לקראת יום כיפור: בלוקבסטר צופה 320,000 השכרות ביום

עלייה של כ-20% מיום כיפור אשתקד. ביום כיפור משכירים בממוצע בין 5-4 סרטים למשפחה
אסף מליחי |

מבדיקת כלכלני BDI על שוק ספריות הוידיאו עולה, כי למרות קיטון עקבי ומשמעותי בשוק ספריות הוידיאו בשנים האחרונות, מספר השכרות הסרטים בספריות הוידיאו וה-DVD בישראל עולה באופן משמעותי לקראת יום כיפור.

עוד מצאו כלכלני הקבוצה, כי רק בשנת 2006 נרשם קיטון משמעותי של למעלה מ-20% במספר הסרטים המושכרים בישראל בהשוואה לשנת 2005 בה נרשם קיטון של כ-15%.

כלכלני הקבוצה מסבירים את הקיטון בענף בעיקר בקיומן של אלטרנטיבות נוחות וזמינות יותר, כמו הורדת סרטים ישירות מהאינטרנט, שירות הזמנת הסרטים הניתנת על ידי חברות הכבלים ושירות ה-VOD של הוט. אלטרנטיבות אלה פונות בעיקר לקהל צעיר, שהוא קהל היעד העיקרי של חנויות ההשכרה. ממחקר BDI עולה, כי למרות הקיטון העקבי בענף, קצב השכרת הסרטים גדל לקראת כיפור בשיעור של כ-15%. הסיבה לכך, היא השבתה של רוב שידורי הטלוויזיה והכבלים ושירות הזמנת הסרטים. עוד עולה מן המחקר, כי גם לקראת חנוכה ופסח נרשם גידול בקצב השכרת הסרטים, ובעיקר סרטי ילדים, זאת בשל החופשה במוסדות החינוך.

בבחינת שוק מכירת הסרטים התקבלה תמונת מצב שונה. כלכלני BDI בדקו ומצאו, כי בשנים האחרונות ניכר גידול של כ-15%-10% (בכל שנה) במספר הסרטים הנמכרים (קלטות וידאו ו-DVD). בין הקטגוריות הבולטות בשוק מכירת הסרטים: סרטי ילדים ונוער, מארזים לאספנים ( אוספי סרטים, סדרות טלוויזיה פופולאריות דוגמת חברים ועוד) וסרטים בעלי תכנים נוסטלגיים (שירי זמרים ותיקים, תכניות ילדים ישנות ועוד). מרשת בלוקבסטר נמסר כי היא צופה לכ-320,000 השכרות ביום כיפור, עלייה של כ-20% מיום כיפור אשתקד. ביום כיפור משכירים בממוצע בין 5-4 סרטים למשפחה.

נתונים נוספים שהתקבלו מן המחקר מצביעים על כך ששיעור גדול מן הסרטים הנמכרים משמשים למתנות. כ-80% מהמכירות מתבצעות ברשתות הקמעונאיות (רשתות מזון, פארמים, חנויות צעצועים ועוד) ו-20% בלבד מן הסרטים נמכרים בחנויות הפרטיות. מחירי הסרטים יורדים מדי שנה ב-10%, ו-30% מכלל הסרטים הנמכרים הם סרטי ילדים ונוער.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה