פונדק ולין השלימו פגישה עם תעשיינים פלשתינאים

רון פונדק: הסקטור העסקי צריך להוביל מחדש את שיתוף הפעולה בין החברה הישראלית לפלשתינית, מתוך קידום האינטרסים של שני הצדדים
חזי שטרנליכט |

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ורון פונדק, מנכ"ל מרכז פרס לשלום נפגשו היום (7.11.05) עם אהד בסייסו, נשיא התאחדות אנשי העסקים הפלסטינים בעזה, במטרה לדון בדרכים לשיפור הקשר העסקי בין המגזר העסקי הישראלי לפלסטיני.

בפגישה הוסכם בין הצדדים על הקמת צוות היגוי קבוע להידוק שיתוף הפעולה הכלכלי והמסחרי בין שלושת הארגונים. הצוות יגבש דרכי עבודה משותפים להתווית דרך חדשה לעבודה בין הצדדים, שיכלול זרימת מידע על הזדמנויות עסקיות ואירועי סחר, סיוע באיתור משקיעים וחילופי משלחות. הצוות גם יפעל בכדי להקל על הסחר ההדדי בין ישראל לרשות הפלסטינית בקרב גורמי ממשל שונים.

לין ציין כי דווקא בימים אלו של קשיים מדיניים עלינו למצוא דרכים בכדי להגביר את שיתוף הפעולה בסקטור הפרטי העסקי. "איגוד לשכות המסחר ימשיך לשקוד על פיתוח ערוצי הידברות עם המגזר העסקי הפלסטיני, ויפעל מול גורמי ממשלה בארץ בכדי למנוע חסמים ביורוקרטים לחופש המסחר בין ישראל לרשות".

לין הוסיף כי "אין ספק ששיפור במצב הביטחוני יעניק תנופה לסחר הישראלי עם הרשות". לדבריו, מאזן הסחר עם הרשות מוטה בצורה קיצונית לטובת ישראל ולכן, יחד עם הרחבת היצוא יש להנהיג מדיניות שתבטיח את הרחבת היבוא של מוצרים וסחורות מהרשות לישראל.

רון פונדק הדגיש כי "הסקטור העסקי צריך להוביל מחדש את שיתוף הפעולה בין החברה הישראלית לפלשתינית, מתוך קידום האינטרסים של שני הצדדים. בחודשים האחרונים אנחנו ערים להתעוררות בדיאלוג בין שני הצדדים, מתוך הבנה שלכלכלה אין גבולות".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בלקהוק  (לוקהיד מרטין)בלקהוק (לוקהיד מרטין)
TOP10

10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?

זינוק במיקומים של אלביט, התעשייה האווירית ורפאל, מה המקום שלהם בדירוג ומה צפוי בהמשך?



אדיר בן עמי |

מכון שטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI) פרסם את הדוח השנתי שלו על 100 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם. כן, מכון שלום מדרג חברות ביטחוניות, במטרה בעיקר להציף את היקף השוק הביטחוני. זאת תעשייה ענקית עם כסף גדול, כוח פוליטי, לוביסטים, ומיליוני עובדים ברחבי העולם. 

הדוח מבוסס על נתוני שנה שעברה והוא מלמד על עלייה של 5.9% בהכנסות ממכירות נשק, מוצרים ושירותים צבאיים, שהגיעו ל-679 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר אי פעם. העלייה נובעת ממתחים גיאופוליטיים מתמשכים, כולל המלחמות באוקראינה ואצלנו, שמגבירים את הביקוש למערכות נשק מתקדמות.  החברות הישראליות מציגות צמיחה חדה בהכנסות המונעת על ידי הזמנות חירום, השקעות במגננה וחשיפת היכולות הצבאיות לעולם בשנתיים של המלחמה. 

מתוך 100 החברות, 77 רשמו עלייה בהכנסות, כאשר 42 מהן הגיעו לצמיחה דו-ספרתית. הגידול הכולל מהווה עלייה של 26% לעומת 2015, ומשקף מעבר ממגמת ירידה פוסט-מלחמה קרה לעידן של מרוץ חימוש מחודש.


הטופ 10 העולמי - חמש חברות אמריקאיות, שלוש סיניות, רוסית אחת ובריטית אחת

1לוקהיד מרטין (ארה"ב) - 64.7 מיליארד דולר. ענקית התעופה האמריקאית מובילה את הדירוג בזכות מכירות מטוסי ה-F-35 ומערכות טילים מתקדמות, ונשארת הספקית הגדולה ביותר של הפנטגון.

לוקהיד F35



2RTX (ארה"ב) - 43.6 מיליארד דולר. לשעבר ריית'יאון, מתמחה במערכות הגנה אווירית, מנועי מטוסים וטילים מונחים, ונהנית מביקוש גובר לאור המתיחות עם סין.


אייר חיפה (צילום: עמית אגרנוב)אייר חיפה (צילום: עמית אגרנוב)

אייר חיפה מרחיבה פעילות עם יעד אטרקטיבי לקראת עונת הסקי חל מ-79 דולר לכיוון

חברת התעופה של הצפון מרחיבה את פעילותה הבינלאומית עם שלוש טיסות שבועיות לבירת בולגריה החל מינואר 2026

ליאור דנקנר |


אייר חיפה מודיעה על השקת קו טיסות ישירות מחיפה לסופיה, בירת בולגריה. הקו החדש מתחיל לפעול בינואר 2026 ויופעל בימים שני, רביעי ושישי. לרגל ההשקה מציעה החברה מחיר פתיחה של החל מ-79 דולר לכיוון, לתקופה מוגבלת של שלושה ימים ועד גמר המלאי. משך הטיסה המשוער עומד על כ-3 שעות ו-45 דקות. הטיסות מכוונות בין השאר לחופשות סקי באתרי בורובץ’ ובנסקו, לצד חופשות עיר קצרות בסופיה, ומתאפשרות על רקע קליטת מטוסים נוספים לצי החברה.

הקו לסופיה יופעל במתכונת עונתית עד סוף מרץ 2026, באמצעות מטוסי ATR 72-600 החדשים של החברה. כל כרטיסי הטיסה נמכרים במתכונת Flex, הכוללת אפשרות לשינוי או ביטול בתמורה לקרדיט עתידי עד 24 שעות לפני ההמראה, ללא תשלום נוסף על תיק יד בסיסי, ואפשרות להוסיף טרולי, מזוודה או הושבה מראש בהתאם לצורך. במדיניות החברה מודגש כי בטיסות אייר חיפה לא ניתן להטיס ציוד סקי או ציוד ספורט מיוחד, עניין שחשוב במיוחד למי שמתכנן להגיע עם ציוד אישי לאתרי ההרים בבולגריה.


אייר חיפה: חברת התעופה של הצפון מתרחבת החוצה

אייר חיפה היא חברת תעופה ישראלית הפועלת מנמל התעופה חיפה וממותגת כחברת התעופה של הצפון. החברה מפעילה טיסות סדירות מחיפה לנמל רמון ליד אילת וליעדים קרובים בחו״ל, בהם יעדים בקפריסין וביוון, באמצעות מטוסי ATR 72-600 המותאמים לטיסות אזוריות. הפעילות מתמקדת בקווים קצרים יחסית, עם יציאה מנמל תעופה קטן וקרוב למרכזי אוכלוסייה בצפון.

החברה מתחילה את פעילותה המסחרית בסוף 2024 במודל לואו-קוסט אזורי, עם בסיס בנמל התעופה חיפה על שם אורי מיכאלי, ומייעדת את שירותיה בעיקר לתושבי הצפון שמעדיפים להמריא קרוב לבית לטיסות לאילת וליעדי נופש קרובים באגן הים התיכון.