צרכנות: תנובה שף תעזור למצוא אלוף בריסטה ישראלי
"תנובה שף", החברה המתמחה של קונצרן תנובה בשוק המזון המוסדי, תעניק חסות לתחרות "אלוף הבריסטה הישראלי 2005", שתיערך ב-30 בנובמבר בגני התערוכה במסגרת אירועי תערוכת ישראפוד.
התחרות תתקיים ביוזמת האיגוד הישראלי לקפה בהשתתפות 20 מועמדים שעברו תהליכי מיון קפדניים שכללו מבחן תיאורטי ומבחן מעשי לבקיאות בתחום הקפה. במסגרת התחרות, ידרשו המתמודדים להפגין ידע בהכנת משקאות שונים כגון אספרסו, קפוצ'ינו ומשקה מקורי תוך הגבלת זמן, וכן לעמוד בקריטריונים שונים שנקבעו מראש כגון: טעם המשקה, הצגת פרזנטציה, יצירתיות, אופן העבודה והופעה כללית.
חברת וידאו פלוס, העוסקת בהשכרת ציוד אורקולי ומערכות תצוגה מתקדמות לאולפני טלויזיה ותערוכות, תהיה החברה הראשונה בישראל להציע להשכרה קיר וידאו העשוי כולו ממסכי פלזמה. וידאו פלוס רכשה קיר וידאו של חברת PrimeView, הכולל 16 מסכי פלזמה בגודל 42 אינץ' בעלות של 160 אלף דולר.
הביקוש למסכים ההתקנה הראשונה של קיר הוידאו תיעשה באולפן החדש שבו יתקיימו צילומי תכנית הטלויזיה "נולד לרקוד" עם צביקה הדר. בנוסף, תתקין וידאו פלוס את קיר הוידאו הבנוי מ-9 מסכים בועידת העסקים של גלובס.
לרגל החורף, משיקה אסם "קרוטונים בעשבי תיבול" - קרוטונים, פריכים ומתובלים המעשירים את טעמם של מרקי החורף ומהווים גם תוספת מרעננת לסלט. הקרוטונים החדשים מתאפיינים בטעם עשבי תיבול עשיר ועשויים מבצק הנותר פריך לאורך זמן. ממחקרים שערכה אסם עלה כי טעם עשבי התיבול נחשב מאוד אטרקטיבי כתוספת למרק בימי החורף הקרים, והוא זכה להעדפה ברורה בקרב צרכנים.
אסם מרחיבה את סדרת התבשילים המשפחתיים ומשיקה לרגל החורף 2 תבשילים בטעמים ביתיים, המוצעים לראשונה בישראל בקטגוריית התבשילים המוכנים: אורז עם שעועית וחומוס ופירה עם בטטה. שני התבשילים החדשים הינם בעלי טעם ומרקם עשיר ומתאפיינים בקלות ומהירות הכנה.
האורז עם השעועית והחומוס מציע את השילוב האולטימטיבי בין שני סוגי קטניות פופולאריים, ואילו הפירה עם בטטה מאופיין בטעם עדין ומהווה את התוספת האידיאלית לכל ארוחה.
ברליץ, בית הספר המוביל ללימוד שפות והכשרות בין תרבותיות נכנס לשוק התרגומים בישראל ומציע שירותי תרגום עסקי ופרטי במגוון רב של שפות. בשיווק השירות החדש מתכננת ברליץ להשקיע כ- חצי מיליון שקלים. שוק התרגומים מוערך בכ-10 מליון דולר בשנה.
לדברי גדי בלייכר, מנכ"ל ברליץ ישראל, הדרישה העיקרית בשוק התרגומים בישראל מגיעה מגופים מוסדיים ועסקיים וברליץ כמוביל את לימודי השפות וההכשרות הבין תרבותיות בתחום זה ממנף את ניסיונו ויכולותיו המקומיות והעולמיות במטרה להוביל ולהסדיר גם את שוק התרגומים.
לראשונה, משקיעה תלמה מקבוצת יוניליוור, המובילה את קטגורית הדגנים בישראל, במותג ברנפלקס. במסגרת זו מרחיבה תלמה את מותג ברנפלקס ומשיקה את ברנפלקס תלמה ללא תוספת סוכר, המכיל 65 קלוריות למנה בלבד. ברנפלקס תלמה ללא תוספת סוכר, עשוי דגנים פריכים מחיטה מלאה ופתיתי סובין, עשיר בחומצה פולית וסידן, מהווה מקור מצויין לסיבים תזונתיים, המשפרים את העיכול ומזרזים את חילוף החומרים.
ליגת המשחקים של oboxlive חוזרת השנה השלישית ברציפות. orange פותחת את ליגת המשחקים בימים הקרובים למשך 10 ימים ומגרילה מידי יום 3 מכשירי PSP של סוני. פתיחת הליגה תלווה בקמפיין עיתונות ואינטרנט בהשקעה של כ-200 אלף שקל. לכבוד פתיחת ליגת המשחקים, orange משיקה 3 משחקים סלולאריים חדשים, כאשר בכל יום במהלך הליגה, השחקנים שיגיעו למקום הראשון בכל משחק, יזכו במכשיר PSP של סוני- 3 זוכים ביום.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

מנכ"ל משרד התקשורת: "95% ממשקי הבית בישראל כבר נגישים לסיבים אופטיים"
בשיחה עם ביזפורטל, אלעד מקדסי מציין כי ההשקעה האדירה בתשתיות, כ-10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות - היא שאפשרה את ההישג, ומבהיר: "הביקוש למידע יגדל פי ארבע עד 2030, ואנחנו נערכים לסגור את רשתות הנחושת ולעבור לעידן הסיבים במלואו"
במסגרת ועידת התשתיות של ביזפורטל, שוחחנו עם מנכ"ל משרד התקשורת, אלעד מקדסי, על המעמד של עולם התקשורת כתשתית לאומית קריטית ועל האתגרים שמחכים לנו בשנים הקרובות. מקדסי הציג תמונת מצב די מרשימה: שאמר כי כבר כיום, 95% ממשקי הבית בישראל נגישים לסיבים אופטיים - נתון חריג גם בהשוואה עולמית, ואת זה הוא מסביר הודות להשקעות עתק של כ-10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות.
לדבריו, המשמעות רחבה הרבה יותר מאינטרנט מהיר בבית: תקשורת מתקדמת היא הבסיס לכלכלה מודרנית, החל מעבודה מרחוק ועד לצמצום פערים בין מרכז לפריפריה. מקדסי הזהיר כי עד שנת 2030 יזנק הביקוש למידע פי ארבע, ולכן נדרש להיערכות מיידית - לרבות סגירה הדרגתית של רשתות הנחושת הישנות ומעבר מלא לעידן הסיבים.
בשיחה שקיימנו הוא התייחס גם לתפקיד הקריטי של תקשורת בשעת חירום, להסרת חסמים בתחום חוות השרתים, למעמדה של ישראל כצומת תעבורת נתונים בינלאומית, וגם לסוגיות בוערות כמו ההפרדה המבנית בבזק וצפיפות אנטנות הסלולר.
איך אתה רואה את התקשורת כתשתית לאומית, ועד כמה היא קריטית בעיני הממשלה?
"בלי תקשורת אין משק מתקדם. זה לא רק שירותי גלישה – אלא היכולת לעבוד מהבית, לצמצם פערים בין מרכז לפריפריה, ולהבטיח צמיחה במשק מודרני. גם בהיבט הביטחוני מדובר בתשתית קריטית: מערכות מתקדמות רבות, שנראות במבט ראשון ביטחוניות בלבד, מבוססות בפועל על רשתות תקשורת. בשנתיים האחרונות ההיבט החירומי היה במוקד העבודה שלנו, ואנחנו פועלים כל הזמן מול גורמי הביטחון כדי להבטיח יציבות ועמידות של המערכות".
באילו הישגים מרכזיים אתה גאה, ומה עוד דורש שיפור?
"אני מחלק את זה לשני עולמות – תקשורת נייחת וניידת. בעולם הנייח, ההישג הגדול הוא פריסת הסיבים: כבר היום 95% ממשקי הבית נגישים לסיבים, וזה נתון חריג גם בקנה מידה עולמי. מדובר בהשקעות עתק של כ־10 מיליארד שקל בחמש השנים האחרונות. המטרה הבאה היא לא רק להסתפק בפריסת סיב אחד לכל בית, אלא להבטיח תחרות וריבוי תשתיות. לכן הפחתנו משמעותית את מחירי הגישה לתעלות, ואנחנו מקדמים מתווה לסגירת רשתות הנחושת – צעד שדוחף את כל השוק לעבור במהירות לעידן הסיבים".
מה התחזית שלכם לביקוש למידע בשנים הקרובות?