צרכנות: תנובה שף תעזור למצוא אלוף בריסטה ישראלי
"תנובה שף", החברה המתמחה של קונצרן תנובה בשוק המזון המוסדי, תעניק חסות לתחרות "אלוף הבריסטה הישראלי 2005", שתיערך ב-30 בנובמבר בגני התערוכה במסגרת אירועי תערוכת ישראפוד.
התחרות תתקיים ביוזמת האיגוד הישראלי לקפה בהשתתפות 20 מועמדים שעברו תהליכי מיון קפדניים שכללו מבחן תיאורטי ומבחן מעשי לבקיאות בתחום הקפה. במסגרת התחרות, ידרשו המתמודדים להפגין ידע בהכנת משקאות שונים כגון אספרסו, קפוצ'ינו ומשקה מקורי תוך הגבלת זמן, וכן לעמוד בקריטריונים שונים שנקבעו מראש כגון: טעם המשקה, הצגת פרזנטציה, יצירתיות, אופן העבודה והופעה כללית.
חברת וידאו פלוס, העוסקת בהשכרת ציוד אורקולי ומערכות תצוגה מתקדמות לאולפני טלויזיה ותערוכות, תהיה החברה הראשונה בישראל להציע להשכרה קיר וידאו העשוי כולו ממסכי פלזמה. וידאו פלוס רכשה קיר וידאו של חברת PrimeView, הכולל 16 מסכי פלזמה בגודל 42 אינץ' בעלות של 160 אלף דולר.
הביקוש למסכים ההתקנה הראשונה של קיר הוידאו תיעשה באולפן החדש שבו יתקיימו צילומי תכנית הטלויזיה "נולד לרקוד" עם צביקה הדר. בנוסף, תתקין וידאו פלוס את קיר הוידאו הבנוי מ-9 מסכים בועידת העסקים של גלובס.
לרגל החורף, משיקה אסם "קרוטונים בעשבי תיבול" - קרוטונים, פריכים ומתובלים המעשירים את טעמם של מרקי החורף ומהווים גם תוספת מרעננת לסלט. הקרוטונים החדשים מתאפיינים בטעם עשבי תיבול עשיר ועשויים מבצק הנותר פריך לאורך זמן. ממחקרים שערכה אסם עלה כי טעם עשבי התיבול נחשב מאוד אטרקטיבי כתוספת למרק בימי החורף הקרים, והוא זכה להעדפה ברורה בקרב צרכנים.
אסם מרחיבה את סדרת התבשילים המשפחתיים ומשיקה לרגל החורף 2 תבשילים בטעמים ביתיים, המוצעים לראשונה בישראל בקטגוריית התבשילים המוכנים: אורז עם שעועית וחומוס ופירה עם בטטה. שני התבשילים החדשים הינם בעלי טעם ומרקם עשיר ומתאפיינים בקלות ומהירות הכנה.
האורז עם השעועית והחומוס מציע את השילוב האולטימטיבי בין שני סוגי קטניות פופולאריים, ואילו הפירה עם בטטה מאופיין בטעם עדין ומהווה את התוספת האידיאלית לכל ארוחה.
ברליץ, בית הספר המוביל ללימוד שפות והכשרות בין תרבותיות נכנס לשוק התרגומים בישראל ומציע שירותי תרגום עסקי ופרטי במגוון רב של שפות. בשיווק השירות החדש מתכננת ברליץ להשקיע כ- חצי מיליון שקלים. שוק התרגומים מוערך בכ-10 מליון דולר בשנה.
לדברי גדי בלייכר, מנכ"ל ברליץ ישראל, הדרישה העיקרית בשוק התרגומים בישראל מגיעה מגופים מוסדיים ועסקיים וברליץ כמוביל את לימודי השפות וההכשרות הבין תרבותיות בתחום זה ממנף את ניסיונו ויכולותיו המקומיות והעולמיות במטרה להוביל ולהסדיר גם את שוק התרגומים.
לראשונה, משקיעה תלמה מקבוצת יוניליוור, המובילה את קטגורית הדגנים בישראל, במותג ברנפלקס. במסגרת זו מרחיבה תלמה את מותג ברנפלקס ומשיקה את ברנפלקס תלמה ללא תוספת סוכר, המכיל 65 קלוריות למנה בלבד. ברנפלקס תלמה ללא תוספת סוכר, עשוי דגנים פריכים מחיטה מלאה ופתיתי סובין, עשיר בחומצה פולית וסידן, מהווה מקור מצויין לסיבים תזונתיים, המשפרים את העיכול ומזרזים את חילוף החומרים.
ליגת המשחקים של oboxlive חוזרת השנה השלישית ברציפות. orange פותחת את ליגת המשחקים בימים הקרובים למשך 10 ימים ומגרילה מידי יום 3 מכשירי PSP של סוני. פתיחת הליגה תלווה בקמפיין עיתונות ואינטרנט בהשקעה של כ-200 אלף שקל. לכבוד פתיחת ליגת המשחקים, orange משיקה 3 משחקים סלולאריים חדשים, כאשר בכל יום במהלך הליגה, השחקנים שיגיעו למקום הראשון בכל משחק, יזכו במכשיר PSP של סוני- 3 זוכים ביום.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
