הלמ"ס: ירידה במכירות רשתות השיווק מיוני עד אוגוסט

זאת, לאחר יציבות בסך המכירות של רשתות אלו בחודשים מרס עד מאי 2006; גם במכירות המזון נרשמה ירידה במכירות מיוני עד אוגוסט 2006
אפרת אדיר |

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עורכת מדי חודש ומדי רבעון סיכום מכירות רשתות השיווק. יצויין, כי רשת שיווק מוגדרת כמספר חנויות (לפחות 3) של אותה רשת המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר, כולל מזון.

על פי נתוני המגמה, בשלושת החודשים יוני-אוגוסט 2006 נרשמה ירידה, במחירים קבועים, של 4.2% בחישוב שנתי, בסך כל המכירות של רשתות השיווק. זאת, לאחר יציבות בשלושת החודשים מרס-מאי 2006.

גם במכירות המזון של רשתות השיווק נרשמה על פי נתוני המגמה ירידה, במחירים קבועים, של 2.8% בחישוב שנתי בשלושת החודשים יוני-אוגוסט 2006, אך בדומה לירידה שנרשמה בשלושת החודשים מרס-מאי 2006.

נתונים אלה, הנאספים מדי חודש מרשתות השיווק על ידי סוקרי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, משמשים אינדיקטור לצריכה הפרטית, והם מקדימים בחודש את נתוני פדיון המסחר הקמעוני ממקורות מע"מ, המשמשים גם הם אינדיקטור נוסף.

כידוע, ב-12 ליולי החלה הלחימה בצפון אשר נמשכה עד ל-14 באוגוסט, בעקבות זאת התקבל נתון מנוכה עונתיות נמוך במיוחד בחודש יולי. חישוב המגמה מביא בחשבון שהנתון של חודש יולי הוא חריג ולכן מבוצעת התאמה על פי תוכנת החישוב, המטפלת בנתונים חריגים על פי כללים שנקבעו מראש.

נתוני המכירות של רשתות השיווק לחודש ספטמבר 2006 יפורסמו מטעם הלמ"ס ב-24 באוקטובר 2006.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה