אייקון טי.וי מדיה רכשה את הזכיון להפצת TVNGO

המיזם הישראלי-סיני מאפשר קבלת מידע ושירותים מרשת האינטרנט על גבי מכשיר הטלוויזיה
אפרת אדיר |

אייקון טי.וי. מדיה (לשעבר טופר) רכשה את הזיכיון להפצת שירותי TVNGO בישראל תמורת סכום חד-פעמי של מיליון דולר ותמלוגים בשיעור 6% מהכנסות החברה שיתקבלו מהמיזם.

TVNGO הינה מערכת ייחודית, המאפשרת קבלת מידע ושירותים מרשת האינטרנט על גבי מכשיר הטלוויזיה. המשתמש יוכל לבחור באמצעות הפורטל את השידורים שהוא רוצה לראות, שיכללו את כל חבילת ערוצי הטלוויזיה שרכש באמצעות HOT או YES ועוד ערוצים רבים מהעולם.

המיזם הישראלי-טיוואני, מתכוון למכור זיכיונות להפעלת השירות ברחבי העולם, כאשר ישראל היא המקום הראשון בו נמכר הזיכיון. בימים אלה מתקינה אייקון טי.וי. את מערכת TVNGO למאות לקוחות, המשתתפים בפיילוט שעורכת החברה ברעננה ובכוונת החברה להרחיב את הפיילוט עד 10,000 בתי אב במהלך החודשים הבאים.

המודל העסקי של החברה כולל הפצת חומרה ותוכנה ללקוחות הקצה ללא תשלום, תוך התבססות על הכנסות מפרסום אינטראקטיבי. כך, צופה שיגלה עניין באייקון הפרסומי יוכל ללחוץ עליו באמצעות השלט, ואז יתפוס את המסך כולו סרטון הפרסומת שיגיע דרך האינטרנט.

בנוסף, תשמש הפרסומת גם כערוץ קניות נפרד ולצופה תהיה אפשרות לבצע רכישה מקוונת מיידית של המוצר או של השירות באמצעות כרטיס אשראי.

ניתן לשער, כי קצב ההתקדמות של שירותי האינטרנט והרחבת הפס הרחב תביא לכך שבעתיד הקרוב תחליף תשתית האינטרנט את כל התשתיות האחרות, לרבות כבלים וקווי טלפוניה וייתכן כי חברות הכבלים ומפעילות שירותי הטלפוניה יצטרכו להיערך מחדש לקראת השינויים הצפויים בענף התקשורת.

אייקון טי.וי. נמצאת בבעלות משותפת של חברת אלדן-טק (30%), שמניותיה נסחרות בבורסה, ושותפות אמסטרדם (30%), בשליטת יוסי ישי, שמכהן כמנכ"ל החברה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה