למערכת אינטגרטיבית אחת עם הגמישות והיכולת לטפל במגוון שיטות עבודה, כולל תקשורת אלחוטית והנחיה קולית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.


עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקעובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוק

האבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה

הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות

אדם בלומנברג |
נושאים בכתבה שוק העבודה תקציב

בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.


כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.


הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.

הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.


על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת: