17% מתעדכנים בעיקר באינטרנט לגבי המצב הביטחוני

כך על פי סקר של חברת Intersight המודדת רייטינג של אתרי אינטרנט. הטלוויזיה עדיין מובילה עם 40% מהציבור
שרות Bizportal |

עבור 17% מכלל הציבור, מקור המידע העיקרי בכל הקשור למצב הבטחוני הוא האינטרנט, לעומת 40% מהציבור שעבורם המקור העיקרי היא הטלוויזיה ו-8% שעבורם המקור העיקרי הוא הרדיו. כך על פי סקר של חברת Intersight מקבוצת שילוב מהשבוע שעבר - החברה סקרה מדגם מייצג, שבדק כיצד מתעדכנים תושבי מדינת ישראל בדיווחים חדשותיים על האירועים הבטחוניים.

לדברי איתי אוליניק, מנכ"ל Intersight מקבוצת שילוב: "בקרב בעלי הגישה לאינטרנט תופסים אתרי החדשות ברשת נתח גבוה יותר ועבור 24 אחוז מתוכם – האינטרנט הוא מקור המידע העיקרי. כאשר נשאלו לגבי האמינות הנתפסת ורמות דיוק המידע, הרי שהאינטרנט תופס את המקום השני (עם 13 אחוז מהאוכלוסיה - בדומה לרדיו, כשאר הטלווזיה נהנית מרמת אמינות גבוהה של 36 אחוז). נתון נוסף שנתגלה הוא שאינטרנט נתפס ככלי האמין ביותר גם בקרב 11 אחוז מקרב אלו שמתעדכנים בעיקר מהטלוויזיה".

מהסקר עלה עוד, כי כמחצית מהגולשים ציינו שהם גולשים יותר לאתרי חדשות מאשר בעבר. האתר המוביל בכל הקשור לקבלת מידע הוא YNET שמשמש כאתר העיקרי דרכו מתעדכנים כ-35% מהגולשים באינטרנט, אחריו וואלה עם 27 אחוז שמתעדכנים בעיקר דרכו. יתר האתרים נמצאים הרחק מאחור עם 1-5 אחוז שרואים בהם מקור מרכזי למידע. הקבלת נתוני הסקר עם נתוני מערכת המדידה eRate מצביע על גידול מקביל בכמות החשיפות של YNET ביחס לימים קודמים.

אוליניק מוסיף: "ניתוח כמות הקמפיינים שעלו לאוויר באינטרנט ושיעורי ההקלקה על הפרסומות מהימים האחרונים משרטטים תמונה שונה מזו שנצפתה במדיות אחרות. בניגוד לטלוויזיה ולמדיות אחרות בהן חלה ירידה בהיקפי הפרסום בימים האחרונים, שיעור הקמפיינים שעלו לאוויר מיום חמישי האחרון ועד היום (בהשוואה לתקופות מקבילות בחודש וחצי האחרון) נשאר דומה ולא ירד. בנוסף, שיעור ההקלקות על באנרים נשאר דומה בניגוד לצפיות ביחס למצב".

מערכת eRate היא מערכת בקרת הפרסום הסטנדרטית של חברות האינטראקטיב ומכילה נתונים של 23 חברות אינטראקטיב שונות. המערכת משמשת גם למדידת ביצועי אתרים ומדידת רייטינג.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה