זינוק של 8.8% ברכישות בכרטיסי אשראי בינואר-מאי
בחודשים ינואר-מאי 2006 גדל היקף הרכישות בכרטיסי אשראי על ידי צרכנים פרטיים בישראל ב-8.8% במחירים קבועים, לעומת ינואר-מאי 2005. בכל שנת 2005 גדל היקף הרכישות ב-8.8%.
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה היום (ד') את מדד רכישות בכרטיסי אשראי ממנו עולה, כי הישראלים קונים יותר רהיטים, בגדים, ונעליים, עליה נרשמה גם בתשלום לשרותים ממשלתיים. היקף רכישות המזון עלה גם הוא ב-5.8%. מנגד,ירידה של 3.3%נמדדה ברכישות של שרותי תחבורה.
הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על-ידי חברות האשראי. הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הלקוח בבית העסק, ומתייחס לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.
בקבוצת הרכישה "מזון ומשקאות" (כולל שירותי אוכל), המהווה 21% מהרכישות בכרטיסי אשראי על ידי צרכנים פרטיים, נרשמה עלייה של 5.8% בינואר-מאי 2006, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בקבוצת הרכישה "מוצרי תעשייה" (הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה-כולל בתי כל-בו ורהיטים), המהווה 19% מהרכישות, נרשמה עלייה של 15% בינואר-מאי 2006, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. העלייה הגבוהה ביותר נרשמה בענף הרהיטים-16.3%.
בחלק הכולל מוצרי "שירותים" (הכוללת שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה), המהווה 19% מהרכישות, נרשמה עלייה של 14% בהיקף הרכישות בינואר-מאי 2006, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בענף שירותי ממשלה ועירייה נרשמה העלייה הגבוהה ביותר – 25.8%. העלייה הנמוכה ביותר נרשמה בענף פנאי ובילוי – 8.5%. בקבוצת הרכישה "מוצרים ושירותים אחרים" (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), המהווה את חלק הארי ברכישות-41%, נרשמה עלייה של 5.4% בינואר-מאי 2006, לעומת התקופה המקבילה אשתקד. לעלייה זו תרם בעיקר ענף מחשבים ותוכנה- שגדל ב-15.3% בינואר-מאי 2006. בענף ציוד ושירותי תחבורה נרשמה ירידה של 3.3%.