51% מהציבור מייחסים חשיבות למותג בשוק המזון

כך עולה מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים. הישראלי מעדיף מבצעים ופחות השתתפות בהגרלות או קבלת מתנות
אסף מליחי |

לכמחצית מהציבור (51%), חשוב / חשוב מאוד שם החברה או שם המותג בבואו לקנות מוצרי חדשים, זאת בדומה לנתונים לפני כ-3 שנים, הפעם האחרונה שהנושא נבדק. כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על סקר בנושא התפלגות ההוצאה על מזון, שנערך לאחרונה בקרב 600 איש, הנוהגים לערוך קניות עבור משק הבית.

מהסקר של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים עולה, כי 36% מהציבור אינו מייחס לשם המותג או לשם החברה כל חשיבות - (עלייה של 2% מאז הסקר הקודם), כן מתברר, כי ל-11% ממשקי הבית, שם החברה או שם המותג, חשובים פחות (בהשוואה ל-13% בסקר 2003).

עוד עולה מהסקר שנערך על ידי מכון גאוקרטוגרפיה, כי הצרכן הישראלי מעדיף מבצעים המשפיעים ישירות על ההוצאה הכספית בקנייה, ומעדיף פחות השתתפות בהגרלות או קבלת מתנות.

קרינגל מציין, כי לראשונה מאז שנושא נבדק לפני כ-4 שנים - המבצע המועדף ביותר בקניות מזון הינו "קנה וקבל", כאשר שליש מהציבור (33%) בחר בו, במקום המבצע "שני מוצרים זהים במחיר אחד". יצויין, כי לפני 4 שנים 29% מהצרכנים בארץ, העדיפו את המבצע "קנה וקבל".

מהסקר מתברר, כי 28% מעדיפים כיום את המבצע "שני מוצרים במחיר אחד", (זאת בהשוואה ל-38% שהעדיפו מבצע זה לפני 4 שנים), 5% מעדיפים מתנה אם קונים מעל סכום מסויים, (בהשוואה ל-4% שהעדיפו כך לפני 4 שנים), 3% מעדיפים מתנה המצורפת למוצר, (בדומה לסקר שנערך לפני כ-4 שנים).

12% מהציבור מעדיף את המבצע "קנה מוצר וקבל אפשרות לרכוש מוצר אחר במחיר זול יותר", (זאת בהשוואה ל-8% לפני 4 שנים).

1% בלבד מעדיף השתתפות בהגרלה, (בדומה לשיעור שהעדיף מבצע זה לפני 4 שנים).

מהסקר עולה עוד, כי מסתמנת יציבות בשיעור האדישים להעדפת המבצעים השונים - 15% כיום, (בהשוואה ל-12% לפני 4 שנים).

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חומוס
צילום: רותם ליברזון

כמה מנות חומוס צריך למכור כדי להעלים הכנסות של כ-4 מיליון שקל?

רשות המסים הגישה כתב אישום חמור נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות, בטענה שבמשך שלוש שנים דיווח על מחצית בלבד ממחזור עסקיו; לפי האישום, המע"מ שלא שולם עומד על יותר מ־700 אלף שקל

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמות מס

בפרשה נוספת של העלמת הכנסות, הגישה רשות המסים כתב אישום נגד יגאל פדלון, בעל רשת חומוסיות בת"א, נתניה ומודיעין, ונגד החברה שבבעלותו “יגאל פדלון מסעדות בע"מ”. על פי כתב האישום, בין השנים 2022 ל-2025 ביצע הנאשם עסקאות בהיקף כולל של מעל 9 מיליון שקל, אך דיווח לרשות המסים על עסקאות בהיקף של כ־4.8 מיליון שקל בלבד. בכך, נטען, השמיט פדלון עסקאות בסכום כולל של למעלה מ-4 מיליון שקל, תוך ניהול פנקסי חשבונות כוזבים והגשת דוחות כוזבים לרשות המסים. 

סכום המע"מ שנמנע מהמדינה כתוצאה מהשמטת העסקאות מוערך ביותר מ־700 אלף שקל, והוא מבוסס על נתונים כוזבים שהוגשו במשך 38 דוחות תקופתיים לרשות המסים, במטרה להתחמק מתשלום מס אמת.

מבט על הנתונים שצורפו לכתב התביעה מראה כי הממוצע החודשי עליו דיווח פדלון היה כ-125,000 שקל ואילו הממוצע החודשי שעליו לא דיווח היה כמעט 112,00 שקל. 

אם נעשה חישוב קצר, ונשערך שהזמנה ממוצעת של לקוח היא כ-50 שקלים, נראה שמדובר בכ-2250 לקוחות שעברו מדי חודש ברשת ולא דווחה עליהם הכנסה. בחישוב יומי ובחלוקה לשלושת הסניפים, מדובר על כ-25 לקוחות מדי יום בכל אחד מהסניפים שלא דווחו עבורם הכנסות. כמובן שזהו מידע משוערך בלבד, אבל הוא נותן סדר גודל לגבי היקף ההעלמות שבהן מואשם פדלון. 

רשת "חומוסים" נפתחה לפני כ-20 שנה במודיעין, ומאז התרחבה. הרשת מציעה אתר אינטרט, אפליקציה בחנות אפל ועובדת עם אפליקציות משלוחים חיצונית כגון וולט ותן ביס. ניתן רק לשער שהסכומים שלא דווחו לא עברו דרך הערוצים הדיגיטליים.

חותים בים
צילום: טוויטר

החות'ים חיבלו בכבלים ופגעו באינטרנט במדינות המפרץ, הודו ופקיסטן

כבלי תקשורת תת־ימיים שנפגעו סמוך לג'דה, סעודיה, הובילו לשיבושים חמורים בגישה לאינטרנט בהודו, פקיסטן ומדינות המפרץ; החשד הוא חבלה מכוונת מצד החות'ים, אם כי הם מכחישים; בנוסף, מיקרוסופט דיווחה על שיבושים בפלטפורמת Azure, אך עדכנה כי המצב התייצב; ממשלת תימן הגולה מאשימה את החות'ים בנסיונות פיתוח נשק כימי
רן קידר |
נושאים בכתבה חות'ים

פעולת חבלה בים האדום גרמה לשיבושים משמעותיים באינטרנט במדינות רבות באסיה ובמזרח התיכון, ביניהן איחוד האמירויות, הודו ופקיסטן. לפי הדיווחים חיתוך של כבלי תקשורת תת־ימיים העוברים סמוך לג'דה שבסעודיה הוביל לפגיעה בקישוריות האינטרנט באזור רחב. אמנם הגורמים הרשמיים טרם הצביעו על מבצע החבלה, האצבע המאשימה מופנית לעבר המורדים החות'ים בתימן, שפעלו בשנים האחרונות נגד מטרות ימיות באזור, בין היתר במסגרת מאבקם המדיני־צבאי על רקע המלחמה בעזה. 

החות'ים כבר הכחישו בעבר כל קשר לפגיעות בכבלים, אך ערוץ החדשות החות'י "אל מסירה" דיווח אתמול על חבלה באותו אזור.

החבלה פגעה גם במיקרוסופט, /הודיעה באתר הרשמי שלה על שיבושים צפויים למשתמשי פלטפורמת Azure במזרח התיכון. החברה ציינה כי "חתכים בכבלים הסיביים בים האדום משפיעים על תעבורת מידע במספר אזורים", אך הבהירה כי משתמשים מחוץ לאזור אינם צפויים להיפגע. שעות לאחר מכן, פרסמה עדכון לפיו הבעיה טופלה והגישה חזרה להתייצב.

שירות הענן של מיקרוסופט משרת מאות מיליוני משתמשים פרטיים, מוסדיים וביטחוניים , לרבות גופים ממשלתיים, ובכללם גם מערכת הביטחון הישראלית. פגיעה בפלטפורמה מהווה אירוע רגיש במיוחד, בעיקר בתקופה של לחימה מתמשכת בדרום.

כבלים קריטיים, תיקון מורכב

הכבלים שנפגעו כוללים את מערכת SEA-ME-WE 4, המחברת בין דרום מזרח אסיה, המזרח התיכון ומערב אירופה, וכן את מערכת IMEWE, המחברת בין הודו לאירופה דרך המזרח התיכון. שתי המערכות נשלטות על ידי תאגידים מהודו ומאירופה, אך נכון לעכשיו לא התקבלו מהם תגובות פומביות.