BDI: מס' ימי האשראי באוג' - הגבוה ביותר מאז ספט'

במהלך אוגוסט חל גידול של 3 ימים בימי האשראי. כלכלכני BDI מציינים, כי זהו החודש השני ברציפות בו חל גידול בימי האשראי בפועל, ובחודשים הבאים צפוי אף גידול נוסף
אסף מליחי |

ההרעה שנרשמה בחודש הקודם במוסר התשלומים, נמשכה ואף החריפה בחודש אוגוסט, כך עולה מהדו"ח החודשי של קבוצת BDI לסיכום ימי האשראי ומוסר התשלומים בין חברות ועסקים בישראל.

הרעה ניכרת של שלושה ימים במוסר התשלומים הישראלי על-פי נתוני הדו"ח, במהלך חודש אוגוסט חל גידול של שלושה ימים במספר ימי האשראי בפועל (ימי אשראי בהסכמה + ימי פיגור). סך ימי האשראי בפועל, עמד בחודש אוגוסט על 101 ימים, זאת בהשוואה לחודש יולי, אז הסתכם מספר ימי האשראי בפועל ב-98 ימים בלבד. כלכלכני BDI מציינים, כי זהו החודש השני ברציפות בו חל גידול בימי האשראי בפועל, ובחודשים הבאים צפוי אף גידול נוסף.

הספקים מגמישים את תנאי התשלום ובכל זאת סופגים פיגורים ניכרים בתשלומים

במהלך חודש אוגוסט, עלה מספר ימי האשראי הניתנים בהסכמה ועמד על 88 ימים. כלכלני BDI מציינים, כי העלייה בממוצע ימי האשראי הניתנים בהסכמה נובעת, ככל הנראה, מהגמשת תנאי התשלום על ידי הספקים כתוצאה מלחץ שהופעל עליהם. למרות זאת, מציינים כלכלני הקבוצה, ימי הפיגור בתשלומים גדלים ומתרחקים מקו 10 הימים וכתוצאה מכך גם ימי האשראי בפועל רושמים גידול ניכר של 3 ימים.

ממוצע ימי הפיגור ממשיך לגדול ולהתרחק מקו 10 הימים

צמצום ויציבות בימי הפיגור בתשלומים מאפשרים למשק לחזור למהלך עסקים רגיל, בו החברות והעסקים יכולים לתכנן את תזרים המזומנים ולהימנע מכניסה לקשיים, שלעיתים מתעוררים כתוצאה מבעיות בתזרים המזומנים. לאחר גידול שנרשם בחודש הקודם, ממוצע ימי הפיגור בתשלומים, ממשיך לעלות גם באוגוסט.

מספר ימי הפיגור בתשלומים בחודש אוגוסט רשם עלייה של יום נוסף ועמד על 13 ימים, בהשוואה ל-12 ימים ביולי ול-10 ימים בלבד במאי וביוני. ב-BDI מציינים, כי מספר ימי האשראי בחודש החולף הוא הגבוה ביותר מאז פברואר האחרון, גם אז עמד ממוצע ימי הפיגור על 13 ימים.

תהילה ינאי, מנכ"ל משותף בקבוצת BDI מציינת, כי ההרעה הניכרת במוסר התשלומים בחודש החולף, מקורה, בהיקלעותם של חברות ועסקים רבים לקשיים, בעיקר קשיים בתזרים המזומנים, מה שגרר הפעלת לחץ על הספקים להגדלת ימי האשראי, פיגור גדול בתשלומים וכתוצאה מכך, עלייה משמעותית של ימי האשראי בפועל.

בתיירות נרשמה הרעה מתונה מצבן של רשתות הטלוויזיה, הרדיו וחברות ההפקה הוטב דווקא

נתוני מוסר התשלומים לחודש אוגוסט, מצביעים על הרעה כללית שנרשמה ובאה לידי ביטוי במגוון מגזרים וענפים. כלכלני BDIמציינים, כי למרות שבחודשים יולי ואוגוסט נרשמת בדרך כלל הפעילות הערה ביותר בשנה בענף התיירות, מוסר התשלומים של ענף שירותי התיירות: בתי המלון, בתי הארחה וצימרים רשם הרעה בחודש החולף, בהתאם לתחזיות הקבוצה בעקבות המלחמה בצפון.

כלכלני הקבוצה מציינים, כי ענף התיירות ובתי המלון אינו היחיד שרשם הרעה במוסר התשלומים בחודש החולף. ענפים רבים מהתעשייה, השירותים והמסחר הקמעונאי רשמו, גם הם, גידול בימי האשראי.

לצד הענפים שרשמו הרעה במוסר התשלומים כתוצאה מהמצב, היו גם כאלה שהצליחו לשפר את מצבם כתוצאה מפעילות ערה ומגידול בביקושים. הבולטים שביניהם: ענף הטלוויזיה, הרדיו, האולפנים וחברות ההפקה שרשם קיטון משמעותי של 6 ימים בימי האשראי. ענף בתי הדפוס, ההוצאה לאור והעיתונים שרשם קיטון של 3 ימים וענף קבלני הבניין, שרשם גם הוא קיטון של 5 ימים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה