שרין מתכננת כניסה לליטוש יהלומים באמצעות רכישה

בקונגרס היהלומנים הבינלאומי בת"א הציגה טכנולוגיה להערכת צבע של יהלומי גלם
אסף מליחי |

חברת שרין טכנולוגיות, החברה הישראלית היחידה הנסחרת בבורסה של סינגפור (סימול: SGX) ומובילה עולמית בפיתוח כלי מדידה ומערכות קבלת החלטות לליטוש וחיתוך יהלומים, מתכננת להכנס לשוק הליטוש באמצעות רכישת חברה בו. כך עולה מדברים שאמר היום מנכ"ל החברה, זאב לשם ל-Bizportal.

בחברה גילו היום, כי בקופת החברה כ-20 מיליון דולר המיועדים לרכישה או מיזוג עם חברה העוסקת בתחום הליטוש, על מנת להשלים את שרשרת הערך שלה. ככל נראה, תבצע החברה רכישה בתחום זה במהלך החודשים הקרובים.

מהדברים עלה עוד, כי בנוסף לכך, מתכוונת שרין להגדיל את הכנסותיה בתת היבשת הודו, המהווה את תח השוק הגדול ביותר שלה על ידי כניסה לתחום הדיסקים המתכלים, שוק עם פוטנציאל מכירות מוערך של 70 מיליון דולר בשנה.

שרין השיקה היום במהלך קונגרס היהלומים העולמי ה-32, שני מוצרים תחת השמות - Colibri ו-OrchiDia. האשון הוא כלי לחיזוי, דירוג והערכת צבע של יהלומי גלם ויהלומים מלוטשים. כמו כן, ניתן לחשב ולדרג באמצעותו אבנים לפי גודל וצורת האבן את הצבע והפלורסנטיות של היהלום. בחרה הוסיפו, כי למוצר יתרונות נוספים כמו העובדה שהינו נייד, מדרג אבנים משובצות ובעל ממשק הפועל דרך מסך מגע ידידותי למשתמש.

זאב לשם, מנכ"ל שרין מסביר: "המכשיר מהווה מקדם מכירות ממדרגה ראשונה אשר יסייע לתכשיטנים להדגים ולהשוות את איכות האבנים השונות שברשותם. בגלל דיוק המכשיר אנו צופים גם שמעבדות גמולוגיות (מעבדות המעריכות יהלומים ואבני חן), תאמצנה את המכשיר כסטנדרט לדירוג צבע יהלומים, כפי שאימצו מוצרים אחרים שלנו לדירוג איכות הליטוש".

ה-OrchiDia יסייע ליצרנים ולסוחרים להעריך במדויק את הצבע של יהלומי הגלם שהם עומדים ללטש ולחזות את הצבע הסופי של האבן המלוטשת. הטכנולוגיה משתמשת במידע על צורת הגלם ועל הצורה המלוטשת המתוכננת כדי לחזות את הצבע הסופי של היהלום המלוטש.

לשם מוסיף, כי המטרה היא לקבל את מירב הערך מכל אבן גלם. כאן ארבעת הפרמטרים המדרגים איכות יהלום ומכונים ארבעת ה-C-ים משחקים תפקיד אינטגרלי. ה-Advisor של שרין מסייע לקבל את המשקל (Carat) ואיכות הליטוש (Cut) האופטימליים, ואילו ה-Advisor 2.0 שהושק לאחרונה מוסיף את הניקיון הפנימי של היהלום (Clarity) למשוואה. ה-OrchiDia מטפל ב-C הרביעי - צבע (Color), כדי לתת ליצרן היהלומים את כל הדרוש לו למקסם את ערך היהלום.

כמו כן, מציין לשם, כי לצבע יש השפעה רבה על מחיר היהלום מהמלוטש, כך שאם ניתן לצפות מראש את ערך השוק של היהלום המלוטש, התמחור של יהלום הגלם יהיה מדויק יותר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה