אופיר ממשיכה לצמוח: ההכנסות הרבעוניות צמחו בכ-48%

הסתכמו בכ-66 מיליון שקל. בשורה התחתונה צמח הרווח הנקי בכ-34.3% לרמה של 7.5 מיליון שקל
דרור איטח |

חברת אופיר העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים לשוק המערכות האלקטרו-אופטיות, ממשיכה להציג צמיחה גם ברבעון השני של 2006. הבוקר דיווחה החברה על תוצאותיה לרבעון השני בהם מציגה אופיר גידול הן בשורה העליונה והן בתחתונה.

ההכנסות החברה לרבעון השני הסתכמו בכ-66 מיליון שקל, זינוק של 48% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד שהסתכם בכ-44.6 מיליון שקל, ועליה של 5.2% בהשוואה להכנסות הרבעון הקודם שהסתכמו בכ-62.7 מיליון שקל. עיקר הגידול נבע ממכירות בתחום האופטיקה (רכיבים ועדשות) לאינפרא אדום.

בשורה התחתונה צמח הרווח הנקי בכ-34.3% לרמה של 7.5 מיליון שקל, לעומת 5.6 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2005. בהשוואה לרבעון הקודם זינק הרווח הנקי בכ-87.5%, כאשר בשלושת החודשים הראשונים של השנה הסתכם הרווח הנקי בכ-5 מיליון שקל.

הרווח הגולמי הרבעוני הסתכם בכ-29.5 מיליון שקל שהיוו כ- 44.7% מהמכירות, לעומת כ-21.6 מיליון שקל כ-48.4% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ- 36.7%. הרווח התפעולי הסתכם בכ-8.3 מיליון שקל, כ-12.5% מהמכירות, לעומת 6.6 מיליון שקל, כ-14.8% מהמכירות ברבעון המקביל אשתקד, גידול של כ-25.1%.

מנכ"ל אופיר, ד"ר יעקב זרם, מסר: במהלך החציון הראשון נרכשה קבוצת ספיריקון מיוטה ארה"ב, ששולבה בקבוצת מדידות הלייזר של החברה והושם דגש על הרחבת התשתיות להמשך קיום צמיחה מואצת בתחום האופטיקה לאינפרא אדום. פעילות זו בתחום האופטיקה באה לידי ביטוי בין היתר בהשקעה משמעותית ברכוש הקבוע, בהכשרה ובהגדלה של מצבת כח האדם המקצועי.

זרם הוסיף: "אנו ממשיכים במגמת ההתרחבות בתחום האופטיקה בשוק האמריקאי באמצעות חברת הבת Ophir Optics Inc. ובהתרחבות בשוק האמריקאי והעולמי בתחום מדידות לייזר באמצעות קבוצת ספיריקון. אנו מאמינים, בהתבסס על ההשקעות שביצענו בחציון הראשון ועל צבר ההזמנות, כי נוכל להציג רמות צמיחה דומות גם ברבעונים הבאים וגם בשנת 2007."

ד"ר יעקב זרם הוסיף: "המיזוג בין החברה לקבוצת ספיריקון מתנהל באופן משביע רצון וניתן לראות ביטוי לכך בגידול המשמעותי שחל בתחום מכשירי המדידה ללייזרים, אשר נובע בעיקר מתוספת המכירות של ספיריקון. המיזוג מאפשר לחברה להרחיב את סל המוצרים בתחום, תוך התאמה למגוון צרכי השוק והלקוחות, ובד בבד לחשוף את מוצריה הקיימים ללקוחות חדשים. גם בתחום זה אנו צופים המשך צמיחה ושיפור בתוצאות תוך שאנו פועלים ביתר שאת למצב את החברה כמובילה עולמית בתחום. במקביל אנו ממשיכים לבחון הזדמנויות נוספות להרחבת פעילות החברה."

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה