בסוף השנה יהיו 3.3 מיליון מנוי IPTV במערב אירופה
מספר משקי הבית המנויים לשירותי טלוויזיה על גבי פרוטוקול אינטרנט (IPTV), במערב אירופה, יגיע ל-3.3 מיליון מנויים בסוף שנת 2006 ול- 16.7 מיליון מנויים בשנת 2010. כך על פי גרטנר, חברת המחקר והייעוץ ל-ICT (טכנולוגיות מידע ותקשורת) המובילה בעולם.
למרות הגידול המשמעותי במנויים, האנליסטים בגרטנר אומרים, ששירותי ה- IPTV יאבקו בחמש השנים הבאות על עצם היותם אפיק ההכנסות העיקרי בקרב ספקיות הטלקומוניקציה. התחרות מול תוכניות הטלוויזיה בתשלום (Pay TV) ומול זכייניות הטלוויזיה המספקות תוכניות טובות ואיכותיות בחינם, ספקיות הטלקומוניקציה ידרשו לנקוט בהורדת מחירים ובהצעת חבילות שירות בכדי לתפוס את המשתמשים. כתוצאה מכך, הכנסות ספקיות הטלקומוניקציה משירותי IPTV במערב אירופה יצמחו מ- 336 מיליון יורו בשנת 2006 ל- 3 מיליארד יורו בלבד בשנת 2010.
"בישראל חברות הטלקומוניקציה עדיין אינן מספקות שירותי IPTV מוגדרים", אומרת שלומית הרט, דירקטורית לתחום טלקום והון סיכון בגרטנר המזה"ת, "אולם אחוז החדירה הגבוה של הפס הרחב בארץ והפתיחות הטכנולוגית יהוו מצע נוח להתפתחות שירותים אלה".
הרט הוסיפה, כי "יש להגדיר את שירותי ה-IPTV בארץ בצורה הוליסטית כפלטפורמה בסיסית חשובה אשר על גבה יסופקו שירותי ערך מוסף ברמה האפליקטיבית. על חברות טלקום בארץ להגדיר אסטרטגיה מנחה בתחום ולבדל את השירותים כדי שיוכלו להשיג תנאים נוחים במשא ומתן עם חברות התכנים ובהתוויית הקשר עם הצרכן הסופי".
סוזן ריצ'רדסון, אנליסטית בכירה בגרטנר אומרת, כי "בעוד שהרווחים בטווח הקצר והבינוני משירותי IPTV צפויים להיות צנועים, ספקיות הטלקומוניקציה לא יכולות להרשות לעצמן להתעכב בהטמעת פלטפורמות ה-IPTV".
להערכתה, "ספקיות שיתעכבו, מסתכנות בפגיעה ביכולתן העתידית להיות ספקיות מפתח בתחום עסקי התקשורת והבידור הטלוויזיוני לצרכן. זה מכיוון שה-IPTV איננו שירות בודד, זוהי פלטפורמה שבסופו של דבר ניתן יהיה להציע עלייה שירותים רבים נוספים. צריך לראות את ההשקעות היום כהטמנת זרעים למען העתיד".