סוני תמשיך להוביל בתחרות על שוק משחקי הוידאו

הענקית מיפן, תמשיך להוביל על-פני מיקרוסופט ונינטנדו במכירת קונסולות למשחקי וידיאו מהדור השלישי
דותן לוי |

חברת המחקר יאנקי גרופ פרסמה בשבוע שעבר ממצאים המעידים שלמרות תחרות עזה מצד מיקרוסופט ונינטנדו, Sony PlayStation 3 צפוי להוביל את המכירות בצפון אמריקה - אם כי בהפרש קטן.

כתוצאה מכך, הקונסולות של משחקי הוידיאו הופכות לפלטפורמות להפצת תוכן דיגיטלי, ומיקרוסופט וסוני נמצאות כעת במאבק מר על השליטה בשוק. מיקרוסופט מנסה להשיג יתרון באמצעות השקה מוקדמת של Xbox 360 כמעט שנה תמימה לפני השקת PlayStation 3 ואולם, עד שקונסולות הדור השלישי יגיעו לבשלות ב-2011, PlayStation 3 שוב תהיה המובילה.

אם זאת לפי המחקר, עולה כי סוני תוכל לדחוק את מיקרוסופט לנוכח התפתחותן של קונסולות הדור השלישי כפלטפורמות הפצה דיגיטליות. הנתונים מראים שעד 2011 יימכרו קרוב ל-30 מיליון יחידות של PlayStation 3 שיהוו 44% מסך המכירות המצטברות של קונסולות דור שלישי בצפון אמריקה.

לשם השוואה, עד 2011 צפויה מיקרוסופט למכור 27 מיליון יחידות שיהוו כ-40% מהשוק ונינטנדו תמכור קצת יותר מ-11 מליון יחידות, או 16% מהשוק.

"עם בסיס התקנות מתרחב של קונסולות, בעלי התוכן מתחילים להיווכח בפוטנציאל אשר קונסולות משחקי הוידיאו מציעות כערוץ הפצה," אמר מייקל גודמן, אנליסט בכיר לאסטרטגיות מדיה ובידור ביאנקי גרופ. "בנוסף, פלטפורמות אלה ישמשו כאמצעי פרסום חזק שיעניק תוקף לשוק הפרסום במשחקים וסביבם."

ממצאים נוספים במחקר מצביעים על כך שפחות קונסולות יימכרו מהדור השלישי. יאנקי גרופ צופה שכתוצאה ממחירי הקונסולות הגבוהים, יפגרו המכירות בהשוואה לדור הקודם של קונסולות (כלומר, PlayStation 2, Xbox ו-GameCube).

בנוסף, צפויה מיקרוסופט להפעיל לחץ מחירים משמעותי על סוני במהלך מחזור החיים של PlayStation 3. בנוסף למחיר התחלתי נמוך יותר מזה של PlayStation 3, מיקרוסופט ערוכה לקיצוץ מחירים משמעותי החל מאביב 2007 ובכל שנה לאחר מכן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה