מחיר המלחמה: סחורות שנפרקו בחו"ל אינן מגיעות לארץ

יבואנים דורשים מחברת צ'יינה שיפינג שפרקה מטענים ביוון בשל הסגר על חיפה, להביאם לארץ
שי פאוזנר |

המלחמה ממשיכה לגבות מחיר עסקי כבד ליבואנים ויצואנים ישראליים, כאשר היום מסתבר שסחורות ישראליות "מסתובבות" בעולם ואינם מגיעות לארץ בשל הסגר הארוך על נמל חיפה.

עוז חיים, סמנכ"ל חטיבות ענפיות באיגוד לשכות המסחר, פנה הבוקר אל איציק קון, מנכ"ל חברת "צ'יינה שיפינג", בדרישה כי יודיע ליבואנים, לקוחות החברה, מתי יגיעו ארצה מכולות שנפרקו בנמל פיראוס, כתוצאה מהמצב הביטחוני. באיגוד לשכות המסחר דורשים מ"צ'יינה שיפינג" לפעול במיידית להבאת הסחורות ארצה ולפצות את היבואנים בגין הנזקים הכבדים שנגרמו להם.

לדברי עוז, "לא רק שפרקו את הסחורות בנמל פיראוס מבלי לבקש או להתייעץ עם היבואנים, אלא אף מעכבים את הבאת הסחורות וגורמים נזק משמעותי לסוחרים. הייתי מצפה שדווקא בימים אלה של מצב ביטחוני קשה ולחימה בצפון, החברה תגייס משאבים מיוחדים ותסייע לסוחרים שכבר נפגעו מהמצב הביטחוני ומהנזק הישיר של אי הגעת הסחורה בזמן המיועד".

לחברת "צ'יינה שיפינג" הסכם עם חברת "צים" לפיו, אמורה הייתה להגיע בתאריך 17 ביולי 2006 אוניית "צים ביג'ינג" לחופי ישראל ועליה מכולות של לקוחות "צ'יינה שיפינג".

בשל סיבות תפעוליות, החליטה חברת "צים" להכריז "תום מסע" בנמל פיראוס ולפרוק את המכולות שם. המכולות של חברת "צים", מאותה אוניה הגיעו ארצה לפני מספר ימים, אולם, מכולות של "צ'יינה שיפינג", מאותה אוניה, נשארו עד היום בפיראוס ואין כל צפי להגעתן.

לאיגוד לשכות המסחר הגיעו פניות מיבואנים, לקוחות "צ'יינה שיפינג", אשר התריעו כי סחורותיהם נשארו בפיראוס. "ליבואנים נגרמים נזקים כספיים עצומים, כמו גם פגיעה בשמם הטוב ובהתחייבויותיהם כלפי לקוחות".

לדברי עוז, התנהלותה של חברת "צ'יינה שיפינג" תמוהה מאד. היא אינה מספקת תשובות ענייניות ללקוחותיה ומתעלמת מפניות חוזרות ונשנות של הלקוחות ושל איגוד לשכות המסחר, באשר לאופן ומועד הגעת הסחורות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה