מטריקס ממשיכה לזנק בהכנסותיה בתחום הלינוקס

החברה מכריזה, כי ברבעון הראשון של 2006 היא מכרה כ-1400רשיונות Red Hat Linux לסביבת שרתים, וסך הכנסותיה הסתכמו ב-2.7 מיליון שקל - הכנסות שיא בתחום הלינוקס
אסף מליחי |

חברת מטריקס, המשמשת כנציגה ראשית של מפיצת הלינוקס הגדולה בעולם - רד האט, מסכמת את פעילותה בתחום הלינוקס ברבעון הראשון של 2006 ומדווחת על התוצאות הטובות ביותר שהציגה מעולם בתחום הלינוקס.

מטריקס מכריזה, כי ברבעון הראשון של 2006 היא מכרה כ-1400רשיונות Red Hat Linux לסביבת שרתים, וסך הכנסותיה הסתכמו ב-2.7 מיליון שקל.

בין הלקוחות שהצטרפו במהלך הרבעון הראשון של 2006 למאגר לקוחות רד האט בישראל: בזק, משרד הביטחון, קומברס IT, אל-על, בנק המזרחי, בנק ירושלים, פלאפון, שירותי בריאות כללית ועוד.

יניב ליבוביץ, מנהל תחום קוד פתוח ולינוקס במטריקס, אומר כי התוצאות המצוינות שהציגה מטריקס בתחום הלינוקס הינן המשך ישיר לגידול המואץ בביקושים למערכות לינוקס בכלל ורד האט בפרט "הפעילות שלנו ברבעון גדלה משמעותית - מספר הפרויקטים החדשים גדל, מספר ההדרכות והמוסמכים בתחום גדל, וכך גם מספר השותפים שלנו בתחום".

ליבוביץ מוסיף, כי "היום כבר אין ספק שהלינוקס הוא במיינסטרים, הגידול והצלחתה המרשימה של רד האט העולמית בא לידי ביטוי גם בשוק הישראלי, הידוע כשוק טכנולוגי מתקדם ומוביל. השוק הישראלי הצטרף למגמה הכלל עולמית של הטמעות גדלות והולכות בסביבת הלינוקס".

לגבי הצפי לשנת 2006 כולה, מסר ליבוביץ: "אני משוכנע, כי גם בשנת 2006 תמשיך מגמת ההתחזקות של תחום הלינוקס, כפי שבאה לידי ביטוי בתוצאות הרבעון הראשון של 2006. אנו נמשיך להוביל את השוק הישראלי, תוך מתן דגש על מקצועיות, זמינות ורמת תמיכה גבוהה. גם ב-2006 נמשיך לראות כיצד לינוקס הולכת ומתבססת כמערכת הפעלה מרכזית בארגונים, תוך שהיא חיה בהרמוניה עם מערכות הפעלה אחרות ומגוון התשתיות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מדד המחירים לצרכן CPIמדד המחירים לצרכן CPI

מדד המחירים בנובמבר ירד ב-0.5%; מחירי הדירות ירדו גם ב-0.5%

הירידה במדד בהתאם להערכות הכלכלנים, מה קרה למחירי הדירות באזורים שונים והאם תהיה למדד השלילי השפעה על הריבית? וגם - למה אנחנו מרגישים שיוקר המחייה מזנק הרבה יותר ממדד המחירים לצרכן? 

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מדד המחירים לצרכן

מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.5% בחודש נובמבר, בהשוואה לחודש אוקטובר - בדומה להערכות הכלכלנים.  בשנים עשר החודשים האחרונים (נובמבר 2025 לעומת נובמבר 2024), עלה מדד המחירים לצרכן  ב-2.4%.  ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: ירקות ופירות טריים שירדו ב-4.1%, תרבות ובידור שירד ב-2.5%, תחבורה ותקשורת שירד ב-1.6% וריהוט וציוד לבית שירד ב-1.1%. הירידה החדה במדד נבעה בעיקר מסעיף הטיסות שירד משמעותית. עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיף המזון, שעלה ב-0.4%. מדד מחירי הדירות ירד ב-0.5%. 


הנה פרוט הסעיפים שהשפיעו על מדד המחירים - הוצאות על נסיעות לחו"ל גרם לירידה של 0.266%, ירקות ופירות תרמו לירידה של 0.09%: 




מחירי הדירות בירידה כבר חודש שמיני ברציפות. הפעם הם ירדו ב-0.5%. בתל אביב נרשמה ירידה של 1.1%, בירושלים עלייה של 1.4%. תל אביב רק נזכיר עמוסה במלאי של 10,700 דירות כשקצב המכירות השנתי עומד על 2,200 דירות בשנה. כלומר יש מלאי שיספיק ל-5 שנים בקצב הזה, וגם אם הקצב יעלה, מדובר במלאי של שנים.  



בשכר הדירה עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עלייה של 2.8% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 4.7%. 

אנשים וגרפים
צילום: FREEPIK

התמ"ג זינק ב-11% ברבעון השלישי של 2025, הצריכה ב-21%

הצריכה הפרטית, ההשקעות והייצוא הובילו את הצמיחה לאחר הירידה החדה ברבעון השני על רקע מלחמת "עם כלביא"; התמ"ג לנפש עלה ב-9.5%

רן קידר |
נושאים בכתבה תמ"ג צריכה פרטית

התמ"ג רשם קפיצה חדה ברבעון השלישי של שנת 2025, עם עלייה של 11% בחישוב שנתי (2.6% בחישוב רבעוני), כך על פי האומדן השני של החשבונות הלאומיים שפרסמה היום הלמ"ס. העלייה החדה משקפת התאוששות משמעותית בפעילות הכלכלית, לאחר ירידה של 4.8% בתמ"ג ברבעון השני של השנה, שנרשמה בעקבות מלחמת "עם כלביא" והשפעותיה על המשק.

על פי נתוני הלמ"ס, הצמיחה ברבעון השלישי נובעת יותר מכל מהתאוששות חזקה בצריכה הפרטית, מגידול חד בהשקעות בנכסים קבועים ומעלייה ביצוא הסחורות והשירותים. במקביל, נרשמה גם עלייה מתונה יחסית בצריכה הציבורית, בעוד היבוא עלה בשיעור דו-ספרתי, דבר המעיד על חידוש הביקושים במשק.


תוצר מקומי גולמי לנפש נתונים מנוכי עונתיות, בשקלים


צריכה פרטית

בפילוח לפי רכיבי התוצר, עולה כי ההוצאות על צריכה פרטית זינקו ב־21.6% בחישוב שנתי (5% בחישוב רבעוני), לאחר ירידה של 5.1% ברבעון השני. הצריכה הפרטית לנפש עלתה ב-19.9% בחישוב שנתי. העלייה בצריכה הפרטית נרשמה כמעט בכל סעיפי ההוצאה, ובפרט במוצרים ברי-קיימא (למשל ריהוט, מקררים ומכונות כביסה) וברי-קיימא למחצה (למשל בגדים, נעליים וחפצים לבית).