הירשזון ואטיאס: ניוד המספרים הסלולריים - במועד

ההחלטה היא כי כל אחת משלוש החברות הסלולריות שלא יעמדו הדרישה לאפשר ניוד מספרים ב-1 ספטמבר יוגדרו מפרות חוק
שי פאוזנר |

שר האוצר, אברהם הירשזון, ושר התקשורת, אריאל אטיאס אימצו אמש את עמדת הדרגים המקצועיים במשרדי האוצר והתקשורת - שלא לדחות את הרפורמה בניידות המספרים ולעמוד על יישום הוראות החוק כלשונן. כלומר, הם מורים למעשה ל-3 החברות בשוק להפעיל את הרפורמה כבר בתחילת ספטמבר הקרוב.

מנכ"ל משרד התקשורת, מרדכי מרדכי, הודיע לשרים: "הגעתי לכלל דעה כי פרק הזמן שניתן בחוק להיערכות החברות, המעוניינות לעמוד בחוק, ליישום והפעלה של תוכנית ניידות המספרים הינו סביר וראוי. המלצתי הינה ככל שתוכנית ניידות המספרים לא תחושב ותופעל עד ליום 1.9.2006 יוכרזו חברות התקשורת הרלבנטיות לנושא זה כחברות המפרות את החוק על כל המשתמע מכך".

הממונה על התקציבים, קובי הבר על דעת הלשכה המשפטית המליץ לשר האוצר ולמשרד התקשורת כי יש לעמוד על יישום הוראות החוק כלשונן ובכלל זה המועדים הקבועים בו שכן טובתו של הצרכן התקשורת הישראלי תלויה ועומדת ברפורמה זו ולמפעילים ניתנה תקופה מספיקה בכל קנה מידה להערכות ליישום תכנית ניידות המספרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נשיא צרפת מקרון
צילום: איי.פי

צרפת, בריטניה וקנדה בדרך להכרה במדינה פלסטינית – אז מה?

מהם התנאים להגדרת מדינה, האם יש משמעות לכך שמדינות מכירות במדינה פלסטינית, מהם הפתרונות לסכסוך, האם הם אפשריים

משה כסיף |

שינוי טקטוני מתרחש במערכת היחסים הדיפלומטית של ישראל עם בעלות בריתה המסורתיות. צרפת הודיעה כי בספטמבר תכיר רשמית במדינה פלסטינית, בעוד בריטניה וקנדה התחייבו עקרונית לצעד דומה בכפוף לתנאים מסוימים. המהלך המתואם מסמן סדק עמוק בחזית המערבית ומעמיד את ארצות הברית, הדבקה בעמדתה שמדינה פלסטינית יכולה לקום רק במסגרת הסכם שלום ישיר, בעמדת מיעוט.

הצעד האירופי-קנדי אינו מתרחש בחלל ריק. כ-150 מדינות ברחבי העולם כבר מכירות בפלסטין, והרשות הפלסטינית מקיימת נציגויות דיפלומטיות בעשרות בירות. אלא שעד כה, הגוש המערבי,  בהובלת וושינגטון, היווה חומה בצורה נגד ההכרה. כעת, החומה הזו מתחילה להתפורר, ועימה ההערכה הישראלית בדבר תמיכה מערבית אוטומטית ובלתי מותנית.

מדינה על הנייר, כיבוש במציאות

הפרדוקס הפלסטיני חושף את הפער בין המשפט הבינלאומי למציאות בשטח. על פי אמנת מונטווידאו משנת 1933, ארבעה תנאים נדרשים להגדרת מדינה: אוכלוסייה קבועה, ממשל מתפקד, גבולות מוגדרים ויכולת לקיים יחסים בינלאומיים. הרשות הפלסטינית, במבט ביקורתי, עונה במלואו רק על הקריטריון הראשון.

הממשל הפלסטיני מפוצל ומשותק: הרשות שולטת חלקית בגדה המערבית, בעוד חמאס מחזיק ברצועת עזה מאז 2007. השליטה הצבאית הישראלית באזורי C, כ-60% משטח הגדה, והגבלות הסכמי אוסלו מרוקנים מתוכן את הריבונות הפלסטינית. הגבולות אינם מוסכמים, והיכולת לנהל מדיניות חוץ עצמאית מוגבלת בחוסר שליטה על מעברי הגבול והתלות הכלכלית בישראל.

ובכל זאת, המשפט הבינלאומי והקהילה הבינלאומית בוחרים להתעלם מהפערים הללו. מאז הכרזת אש"ף על הקמת מדינה פלסטינית ב-1988, זרם ההכרות הלך וגדל. ב-2012 העניקה העצרת הכללית של האו"ם לפלסטין מעמד של "מדינה משקיפה שאינה חברה", דרגה אחת מתחת לחברות מלאה, אך צעד סימבולי משמעותי שפתח דלתות לארגונים בינלאומיים ולבית הדין הבינלאומי בהאג.