אחרי הקמפיין לעידוד התיירות מגיע תורם של התעשיינים
במסגרת מאמצים של המשק לסייע להתאוששות העסקים הצפון, החליטה התאחדות התעשיינים בחיפה והצפון, בראשותה של יו"ר הסניף, התעשיינית ליאורה בירנהק-מרקוס, להוביל קמפיין לעידוד רכישת מוצרים כחול-לבן מתוצרת הצפון.
בירנהק-מרקוס מסרה, כי הכוונה היא שהקמפיין, שיעשה בשיתוף משרד התמ"ת וההסתדרות יכלול, בין השאר, הוצאת סטיקרים, דגלונים, חולצות, מדבקות על גבי המוצרים המיוצרים בצפון ופרסומים באמצעי התקשורת. כמו כן תתקיים בתל-אביב תערוכת מוצרים ושירותים מהצפון, הקמת אתר אינטרנט בו תרוכז רשימת כל המפעלים והעסקים בצפון, השירותים והמוצרים שהם מציעים.
כחלק מקידום המטרה, קראה בירנהק-מרקוס, המכהנת גם כמנכ"ל מנעמים לוועדי העובדים בתעשייה ובמשק כולו לרכוש מוצרים כחול-לבן לראש השנה מעסקים בחיפה והצפון, ולשלוח עובדים כמתנת חג לנופשונים ולאטרקציות בצפון.
במקביל מבקשת בירנהק-מרקוס מארגון עובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית, כמו גם לארגוני נשים (ויצ"ו, הדסה) לעודד את יהודי התפוצות לרכוש לחג מוצרים כחול-לבן מעסקים בצפון.
הכוונה היא להגיע לכך שכל משפחה יהודית בחו"ל תרכוש לראש השנה מוצרים מתוצרת ישראל בצפון, בשווי של לפחות כ-50 דולר למשפחה.
בירנהק-מרקוס מעריכה, כי סך שווי המתנות לכלל המשק ושווי הרכישות בחו"ל לקראת החג עשויים להגיע יותר מ-2.2 מיליארד שקל.