המכירות הקמעונאיות בארה"ב נפלו בשיעור של 1.3%
מוקדם יותר היום פרסם משרד המסחר של הממשל האמריקני את נתוני המכירות הקמעונאיות במשק האמריקני במהלך חודש פברואר. הדעה הרווחת בקרב כלכלנים בכירים הייתה לירידה של 0.9% במכירות הקמעונאיות. טווח ההערכות נע בין ירידה של 0.3% לירידה של 1.4%. בפועל דווח על ירידה חדה מהצפוי של 1.3%.
באם לא מחשיבים את מכירות הרכבים, ירדו המכירות הקמעונאיות בשיעור של 0.4%, הירידה החדה ביותר מאז חודש אפריל בשנת 2004. ללא מכירות הבנזין והרכב ירדו המכירות הקמעונאיות בשיעור של 0.3%. הירידות החדות ביותר במכירות נצפו בקרב מכירות הביגוד והרהוט.
בחודש ינואר האחרון דווח על עליה חדה של 2.9% במכירות הקמעונאיות. ללא מכירות הרכבים עלו המכירות בשיעור של 2.6%, אז דווח על העליה החדה ביותר במכירות מאז חודש אוקטובר בשנת 2001.
ב-12 החודשים האחרונים עלו המכירות הקמעונאיות בשיעור של 6.7%. ללא מכירות הרכב עלו המכירות בשיעור חד יותר של 8.9%. ללא מכירות הבנזין עלו המכירות הקמעונאיות בשיעור של 5.7% בלבד.