לקראת החגים: גידול של כ-20% במכירת מטבחים
מחקר שוק שבוצע על ידי חברת "מטבחי סמל" לקראת ראש השנה קובע שבחודשים אוגוסט-ספטמבר יש גידול של 20% במכירת מטבחים בשוק לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כ-24% מרוכשי המטבחים בתקופה זו משקיעים בממוצע כ-37 אלף שקל ברכישת מטבח, כ-21% משקיעים כ-20 אלף שקל, כ-8% משקיעים עד 60 אלף שקל, כ-40% משקיעים עד ל-25 אלף שקל וכ-7% משקיעים מעל 60 אלף שקל ברכישת מטבח.
עוד עולה מסקר, כי כ-28% מהישראלים מסרו כי הם שוהים במטבח מדי יום בין שעה לשעתיים, כ-24% ציינו שהם שוהים במטבח יותר משעתיים, כאשר כ-7% שוהים במטבח למעלה מ-3 שעות ו-5% שוהים מעל 5 שעות ביום, כ-16% ציינו שהם שוהים עד חצי שעה ביום במטבח. בקרב השוהים במטבח מעל שעתיים ביום הנשים עדיין שולטות - 37% מהנשים שוהות במטבח למעלה משעתיים ביום לעומת רק 10% מהגברים.
לאחרונה מכרה חברת "מטבחי סמל" את המטבח היקר ביותר שנמכר בשנים האחרונות בישראל, מטבח בשווי של כ-700 אלף שקל. המטבח היוקרתי עשוי מארונות עץ טיק מיוחד שעברו התזת חול, כל הדקורציה של המטבח עשויה בעבודת יד על פי עיצוב של אמנים, הברזים ואבזור המתכת הינם מזהב או מצופים בזהב ולברזים ישנה גם תאורת לילה פנימית, השיש במטבח הינו שיש איטלקי טבעי שעבר תהליך גירוד והברשה. האבזור הפנימי מיישם טכנולוגיה מיוחדת המאפשרת את פתיחת הדלתות בנגיעת אצבע בלבד, אחד משני הכיורים במטבח משמש גם כמדיח וחלק ממכשירי החשמל כגון המיקרוגל והטוסטר אובן מותקנים במעליות פנימיות שע"י לחיצת כפתור עולים למשטח העבודה. המטבח כולל גם טלוויזיה אינטגראלית, מערכת אודיו ומערכת אינטרקום המחוברת לכל חדרי הבית שבאמצעותה ניתן להודיע על מועד הארוחה.
מנכ"ל מטבחי סמל, ברטו מוהדב, מציין כי העבודה על בניית המטבח היוקרתי ארכה כחצי שנה. בנוסף, ציין כי היקף המכירות של שוק המטבחים בשנת 2006 צפוי להיות כ-1.2 מיליארד שקל".