הכנסות של 1.53 מיליארד שקל לרבוע הכחול ברבעון

צמחו ב-17%. הרווח הנקי שלה גדל ברבעון הראשון ב-32.9% ברבעון הראשון של 2006 והסתכם ל-29.1 מיליון שקל. מתכננת להנפיק את הנדל"ן. ויסמן: נשיק את מועדון הלקוחות הגדול בישראל
שי פאוזנר |

הרבוע הכחול מפרסמת היום דוחותיה לרבעון בראשון של השנה. הרשת סיימה את הרבעון עם הכנסות של 1.53 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.3 מיליארד בתקופה המקבילה ב-2005 - עלייה של כ-17%. ההכנסות בנטרול תוצאות רשת "כפר השעשועים" צמחו בכ-13%.

הרווח הנקי שלה גדל ב-32.9% ברבעון הראשון של 2006 והסתכם ל-29.1 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 21.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2005.

רבוע כחול מדוות עוד, כי המכירות בחנויות הזהות צמחו במהלך הרבעון הראשון ב-6.9%, בהשוואה לקיטון של 1.8% ברבעון המקביל בשנת 2005. העלייה בהכנסות נובעת בעיקר ממאמצי שיווק מוצלחים של כל אחת מתתי הרשתות של החברה וכן מפרמטרים כלכליים חיוביים ושיפור בהרגלי הצריכה של הלקוחות.

הרווח הגולמי ברבעון הראשון של 2006 הסתכם ל-392.1 מיליון שקל (25.5% מההכנסות), לעומת רווח גולמי של 349.7 מיליוון שקל ברבעון הראשון של 2005 (26.6% מההכנסות). צמיחה של - 12.1%. הירידה בשיעור הרווחיות הגולמית נובעת ממכירה במרווחים נמוכים במסגרת מבצעי שיווק, גידול במספר חנויות הדיסקאונט מסך חנויות הרשת וברשת אומרים, כי היא משקפת את השפעת התחרות.

הוצאות מכירה, הנהלה וכלליות ברבעון הראשון של 2006 הסתכמו ל- 326.1 מיליון שקל, (21.2% מההכנסות) בהשוואה להוצאות של כ-297 מיליון שקל (22.6% מההכנסות) ברבעון הראשון של 2005, עלייה של 9.8%, אשר נבעה בעיקר מהוצאות בגין פתיחת חנויות חדשות, מגידול בהוצאות משתנות עקב הגידול במכירות ומגידול בהוצאות צמודות מדד.

רווח לפני הוצאות ריבית, מסים פחת והפחתות (EBITDA) הסתכם לסך של כ-99 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה (6.4% מההכנסות), עלייה של 15.6% בהשוואה ל 86 מיליון ₪ ברבעון המקביל (כ-6.5% מההכנסות).

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2006 הסתכם ל-66 מיליון שקל (4.3% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי של 52.8 מיליון שקל (4% מההכנסות) ברבעון הראשון של 2005. זהו גידול של 25.3%. הגידול ברווח התפעולי, הסבירו ברשת, נובע מגידול בהכנסות וברווח הגולמי.

הוצאות המימון הסתכמו ל-14 מיליונן שקל, לעומת 11.4 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נרשם בהשפעת עליה בשער החליפין על הלוואות צמודות מטבע זר.

כפי שדווחה הרשת בעבר, בדצמבר 2005 הגישה רבוע כחול לרשות המסים, בקשה לאישור מהלך פיצול נכסי הנדל"ן שבבעלותה לחברה בת חדשה בהתאם להוראות פקודת מס הכנסה. המהלך כולל העברת נכסי הנדל"ן המוחזקים ישירות על ידי רבוע הכחול-ישראל והתחייבויות מסוימות לחברה בת בשליטה מלאה של רבוע כחול. בקשה זו אושרה במאי 2006 על ידי רשות המסים, בכפוף להוראות פקודת מס הכנסה והוראות הקבועות באישור .

דירקטוריון רבוע כחול ודירקטוריון חברת הנדל"ן אישרו אתמול את תוכנית ביצוע הפיצול והעברת הנכסים המוחזקים ישירות על ידי רבוע כחול והתחייבויות מסוימות לחברת הנדל"ן מסוף 2005, בהתאם לאישור רשות המסים. הדירקטוריונים אישרו גם הכנת טיוטת תשקיף של חברת הנדל"ן להגשה לרשות ניירות ערך ולבורסה לניירות ערך בתל אביב לקראת אפשרות להנפקה של חברת הנדל"ן.

בהתייחסות לתוצאות הכספיות מסר היום בעל השליטה ברשת - דודי ויסמן: "אנו מציגים היום רבעון נוסף של עלייה ניכרת בהכנסות, ברווחיות וברווח. תוצאות אלו משקפות את הגידול בכוח הקנייה עקב ההתאוששות הכלכלית במשק לצד ההצלחה של האסטרטגיה שלנו להגדלת נתח השוק והצגת רווחיות בשוק התחרותי בו אנו פועלים. אנו בעיקר גאים ומרוצים מהשיפור המשמעותי בנתוני המכירות למ"ר והמכירות לעובד, המצביעים על יכולות ההנהלה לגבש וליישם מהלכי ייעול".

לדברי ויסמן, "אנו מתחילים להכיר ביתרונות שהניב לנו תהליך הרה ארגון, אותו סיימנו לפני כחצי שנה, במסגרתו עברה החברה לניהול מותגי נפרד, כאשר לכל מותג מטה נפרד משלו. במהלך הרבעון הראשון של השנה החדרנו בהצלחה מרובה פעילויות חדשניות לכל אחד מהפורמטים של הרשת שהביאו לתנועה של קונים חדשים בסניפים ודחפו את שיעור ה SSS מעלה בכל אחד מהפורמטים. אמנם סניפי מגה ושפע שוק הנם הפורמטים הדומיננטיים מבין השלושה, ואולם, דווקא סניפי סופר סנטר הציגו ביצועים מרשימים וראויים לציון במהלך הרבעון והמחישו בכך את המגמה של החזרה לקניות בסופר מרקטים השכונתיים על פני חנויות ה Heavy Discount מחוץ לערים והרשתות הפרטיות".

ויסמן סיפר עוד, כי בנוסף, "אנו ממשיכים להתקדם בהתאם לתוכנית העסקית שגיבשנו לשנת 2006. במהלך הרבעון פתחנו 2 סניפים חדשים של הרשת ואנו צפויים לפתוח עוד לפחות 5 חנויות חדשות במהלך השנה. לאחרונה, קיבלנו אישור למהלך שאנו מקדמים לפיצול פעילות הנדל"ן לחברת בת נפרדת. כמו כן, אנו ממשיכים בהיערכות לקראת השקת מועדון הלקוחות החדש, שצפוי להיות בעל ההיקף הרחב ביותר הפועל בארץ כיום. לסיכום, אנו ממשיכים לצעוד קדימה ולכבוש במרץ רב את היעדים שהצבנו לעצמנו להמשך השנה ולשנים הבאות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה