51% מהציבור מייחסים חשיבות למותג בשוק המזון
לכמחצית מהציבור (51%), חשוב / חשוב מאוד שם החברה או שם המותג בבואו לקנות מוצרי חדשים, זאת בדומה לנתונים לפני כ-3 שנים, הפעם האחרונה שהנושא נבדק. כך מסר אברהם קרינגל, יו"ר ועדת השיווק של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על סקר בנושא התפלגות ההוצאה על מזון, שנערך לאחרונה בקרב 600 איש, הנוהגים לערוך קניות עבור משק הבית.
מהסקר של איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים עולה, כי 36% מהציבור אינו מייחס לשם המותג או לשם החברה כל חשיבות - (עלייה של 2% מאז הסקר הקודם), כן מתברר, כי ל-11% ממשקי הבית, שם החברה או שם המותג, חשובים פחות (בהשוואה ל-13% בסקר 2003).
עוד עולה מהסקר שנערך על ידי מכון גאוקרטוגרפיה, כי הצרכן הישראלי מעדיף מבצעים המשפיעים ישירות על ההוצאה הכספית בקנייה, ומעדיף פחות השתתפות בהגרלות או קבלת מתנות.
קרינגל מציין, כי לראשונה מאז שנושא נבדק לפני כ-4 שנים - המבצע המועדף ביותר בקניות מזון הינו "קנה וקבל", כאשר שליש מהציבור (33%) בחר בו, במקום המבצע "שני מוצרים זהים במחיר אחד". יצויין, כי לפני 4 שנים 29% מהצרכנים בארץ, העדיפו את המבצע "קנה וקבל".
מהסקר מתברר, כי 28% מעדיפים כיום את המבצע "שני מוצרים במחיר אחד", (זאת בהשוואה ל-38% שהעדיפו מבצע זה לפני 4 שנים), 5% מעדיפים מתנה אם קונים מעל סכום מסויים, (בהשוואה ל-4% שהעדיפו כך לפני 4 שנים), 3% מעדיפים מתנה המצורפת למוצר, (בדומה לסקר שנערך לפני כ-4 שנים).
12% מהציבור מעדיף את המבצע "קנה מוצר וקבל אפשרות לרכוש מוצר אחר במחיר זול יותר", (זאת בהשוואה ל-8% לפני 4 שנים).
1% בלבד מעדיף השתתפות בהגרלה, (בדומה לשיעור שהעדיף מבצע זה לפני 4 שנים).
מהסקר עולה עוד, כי מסתמנת יציבות בשיעור האדישים להעדפת המבצעים השונים - 15% כיום, (בהשוואה ל-12% לפני 4 שנים).