ארקו החזקות משקיעה 4.5 מ' ד' במתחם מניב בפלורידה

המתחם כולל כ-400 דירות ב-13 בניינים ומושכרות לדיירים. ההשקעה תבוצע בצורה של הלוואה המירה למניות הנושאת ריבית שנתית בשיעור של 20% לתקופה של שנה וחצי
אסף מליחי |

חברת השקעות הנדל"ן והפיננסים ארקו החזקות (לשעבר לידר-טק) הודיעה על התקשרות ראשונה לביצוע השקעה של 4.5 מיליון דולר בקומפלקס נדל"ן מניב למגורים במרכז פלורידה, באזור פומפאנו ביץ' (pompano beach).

המתחם כולל כ-400 דירות הממוקמות ב-13 בניינים ומושכרות לדיירים. ההשקעה תבוצע בצורה של הלוואה המירה למניות הנושאת ריבית שנתית בשיעור של 20% לתקופה של שנה וחצי, כאשר לארקו הזכות להמיר את ההלוואה למניות בכורה בחברה הלווה הנושאות ריבית של 12% בשנה ובעלות זכויות לקבלת רווחים בשיעור של 50%. כנגד ההלוואה תינתן לחברה משכנתא שנייה על הנכס.

זו העסקה הרביעית עד כה של ארקו בהשקעות בפרוייקטים בארה"ב מאז תחילת השנה, שקדמו לה השקעה ישירה בפרוייקט בנייה בוויטסטון בשותפות עם מלרג הנדסה וקבלנות וגמול השקעות. בעסקה שנייה העניקה ארקו הלוואה משתתפת ברווחים לפרוייקט בניה במירטל ביץ', דרום קרולינה בהיקף של 2 מיליון דולר, שבוצעה בשותפות על מלרג הנדסה וקבלנות.

העסקה השלישית היתה הלוואה משתתפת ברווחים ליזם נדל"ן בניו יורק אשר בין היתר הינו היזם בפרוייקט בוויטסטון. עסקאות אלה הינן חלק מאסטרגיית החברה להשקעות סלקטיביות בארה"ב, באזורים שלא התאפיינו בעליות המחירים המואצות. החברה משקיעה בעסקאות נדל"ן בעלות אופי של השקעה מזאנין, בתוספת חיזוק הביטחונות ובמעמד החברה בעסקה כמלווה ולא כמשקיעה ישירה. זאת מכיוון שהנהלת החברה רואה חשיבות במרכיב התזרים החיובי בעסקאות בהן היא משקיעה, וכמובן קבלת בטחונות מירביים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףמשה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסף

הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים

התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף

ליאור דנקנר |

הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.

בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.


הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים

עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.

התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.

המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.