PC מגזין: קומטאץ' מספר 1 בהגנה מפני ספאם
בבדיקת מעבדה קפדנית של חבילות אבטחה שערך העיתון היוקרתי PC מגזין הגרמני לעשרה פתרונות לאבטחת דואר אלקטרוני, הגיעה הטכנולוגיה של קומטאץ' למקום הראשון. בכך גברה החברה הישראלית, באמצעות נציגתה, G-Data, על חברות האנטי-ספאם הגדולות בעולם, ביניהן סימנטק, מקאפי וקספרסקי.
G-Data הגיעה ראשונה בכל הקטגוריות של פתרונות האנטי-ספאם: הציון הטוב ביותר באבחון וגילוי מוקדם של ספאם, הציון הטוב ביותר (בהפרש ניכר) באבחון של פישינג ופחות שגיאות באבחון הספאם מכל שאר המתחרים. בבדיקה שערך העיתון בשיתוף עם מעבדה מתמחה מגרמניה, מהידועות בעולם, נשלחו 65 אלף הודעות דואר זבל חדשות והודעות דואר "לגיטימיות". הללו נבדקו על ידי עשרה פתרונות שונים כנגד ספאם ופישינג.
המגזין מציין, כי פילטר הספאם הטוב ביותר הוא זה שמזהה את המספר הרב ביותר של הודעות בלתי רצויות ומסנן כמה שפחות הודעות אי מייל אמיתיות. שיעור ההצלחה של הזוכה, G-Data, בשלושת המבחנים שבוצעו הגיע ל-96%, ללא צורך בהתאמה כלשהי מצד המשתמש. "זהו ביצוע מעולה יחסית למתחרים ואת השגת התוצאה הזו חייבת G-Data למנוע של מומחית האנטי-ספאם קומטאץ'" קובע המגזין.
"ציונים שכאלה ממגזין ומעבדה גרמניים הם הישג עצום. צריך להבין, שהסטנדרטים בגרמניה הם אולי הגבוהים בעולם", אמר דירק הוכשטראטה, מנכ"ל G-Data. "הטכנולוגיה של קומטאץ' נותנת לנו יתרון מוחלט על המתחרים שלנו, שיטות המתבססות על זיהוי תוכן בלבד כבר אינן עובדות. צריך לתת תשובות אחרות, כולל לספאם מבוסס-תמונות. מלבד זאת, התחזוקה בתוכנות אנטי ספאם צריכה להיות מינימלית. עם הטכנולוגיה של קומטאץ' הפתרון שלנו תמיד 100% מעודכן, כך שאין השהיה בזיהוי הספאם".
למקום השני הגיעה F-Secure (90.1%(, כשאחריה במקום השלישי סימנטק (89.0%), קספרסקי (86.9%), ומקאפי (83.6%), ובמקום השמיני: CA (75.9%).
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

הפטור ממע"מ ביבוא אישי עולה ל 150 דולר והלחץ עובר לריטייל המקומי
התקרה החדשה נכנסת לתוקף בחצות, באוצר מציגים לחץ תחרותי על המחירים, ובריטייל מזהירים מפגיעה בעסקים המקומיים
הלילה בחצות נכנסת לתוקף הרחבת הפטור ממע"מ ביבוא אישי, כך שהתקרה עולה מ-75 דולר ל-150 דולר. בפועל זה פותח עוד שכבה גדולה של הזמנות מחו"ל שעד היום נפלו בין הכיסאות ונדרשו במע"מ.
הבדיקה נעשית לפי ערך החבילה ולא לפי מועד ההזמנה, והקובע הוא מועד הגעת החבילה למכס בישראל. המשמעות היא שאותה רכישה יכולה לקבל טיפול שונה לפי מועד השחרור, וגם לפי הדרך שבה החבילה פוצלה או אוחדה בדרך.
ההרחבה הגיעה אחרי פרסום טיוטת הצו להערות הציבור והשלמת הליך החתימה. באוצר מציגים את המהלך כחלק ממדיניות שנועדה לחזק תחרות וללחוץ את מחירי המדף בישראל דרך חלופה מחו"ל, בעיקר בתחומי האופנה ומוצרי הצריכה.
איך זה עובד בשטח ומה נחשב בתוך התקרה
הפטור מתייחס לערך המוצר עצמו. עלויות משלוח לא נכללות בחישוב המע"מ, אבל בפועל יכולות להתווסף עלויות טיפול ושחרור שמשתנות לפי אתר, ספק וחברת שילוח.
- ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מבחינת המכס, הערך נבחן ברמת החבילה. כשכמה פריטים מגיעים יחד באותה חבילה, הם נספרים יחד לצורך התקרה, ובמקרים מסוימים המכס יכול להתייחס לפיצול שנראה מלאכותי כניסיון לעקוף את הכללים ולחייב בהתאם.
