מישהו חשב ששוק הסלולר קרוב למיצוי הפוטנציאל?

מכירות טלפונים ניידים בעולם ברבעון הראשון עלו ב-23.8%. בגרטנר מעריכים כי השנה יימכרו 960 מליון טלפונים ניידים בעולם וכי התחום ירשום עוד שנה חזקה
יוסי פינק |

גרטנר, ספקית מובילה של מחקרים וניתוחים בתעשיית טכנולוגיות המידע הגלובלית, דיווחה היום כי מכירות של טלפונים ניידים בעולם הסתכמו ב-224 מיליון יחידות ברבעון הראשון לשנת 2006, עליה של 23.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תוצאות מרשימות אלו גרמו לגרטנר להעלות את התחזית למכירת טלפונים ניידים ל-960 מיליון יחידות בשנה.

"לעומת סימני ההאטה בשדרוג הטלפונים הניידים בשווקים בשלים כמו מערב אירופה ואמריקה הלטינית, המכירות הרבות באזורים כמו אסיה/פסיפיק ויפן תרמו להתחלה החיובית כל כך של שנת 2006", אמרה קרולינה מילנסי, אנליסטית בכירה בתחום המחקר של טלפונים ניידים בגרטנר אנגליה. ההתחלה הטובה כל כך בתחילת שנת 2006 מצביעה על שנה חזקה נוספת".

שתי הספקיות הראשיות, נוקיה ומוטורולה, מחזיקות ב- 54.3% ממכירות הטלפונים הניידים ברחבי העולם ברבעון הראשון לשנת 2006. (ר' טבלה מס' 1). נוקיה הייתה המותג המועדף במערב אירופה, מרכז אירופה, המזה"ת ואפריקה בשילוב עם אסיה, בעת שבארה"ב הייתה המותג השני בעדיפות. מכירות של טלפונים מהדור ה-3 (WCDMA) מילאו תפקיד חשוב במכירות הכלליות של נוקיה ברבעון הראשון, והשפיעו באופן ניכר על המחיר הממוצע של נוקיה ברבעון.

מוטורולה הגיעה ל-20.3% מנתח השוק, האחוז הגבוה ביותר בשוק העולמי מאז החלה גרטנר לעקוב אחר השוק על בסיס רבעוני בשנת 2001. בעת שספקים אחרים משיקים טלפונים דקים יותר, מוטורולה חייבת להמשיך להוביל בעיצובים חדשים ולהתמקד בהשקות בעיתוי המתאים, על מנת לשמור על צמיחה.

סמסונג רשמה השנה ירידה בנתח השוק של – 1.0% . באזורים שונים בעולם, רשמה סמסונג גידול בנתח השוק רק במערב אירופה ואמריקה הלטינית, וברמה העולמית מזדנבת הרבה אחרי מוטורולה. "למרות ש-LG השחקנית הרביעית תופסת כמעט חצי מנתח השוק של סמסונג, האחרונה חייבת להגיב ולעבוד על בניית פורטפוליו מגוון יותר שכולל מכשירי קצה זולים יותר", אמרה מילנסי.

באירופה המערבית, הגיעו המכירות ברבעון הראשון לשנת 2006 ל-41.1 מיליון יחידות, עליה של 12% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. "כל עוד הלקוחות ממשיכים להגיע לחנויות בעקבות הדגמים החדשים והמבצעים של השנה החדשה, המפעילים הסלולאריים יכולים עדיין להחתים לקוחות חדשים לרשתות שלהם", אמרה מילנסי.

במזרח אירופה, המזרח התיכון ואפריקה, מכירות טלפונים ניידים למשתמשי הקצה צמחו ב-30% לעומת הרבעון המקביל ב-2005 והגיעו ל-41.3 מליון יחידות. הצמיחה באזור זה נובעת מהוספה ניכרת של משתמשים חדשים במדינות כמו ניגריה, רוסיה ואוקראינה, בעת שבמדינות כמו פולין, דרום אפריקה וטורקיה נרשמה עלייה בשדרוגים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה